arshad parstari

در این مقاله در رابطه رشته پرستاری و آینده شغلی و بازار کار ارشد پرستاری صحبت شده است، همانطور که می دانید رشته پرستاری جز یکی از پرمتقاضی ترین و محبوب ترین رشته های کنکور تجربی بوده که اغلب داوطلبان به دلیل فراهم بودن شرایط شغلی علاقمند به ادامه تحصیل در این رشته هستند، در معرفی این رشته باید بگوییم پرستاری یکی از شاخه های علوم پزشکی است که با پیشرفت علم و تکنولوژی بر خلاف گذشته  نیازمند مدرک معتبر است و وظیفه ی یک پرستار تنها محدود به مراقبت از بیماران نمی شود. در تقسیم بندی ها آکادمیک ارزش یک پرستار هم تراز ارزش یک پزشک بیان شده است زیرا بیمار بیشترین ارتباط را در بیمارستان با پرستار دارد و رضایت بیمار از پرستار به معنای رضایت او از بیمارستان است. در ادامه به سوالات شما در رابطه با : ...پاسخ داده می شود.

آینده شغلی و بازار کار رشته پرستاری به چه صورت است؟

اگر در مقطع ارشد رشته پرستاری را ادامه دهم چه تغییری در شرایط کاری و مزایای شغلی برایم فراهم می شود؟

ادامه تحصیل در مقطع ارشد پرستاری ارزشی هم دارد؟

به جز رشته پرستاری در چه رشته های دیگری در مقطع ارشد می توانیم ادامه تحصیل دهیم؟

با کارشناسی غیر از پرستاری می توان در آزمون ارشد پرستاری شرکت کرد؟

برسی درآمد و بازار کارارشد پرستاری

بازار کار ارشد پرستاری :همانطور که می دانید با توجه به اینکه بازار کار ارشد پرستاری برای فارغ التحصیلان این رشته فراهم است، اما باید ر ابتدا بگوییم  پرستاری جز آن دسته از شغل هایی است که فقط با عشق می توان در این رشته ماند و کار کردو به دلیل کمبود نیروی پرستار امکان بازنشستگی زود هنگام برای پرستاران بسیار سخت هست. از جمله سختی های این کار در این رشته پرستاری : شیفت های طولانی،مزایای کم نسبت به حجم کار، فشار ناشی از اهمیت دقت و توجه در کار، فشار روحی و... می باشد که همه ی این موارد با ادامه تحصیل در مقاطع ارشد و دکتری این شرایط را برای شما راحتر میکندو یکی از دلایل ادامه تحصیل در رشته پرستاری تا مقطع دکتری به دلیل راحتر شدن شرایط کاری می باشد اما با توجه به اینکه شما  رشته بالینی را برای تحصیل و کار انتخاب کرده اید همواره سختی های کاری خود را به همراه دارد که همان مسئله عشق به این کار است که باعث ماندگاری شما می شود. با ما همراره باشید تا توضیحات بیشتر دررابطه با این رشته در مقطع ارشد و دکتری در اختیار شما قرار دهیم.

بازار کار ارشد پرستاری : همانطور که می دانید رشته پرستاری جز رشته هایی است که بیشتر شاغلان آن را بانوان تشکیل می دهند و به لحاظ سختی و سنگینی کارجز مشاغلی است که فرد باید در عین پذیرش تمام مسئولیت های سنگین که در مقابل بیماران و اعضای خانواده آنها دارند، باید بتواند با داشتن آرامش و صبوری  رفتار مناسبی را در شرایط مختلف نسبت به مراجعه کنندگان نشان دهند در واقع یک پرستار باید عاشق خدمت به انسان ها باشد و صبر و علاقه ی لازم برای این حرفه را داشته باشد فردی که این رشته را برای ادامه تحصیل و کار انتخاب می کند باید به این نکته توجه داشته باشد با افرادی سرکار دارد که اغلب بیمار بوده و از نظر روانی و جسمی طاقت کمی داشته و نیاز به شنیدن الفاظ امید بخش و حتی گرفتن آرامش از سوی پرسنل بیمارستان دارند به طوری که یک پرستار باید تسلط روحی و روانی کامل روی خود داشته باشد تا بتواند در سخت ترین شرایط جسمی و روحی رفتار مناسبی با بیماران و همراهان آنها داشته باشد. بنابراین باید در برقراری ارتباط و روحیه بالای کاری و تیمی مهارت داشته باشد. پرستار باید شخصیت منظم و دقیقی داشته باشد زیرا که نظم و دقت اساس این رشته است.

telegram3

درآمد و بازار کار ارشد پرستاری

همانطور که در ابتدا توضیح دادیم رشته پرستاری جز رشته هایی است که از همان دوران دانشجویی فرد وارد بازار کارشده و مشغول به کار می شود مگر اینکه کسی خودش نخواهد کار کند، بنابراین اگر می خواهيد زود استخدام بشوید و شغل و حقوقتان تضمين باشد پرستاری بهترين رشته است. درآمد یک پرستار بستگی به محل استخدام، پست های بیمارستان، ساعت شغلی و موقعیت جغرافیایی دارد. برخی گفته های حاکی از آن است که درآمد پرستار و پزشک بیمارستان اختلاف فاحشی با هم دارند که شاید خیلی عادلانه نباشد. از طرفی در مقایسه، درآمد پرستار در ایران با سایر کشورها بسیار متفاوت و کمتر می باشد که گاهی باعث مهاجرت پرستاران به خارج از کشور شده است.

بازار کار ارشد پرستاری : پرستار می تواند در بیمارستان ها، درمانگاه ها، مراکز درمانی، مراکز نگهداری سالمندان و کودکان دولتی و خصوصی کار کند. شرایط محیط کار پرستار بستگی به نوع مسئولیت و بخشهای بیمارستان و مراکز درمانی که در آن مشغول می باشد، دارد مثلا یک پرستار که در بخش اورژانس و یا پایگاه اورژانس بیمارستان کار می کند یا پرستاری که در بخش اطفال بیمارستان یا بخش داخلی و جراحی و یا ICU و CCU و یا اطاق عمل از نظر شرایط محیط کار با هم تفاوت دارند. پرستار می تواند در بیمارستان براساس سطح تحصیلات ( کارشناسی ، کارشناسی ارشد، دکتری ) و سابقه کار، در پستهای پرستار شیفت ، سر پرستار ، سوپروایزر بالینی ، سوپروایزر کنترل عفونت ، سوپروایزر آموزشی و ریاست پرستاری بیمارستان مشغول به کار شود .همچنین می تواند به صورت پرستار خصوصی در منازل بیماران کار کند.

bannerfinalmoshavere



معرفی دروس دانشگاهی رشته ی پرستاری

بازار کار ارشد پرستاری : تعداد واحد های درسی پرستاری در مقطع کارشناسی 130 واحد بوده و طول مدت تحصیل مقطع کارشناسی این رشته حداقل ۴ سال و حداکثر ۵ سال می باشد بعد از ادامه دوره کارشناسی متقاضی می تواند در مقطع ارشد و دکتری ادامه تحصیل دهد و قانون یک بار امتحان در دوره طرح نیز برداشته شده است و متقاضی رشته پرستاری داگر در دوره طرح خود باشد می تواند هر چند دفعه ای که خواست در این آزمون شرکت کند دروس دانشگاهی پرستاری به دو دسته تقسیم می شود. دروس علوم پایه و دروس تخصصی

دروس علوم پایه شامل انگل شناسی، میکروب شناسی، بیوشیمی، ایمونولوژی و فیزیولوژی تشریح می باشد.

دروس تخصصشامل رشته  پرستاری بهداشت،پرستاری بهداشت جامعه، پرستاری مادران و نوزادان، بیماری های داخلی، بیماری ها و پرستاری های مربوط، اخلاق پرستاری و پرستاری در فوریت ها می باشد.

اگر در مقطع ارشد رشته پرستاری را ادامه دهم چه تغییری در شرایط کاری و مزایای شغلی برایم فراهم می شود؟

بارها به سوال شما عزیزان پاسخ داده شده اولین و موجهه ترین دلیل برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد و دکتری، سطح کاری و افزایش دانش فردی شما می باشد و البته با ادامه تحصیل در مقطع دکتری می توانید در حیطه های فعالیتی مسئولیت هایی مانند سوپروایزر بالینی ، سوپروایزر کنترل عفونت ، سوپروایزر آموزشی، هیات علمی شدن و وارد فضای آموزشی شده ویا ریاست پرستاری بیمارستان را برعهده بگیرید بنابراین در هر رشته  ای که هستید سعی کنید هموراه برای پیشرفت تحصیلی خود تلاش کنید. شاید یکی از دلایل عدم ادامه تحصیل شما برای این رشته نداشتن وقت کافی و یا عدم دسترسی به منابع مفید و جامع و درعین حال خلاصه برای مطالعه می باشد که می توانید این مژده را به داوطلبان بدهیم که موسسه علوم پزشکی سنا با سابقه ی چند ساله درزمینه رشته های علوم پزشکی بخصوص رشته پرستاری هر سال رتبه های تک رقمی در این رشته در مقطع ارشد و دکتری داشته است. برای پاسخ به سوالات خود از هر کجای کشور که هستید می توانید با شماره 02166574345 تماس حاصل نمایید و تز مشاوره رایگان موسسه علوم پزشکی سنا استفاده نمایید.

مهارت و شایستگی ها برای ورد به ارشد پرستاری

بازار کار ارشد پرستاری : این دانشجویان علاوه بر علاقه به خدمات رسانی باید روحیه بسیار صبور و مسئولیت پذیر داشته باشند تا در مقابل سختی های این رشته از شیفت ها یکاری، خستگی و فشارهای روحی مقاوم باشند و کم نیاورند. پرستار باید شرایط بیمار را در ک کند و در مقابل برخوردهای بد او طاقت بیاورد، گرچه پرستاران هم حقوقی دارند، اما بیشتر بیماران از این حقوق ها آگاهی ندارند و هنگامی که تحت فشار قرارا می گیرند، ممکن است با پرستاران بدرفتاری کنند.

فردی که رشته پرستاری را انتخاب میکند باید توان تحمل شیف شب، حجم کاری سنگین و … را داشته باشند تا بتواند روند شغلی خوبی را طی کنند. بیشتر فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی این رشته برای کم شدن حجم کاری و مسئولیت تصمیم به ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر می گیرند. بازار کار برای علاقه مندان به این رشته در دوران دانشجویی و بعد از فارغ التحصیلی وجود دارند و این دانشجویان به سرعت جذب بازار کار می شوند و آینده شغلی بسیار خوبی دارند. این افراد می توانند در بیمارستان ها، درمانگاها، مراکز توانبخشی، نگه داری سالمندان، مراکز درمان اعتیاد، مراکز تحقیقات، شرکت های دانش بنیان و مراکز رشد مشغول به کار شوند.

 

به جز رشته پرستاری در چه رشته های دیگری در مقطع ارشد می توانیم ادامه تحصیل دهیم؟

داوطلبان با کارشناسی پرستاری می توانند در مقطع ارشد در رشته هایی مانند آموزش بهداشت،ارگونومی، علوم تغذیه،علوم بهداشتی در تغذیه، فیزیولوژی، اکولوژی انسانی، تکنولوژی گردش خون، مدیریت توانبخشی، مدیریت خدمات بهداشت درمانی و.... شرکت کنید.

گرایش های رشته ارشد پرستاری شامل:

بازار کار ارشد پرستاری : روان پرستاری، داخلی جراحی، سلامت جامعه، پرستاری کودکان، مراقبت ویژه نوزادان، پرستاری توانبخشی، مراقبت ویژه، پرستاری سالمندی، مدیریت پرستاری، پرستاری نظامی، پرستاری اورژانس جز گرایشه ای ارشد پرستاری می باشذ و متقاضیان برای ادامه تحصیل در مقطع دکتری در هر گرایشی که تحصیل کرده باشند می توانند در مقطع دکتری پرستاری ادامه تحصیل داده و می توانند کلیه کتاب های کنکور دکتری که شامل کتاب مبانی پرستاری کوزیر، آمار و روش تحقیق،استعدا تحصیلی و... را می توانید از طریق ارتباط با مشاوران دریافت نمایید.

اگر داوطلبان  ارشد انتخاب رشته یا انتخاب دانشگاه انجام بدن اما منصرف بشن یک سال از آزمون محروم میشوند؟
خیر، هیج محرومیتی در دانشگاه آزاد و شهریه پرداز و دولتی ندارد

دکتری پرستاری ام مثل ارشد گرایش دارد؟
خیر، دوستانی که در هر گرایشی از ارشد فارغ التحصیل شدند دکتری پرستاری را میتوانند شرکت کنند و گرایش ندارد.

اگر داوطلبی در دوره ی طرح باشد چند بار میتواند در آزمون ارشد شرکت کند؟
محدودیت ندارد و میتواند در دوره طرح ام هر چند بار که میخواهد شرکت کند

اگر داوطلب دانشگاه دولتی و یا شهریه پرداز و یا آزاد قبول شود از لحاظ مدرک تحصیلی تفاوت دارد؟
خیر، هیچ گونه تفاوتی نخواهد داشت،  فقط تفاوت شما در پرداخت شهریه است نه مدرک

آیا میشود همزمان طرح و ارشد را باهم گذراند؟
خیر نمیشود، مگر دانشگاه موافقت کند ( خیلی کم پیش میاد)

دیدگاه‌ها  
+1 # فائزه م 1398-08-22 17:51
سلام و درود
با کارشناسی اتاق عمل نمیشه ارشد پرستاری ویژه گرفت :eek: ؟
پاسخ دادن
+6 # آآرش 1399-03-08 17:37
میشه.ولی باید دوسال سابقه کار داشته باشی.
پاسخ دادن
+1 # عرفان 1401-06-05 14:37
سابقه کار برداشته شد
پاسخ دادن
-5 # رضامولایی 1399-11-20 01:48
سلام با دیپلم مکانیک هنرستان وکاردانی مکانیک میشه درکنکور سراسری گروه تجربی شرکت کرد؟ اونم برای رشته پرستاری
پاسخ دادن
-2 # رضامولایی 1399-11-20 01:50
سلام بادیپلم و فوق دیپلم مکانیک میشه توکنکور سراسری گروه علوم تجربی شرکت کرد؟
پاسخ دادن
-2 # یاسر 1401-01-27 20:46
سلام عزیز بله من خودم با کاردانی برق کنکور دادم و دیپلمم هنرستان بود و الان ترم ۴ پرستاریم
پاسخ دادن
نوشتن دیدگاه

مطالب مرتبط

آزمون MHLE چیست؟زمان برگزاری و تعداد سوالات

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 3 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 2 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 1 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد مدیریت خدمات موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد مامایی موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد روانشناسی موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد پرستاری موسسه سنا (50% اول مباحث)

تدریس نمونه کلاس ارشد پرستاری

رشته مورد نظر شما

آمار قبولی 3 سال اخیر
نمایندگی در کشور
رشته های تحت پوشش

 

اطلاعات تماس

map آدرس دفتر تهران: میدان انقلاب جمالزاده شمالی تقاطع فرصت شیرازی پلاک 72 طبقه 1

 call  02191017400  (خط ویژه)

 call  02166574345  

پاسخگویی در ساعات اداری (بجز روزهای تعطیل و ساعات 13تا14)

شنبه تا چهارشنبه: از 9 تا 18  پنجشنبه: تا 13