olampiad daneshjoei

شرایط ثبت نام المپیاد دانشجویان علوم‌پزشکی : شرایط دانشجویان شرکت کننده در المپیاد علمی علوم پزشکی اعلام شد، جزئیات مربوط به شرایط المپیاد دانشجویی علوم پزشکی

telegram3

شرایط ثبت نام المپیاد علوم پزشکی

شرایط دانشجویان شرکت کننده در سیزدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی کشور اعلام شد.

 سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در حیطه های استدلال بالینی، تفکر علمی در علوم پایه، مدیریت نظام سلامت، کارآفرینی در بستر دانشگاه های هزاره سوم، آموزش پزشکی و مطالعات میان رشته­ ای علوم انسانی و سلامت برگزار می شود.

دبیرخانه استعدادهای درخشان و امور نخبگان وزارت بهداشت شرایط شرکت کنندگان سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور را اعلام کرد. تمام دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ­ای دانشگاه­ ها/ دانشکده ­های علوم پزشکی سراسر کشور شاغل به تحصیل و یا دانش ‏آموختگانی که تا تاریخ برگزاری اولین آزمون از مجموعه آزمون‏ های کشوری المپیاد در هر دوره کمتر از شش ماه از فارغ‏ التحصیلی آنها گذشته باشد، می‏ توانند بدون در نظر گرفتن معدل کل و سال تحصیل در المپیاد شرکت کنند.

در حیطه «مطالعات میان رشته ای علوم انسانی و سلامت» و حیطه «کارآفرینی در بستر دانشگاه های هزاره سوم» علاوه بر دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری عمومی؛ دانشجویان مقاطع دکتری تخصصی (Ph.D) و دستیاران (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی) هم می توانند در المپیاد شرکت کنند.

مسئولیت انتخاب و معرفی دانشجویان شرکت کننده در هر حیطه بر عهده دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی معرفی کننده است و در صورت مغایرت با مقررات المپیاد، کمیته فنی موضوع را بررسی و تصمیم گیری می­ کند و حکم این کمیته پس از کسب مدال و رتبه نیز قابل اجرا است.

هر فردی که رتبه یک را در مرحله انفرادی در هر حیطه کسب کند نمی­ تواند مجدداً در همان حیطه شرکت کند. شرکت در یک حیطه و کسب رتبه در آن منعی برای شرکت در سایر حیطه­ ها در دوره ­های بعدی المپیاد نیست.

در این دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی در هر حیطه یک موضوع مطرح می شود. در حیطه استدلال بالینی «دروس اصلی پزشکی (داخلی، کودکان، زنان و جراحی)»، در حیطه تفکر علمی در علوم پایه «مدیریت وزن/ چاقی (Weight Management/ Obesity)»، در حیطه مدیریت نظام سلامت «تقویت نظام PHC برای ارتقاء پاسخگویی اجتماعی در شرایط اضطرار» مطرح شد.

همچنین در سیزدهمین دوره المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور ، در حیطه کارآفرینی در بستر دانشگاه های هزاره سوم «تاب آوری کسب و کارهای دانش بنیان»، در حیطه آموزش پزشکی «آموزش مجازی» و در حیطه مطالعات میان رشته­ ای علوم انسانی و سلامت «هوش مصنوعی» مطرح شده است.

آزمون درون دانشگاهی سیزدهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور در اسفند ماه 1399  برگزار می شود و در نهایت پس از برگزاری مراحل دانشگاهی و ملی، آزمون مرحله دوم (انفرادی و گروهی) در شهریور ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

 

زمان و شرایط ثبت نام المپیاد علوم پزشکی

طبق هر سال ثبت نام المپیاد دانشجویی از طریق درج در سامانه مرکز رشد استعدادهای درخشان و نصب پوستر و اطلاعیه در تمامی دانشکده ها و بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی تهران در آبان ماه شروع می شود و دانشجویان می توانند با مراجعه به سایت ثبت نام المیپاد علمی به آدرس  registeretdc.tums.ac . ir   در تاریخ های اعلام شده نسبت به ثبت نام خود در سایت مرکز رشد استعدادهای درخشان اقدامات لازم را انجام دهند، در مقاله  ثبت‌ نام المپیاد علوم پزشکی  می توانید جزئیات لازم در رابطه با زمان و شرایط ثبت نام را دریافت نمایید.  پس از ثبت نام  چندین جلسه کلاس جهت آشنایی دانشجویان  با حیطه های اتنخابی آن ها برگزار می گردد که تمام متقاضیان شرکت در المپیاد باید در این کلاس ها حضور یابند.

با توجه به اینکه در سالهای اخیر المپیاد به صورت آمایشی(منطقه ای) برگزار شده است، مراحل انفرادی و گروهی در حوزه ای که وزارت بهداشت تعیین می کند انجام می گیرد. سال های گذشته آزمون غربالگری در سطح دانشگاه برگزار می شد و در هر حیطه 10 نفر جهت آزمون کشوری معرفی می شدند. این نفرات در آزمون انفرادی و گروهی شرکت می کردند.

امسال افراد متقاضی پس از ثبت توسط کارشناس در سامانه وزارت بهداشت در آزمون هماهنگ کشوری شرکت می نمایند و پس از آن منتخبی به مرحله بعدی را ه می یابند. تعداد نفرات شرکت کننده علوم پزشکی تهران بالغ بر 500 نفر می باشد.

bannerfinalmoshavere



منابع المپیاد علوم پزشکی

منابع هر حیطه با توجه موضوع انتخابی از طرف وزارت بهداشت هرساله تغییر می کند..
دانشجویانی که در المپیاد رتبه ۱ تا ۳ را کسب نمایند به شرط دارا بودن شرط معدل استعداد درخشان محسوب می شوند و میتوانند از تسهیلات آن استفاده نمایند.
تمامی دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی میتوانند در المپیاد شرکت نمایند.
دانشجویان در یک حیطه حائز رتبه اول شوند در المپیاد دوره بعد نمیتوانند درآن حیطه شرکت نمایند.

زمینه های برگزاری المپیاد علوم پزشکی

با توجه به دستور وزرات بهداشت المیپادهای علمی دانشجویی در پنج حیطه زیر برگزار می شود:

تفکر علمی در علوم پایه
مدیریت نظام سلامت
استدلال بالینی
آموزش پزشکی
فلسفه پزشکی

 

دیدگاه‌ها  
0 # مهناز محسن زاده 1398-11-14 13:17
سلام خسته نباشین
من در سال 95 در اولین المپیاد علمی در اصفهان واحد نجف آباد در حیطه استدلال بالینی شرکت کردم الان دوسال هست که فارغ التحصيل شدم الان میتونم باز شرکت کنم
آیا برای شرکت در ارشد امتیازی برام حساب میشه?
پاسخ دادن
0 # مدیر سایت 1399-02-22 17:56
سلام برای اطلاع از شرایط المپیاد دانشجویی باید به سایت که در مقاله معرفی کردیم مراجعه کنید.
پاسخ دادن
-1 # zahramemamar 1399-02-22 17:18
سلام دانشجویان کارشناسی ارشد وزارت علوم میتونن در المپیاد وزارت بهداشت شرکت کنن یا خیر؟ج
پاسخ دادن
0 # مدیر سایت 1399-02-22 17:57
سلام برای ثبت نام در المپیاد دانشجویی باید به سایتی که در مقاله معرفی شده راجعه کنید.
پاسخ دادن
-2 # یاس 1399-09-22 12:00
سلام من دانشجوی ترم یک پزشکی هستم می تونم در المپیاد پزشکی شرکت کنم؟
پاسخ دادن
نوشتن دیدگاه

مطالب مرتبط

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 3 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 2 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 1 موسسه سنا (50% اول مباح

آدرس سایت ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی

نکات مهم قبل از انتخاب رشته های علوم پزشکی در کنکور تجربی

بودجه بندی سوالات آزمون لیسانس به پزشکی

شهریه دانشگاه علوم پزشکی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

لیست رشته های طرح اجباری علوم پزشکی ۱۴۰۲

دانلود آیین نامه لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

رشته مورد نظر شما

آمار قبولی 3 سال اخیر
نمایندگی در کشور
رشته های تحت پوشش

 

اطلاعات تماس

map آدرس دفتر تهران: میدان انقلاب جمالزاده شمالی تقاطع فرصت شیرازی پلاک 72 طبقه 1

 call  02191017400  (خط ویژه)

 call  02166574345  

پاسخگویی در ساعات اداری (بجز روزهای تعطیل و ساعات 13تا14)

شنبه تا چهارشنبه: از 9 تا 18  پنجشنبه: تا 13