daneshgah olom pezeshki mashsd

ایجاد رشته مهندسی بافت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد 98 : معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با اعلام نهایی شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی و ابلاغ وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، راه اندازی رشته دکترای تخصصی مهندسی بافت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تایید شد.

 براساس درخواست و ظرفیت‌های آموزشی دانشگاه و تصویب شورای، از سال تحصیلی آینده رشته مهندسی بافت با ظرفیت پذیرش دو دانشجو در یک دوره، به رشته‌های دوره دکتری دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزوده می‌شود.

مهندسی بافت از رشته‌های بین رشته‌ای است که دانش آموختگان ضمن آشنایی با ساختمان بافت‌ها، قادر به انجام فعالیت‌های مختلف در قلمرو مربوط به ایجاد جایگزین‌های زنده برای بافت‌ها با استفاده از سلول‌های زنده و زیست مواد (Biomaterials) است. اکثر شرکت‌های فعال در زمینه مهندسی بافت و پژوهش‌های انجام شده در این خصوص، در کشورهایی مانند کانادا، آمریکا، انگلستان، آلمان، فرانسه، اسپانیا، پرتقال، لهستان، هلند، سوئیس، ترکیه، ژاپن و استرالیا دایر است.

با توجه به اینکه در چند سال اخیر، ایران فعالیت‌های متعددی توسط گروه‌های مختلف دانشگاهی دارای گرایش‌های علوم تشریحی و سلول‌های بنیادی، بیوتکنولوژی، سلولی و مولکولی، جراحان ارتوپد، سروگردن، پلاستیک، مغز و اعصاب، گوارش و نیز محققین بیومواد و نساجی که هم در دانشکده‌ها و مراکز تحقیقاتی علوم پزشکی و هم در مراکز تحقیقاتی فنی و صنعتی اشتغال دارند، به انجام رسیده است. دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز با هدف تأمین و تربیت نیروی انسانی متخصص جهت ارتقا سطح پژوهش و آموزش در زمینه مهندسی بافت اقدام به تدوین و اجرای برنامه مهندسی بافت و افزودن این رشته در بین رشته‌های تخصصی خود نموده است.

لینک مرتبط:

ایجاد 7 رشته و مرکز تحقیقاتی جدید در دانشگاه‌های علوم پزشکی

 

نوشتن دیدگاه

مطالب مرتبط

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 3 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 2 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 1 موسسه سنا (50% اول مباح

آدرس سایت ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی

نکات مهم قبل از انتخاب رشته های علوم پزشکی در کنکور تجربی

بودجه بندی سوالات آزمون لیسانس به پزشکی

شهریه دانشگاه علوم پزشکی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

لیست رشته های طرح اجباری علوم پزشکی ۱۴۰۲

دانلود آیین نامه لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

رشته مورد نظر شما

آمار قبولی 3 سال اخیر
نمایندگی در کشور
رشته های تحت پوشش

 

اطلاعات تماس

map آدرس دفتر تهران: میدان انقلاب جمالزاده شمالی تقاطع فرصت شیرازی پلاک 72 طبقه 1

 call  02191017400  (خط ویژه)

 call  02166574345  

پاسخگویی در ساعات اداری (بجز روزهای تعطیل و ساعات 13تا14)

شنبه تا چهارشنبه: از 9 تا 18  پنجشنبه: تا 13