arshad vezarat behdasht 99

 

شروع ثبت نام دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران برای ترم آینده از 10 شهریور : آپدیت شده 1 مرداد ثبت نام دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران برای ترم آینده از 10 شهریور شروع می‌شود و کلاس‌های درس این دانشگاه نیز از 15 این ماه آغاز خواهد شد.  بر اساس تقویم آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران نیم سال اول آموزشی این دانشگاه برای سال تحصیلی 99-13400 در 17 هفته برنامه ریزی شده است.

ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز از روز دوشنبه 10 شهریور ماه آغاز می شود و این مهلت تا روز پنجشنبه 13 شهریور ادامه دارد. همچنین کلاس های دانشجو یان نیز از روز شنبه 15 شهریورماه آغاز می شود.

بر این اساس زمان حذف و اضافه برای دو درس نظری از شنبه 29 شهریور شروع می شود و تا سه شنبه اول مهر ادامه دارد. دانشجویان از شنبه 18 تا 11 آذر می توانند برای حذف اضطراری برای یک درس نظری یا عملی اقدام کنند.

بر اساس تقویم آموزشی اعلام شده، کلاس های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی تهران چهارشنبه 10 دی ماه 99 پایان می پذیرد. همچنین امتحانات نیم سال دوم سال تحصیلی   99-1400در بازه زمانی شنبه 13 تا چهارشنبه 24 دی 99 برگزار می شود.

همچنین بازه زمانی ثبت موقت و نهایی نمرات از دوشنبه 15 دی تا چهارشنبه 15 بهمن 99است.

دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرده که نیم سال دوم  تحصیلی این دانشگاه برای سال 99-1400  نیز به مدت 17هفته است که ثبت نام و انتخاب واحد دانشجویان از شنبه 27 دی 99 آغاز می شود و مهلت ثبت نام و انتخاب واحد تا چهارشنبه اول بهمن 99 ادامه دارد.

بر این اساس کلاس های نیم سال دوم 99-1400 دانشگاه علوم پزشکی تهران از شنبه چهارم بهمن 99 آغاز می شود.
زمان حذف و اضافه برای دو درس نظری از روز شنبه 18 تا سه شنبه 21 بهمن 99 در نظر گرفته شده است.

همچنین زمان حذف اضطراری برای یک درس نظری یا عملی دانشجویان از شنبه 11 تا دوشنبه 13 اردیبهشت سال 1400 در نظر گرفته شده است.

 کلاس های نیمسال دوم دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران نیز روز چهارشنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ پایان می پذیرد  امتحانات نیمسال دوم 99-1400این دانشگاه از روز یکشنبه 16 تا دوشنبه 31  خرداد1400 برگزار می شود.

بازه زمانی ثبت موقت و نهایی نمرات از سه شنبه 18 خرداد تا چهارشنبه 16 تیر 1400است. ضمن اینکه دانشکده ها براساس شرایط می توانند یک هفته دیرتر امتحانات خرداد را به پایان برسانند.

telegram3

امکان افزایش طول تحصیل دانشجویان علوم پزشکی

امکان افزایش طول تحصیل دانشجویان علوم پزشکی :آپدیت شده در تاریخ 30 تیرماه معاون آموزشی وزارت بهداشت از امکان افزایش مدت تحصیل دانشجویان علوم پزشکی خبر داد و گفت: به دلیل افزایش طول مدت شیوع اپیدمی کرونا لاجرم افزایش طول مدت تحصیل دانشجویان در بسیاری از مقاطع تحصیلی غیر قابل اجتناب است.

به گزارش ایسنا، دکتر علی اکبر حقدوست در نامه ای خطاب به دکتر نجومی دبیر شورای آموزش پزشکی عمومی ضمن بیان این مطلب تاکید کرده است که حفظ سلامت دانشجویان اعضای هیات علمی و کارکنان حوزه آموزشی و دانشجویی اولویت اساسی تصمیم گیری های وزارت بهداشت است اما در کنار آن تاکنون تلاش شده است به موضوع حفظ کیفیت آموزش و البته احترام به استقلال دانشگاههای علوم پزشکی توجه کافی صورت بگیرد.

وی در این نامه تاکید دارد: بر این اساس معاونین آموزشی دانشگاه ها مستقلاً اختیار کافی برای مدیریت فعلی را در حوزه آموزش دارند و در صورت استعلام دانشگاه ها با هم این گفتمان به آنها پاسخ داده خواهد شد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت خاطر نشان کرده است: به نظر می رسد با توجه به طولانی شدن اپیدمی کرونا ویروس عوارض و اثرات نامطلوب آن بر آموزش به حدی رسیده است که لاجرم افزایش طول مدت تحصیل دانشجویان علوم پزشکی در بسیاری از مقاطع را اجتناب پذیر خواهد کرد.

دکتر حق دوست در پایان تاکید کرده که به زودی با نظرخواهی از دانشگاهها و دانشکده های علوم پزشکی راهبردهای مدیریت آموزش علوم پزشکی برای مدیریت عوارض اپیدمی کرونا ویروس تنظیم خواهد شد اما لازم است به سرعت در جهت مدیریت توقعات دانشجویان اقدام به روشن شود که زمان فارغ التحصیلی عموم آنها با تاخیر مواجه خواهد شد.

برگزاری الکترونیکی آزمون‌های ارشد و دکتری

تلاش وزارت بهداشت برای برگزاری الکترونیکی آزمون‌های ارشد و دکتری ( آپدیت شده در تاریخ 15 تیرماه): قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت با تاکید بر ضرورت برگزاری الکترونیکی آزمون‌های ارشد و دکتری دانشگاه‌های علوم پزشکی، گفت: در حال حاضر بیش از ۴۵۰۰ صندلی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور برای برگزاری آزمون ها به صورت الکترونیک داریم.

به گزارش ایسنا،‌ دکتر حمید اکبری در حاشیه افتتاحیه مرکز آزمون الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی ایران اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی ایران در همه زمینه ها از زیرساخت خوبی برخوردار است اما در حوزه برگزاری امتحانات به صورت الکترونیک نیاز به تقویت داشت که با افتتاح مرکز آزمون الکترونیک این خلاء جبران خواهد شد.

وی افزود: همانطور که حرکت سیستم های آموزشی به سمت ارائه آموزش از راه دور پیش می‌رود، ضرورت دارد که آزمونها هم الکترونیک شده و امکان برگزاری آنها از راه دور فراهم شود.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینکه دانشگاه ها تقریبا از چهار سال پیش به سمت راه اندازی مرکز آزمون الکترونیک رفته اند و برخی دانشگاه ها الان ۶۰۰ صندلی آزمون الکترونیکی دارند، خاطر نشان کرد: خوشبختانه با راه اندازی مرکز آزمون الکترونیک در دانشگاه علوم پزشکی ایران، زیر ساخت خوبی هم برای این دانشگاه و هم برای کل کشور ایجاد شد و این امر حتما موجب ارتقا آموزش پزشکی در کشور خواهد شد.

وی با اشاره به استاندارد بالای این مرکز برای برگزاری آزمون های پایان ترم دانشگاه، افزود: در حال حاضر بیش از ۴۵۰۰ صندلی در دانشگاه های علوم پزشکی کشور برای برگزاری آزمون ها به صورت الکترونیک داریم و برای آزمون های ملی از جمله آزمون علوم پایه و آزمون پیش کارورزی نیز از همین ظرفیت استفاده می کنیم.

وی سهولت در طراحی سوال، حذف کاغذ و کاهش هزینه ها، امنیت بالای آزمون و اعلام سریع نتیجه آزمون را به عنوان ویژگی های آزمون های الکترونیک برشمرد و افزود: باید تلاش کنیم تا با توسعه مراکز آزمون الکترونیک در کشور، در آینده آزمون های دکترای تخصصی، پذیرش دستیاری پزشکی تخصصی و کارشناسی ارشد نیز به صورت الکترونیک برگزار شوند اما در حال حاضر صندلی برای برگزاری این شیوه آزمون کم داریم.

مرکز آزمون الکترونیک دانشگاه علوم پزشکی ایران با ظرفیت  ۲۳۳ نفر جایگاه مجهز به کامپیوتر برای آزمون های حضوری پیش بینی شده است راه اندازی شد که با راه اندازی این مرکز امکان شرکت در آزمون ها به صورت غیر حضوری و از راه دور برای دانشجویان فراهم است. در واقع از ویژگی های این مرکز تصحیح آنلاین پاسخ نامه‌ها است؛ به طوریکه دانشجو پس از پایان امتحان می تواند از نمره خود مطلع شود.

 

bannerfinalmoshavere



زمان انتخاب واحد دانشجویان علوم پزشکی

زمان انتخاب واحد دانشجویان علوم پزشکی مشخص شد (آپدیت شده در تاریخ 8 تیرماه ) : براساس مصوبه جدید معاون آموزشی وزارت بهداشت، انتخاب واحد دانشجویان علوم پزشکی کشور برای نیم‌سال دوم از 10 شهریورماه آغاز می‌شود. دکتر علی‌اکبر حق‌دوست با ابلاغ بخشنامه‌ای زمان آغاز و شروع کلاس‌های ترم آینده دانشگاه علوم پزشکی را ابلاغ کرد.

در این بخشنامه آمده است: براساس مصوبات بیست‌وپنجمین جلسه ستاد ملی بیماری کرونا سال تحصیلی جدید دانشگاه‌ها، آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه از 15 شهریورماه در سراسر کشور آغاز می‌شود و رعایت پروتکل‌های بهداشتی ابلاغی در مورد خوابگاه‌ها، غذاخوری‌ها، فضاهای ورزشی و تجمعات در دانشگاه ضروری است.

وزارت‌خانه‌های علوم و بهداشت موظف هستند به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که از ابتدای سال جدید نقل و انتقال بین شهری و اقامت دانشجویان در شهرهای خارج از محل سکونت خود به حداقل کاهش یابد. طبق این تصمیم وزارتخانه‌های علوم و بهداشت موظف هستند تا از ابتدای سال تحصیلی جدید با همکاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نسبت به تقویت و بهره‌گیری بهینه از زیرساخت‌ها، امکانات شبکه‌ای، سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای لازم برای آموزش و پژوهش از راه دور و به اشتراک گذاشتن متون، دروس و محتوای پژوهشی و آموزشی دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در یک بستر مشترک اقدام نمایند.

بر این اساس دانشگاه‌ها باید از هم‌اکنون برنامه‌ریزی لازم جهت شروع سال تحصیلی از تاریخ تصویب ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا (15 شهریورماه) سال جاری به عمل آورده و از تاریخ 10 تا 13 شهریورماه انتخاب واحد دانشجویان صورت بگیرد. همچنین تمام دانشگاه‌های علوم پزشکی می‌توانند پس از آغاز ترم تحصیلی، زمان کافی را جهت انجام حذف و اضافه لحاظ و در این خصوص اقدام کنند.

براساس تصمیم ستاد در خصوص به حداقل رساندن نقل و انتقال بین‌شهری و فراهم آمدن انتقال دانشجویان در شهرهای محل سکونت خود لازم است دانشگاه‌ها علاوه بر توسعه زیرساخت‌های آموزش الکترونیک و استفاده از سایر روش‌های آموزشی غیرحضوری در جهت تسهیل مهمانی دانشجویان متقاضی تحصیل در شهر محل سکونت خود حداقل مساعدت لازم را از دانشگاه‌های مبدا و مقصد را به عمل آورند و در این ارتباط مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت نیز اقدامات و هماهنگی لازم را انجام خواهد داد.

تمدید مهلت ثبت نام ارشد و دکتری وزارت بهداشت99 -1400

متقاضیان شرکت در کنکور ارشد . دکتری وزارت بهداشت توجه داشته باشند به دلیل شرایط پیش آمده زمان برگزاری دو آزمون و زمان ثبت نام آن تمدید شده است.

طبق آخرین آخبار اعلام شده داوطلبانی که از ثبت نام ازمون دکتری وزارت بهداشت عقب مانده اند در از تاریخ 14 اردیبهشت آغاز و تا تاریخ 16 اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت همچنین زمان برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت در تاریخ 25، 26 و 27 بوده که در اطلاعیه   زمان ثبت نام و برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت 99-1400می توانید جزئیات کامل را برسی کنید.

همچنین ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99 تمدید شد و داوطلبان از تاریخ 20اردیبهشت ماه تا تاریخ 22 اردیبهشت ماه با مراجعه به سایت ثبت نام خود را انجام دهند. زمان برگزاری آزمون ارشد در مرداد ماه خواهد بود برای اطلاع از زمان دقیق برگزاری به اطلاعیه زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99-1400 مراجعه کنید.

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

مطالب مرتبط

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 3 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 2 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 1 موسسه سنا (50% اول مباح

آدرس سایت ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی

نکات مهم قبل از انتخاب رشته های علوم پزشکی در کنکور تجربی

بودجه بندی سوالات آزمون لیسانس به پزشکی

شهریه دانشگاه علوم پزشکی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

لیست رشته های طرح اجباری علوم پزشکی ۱۴۰۲

دانلود آیین نامه لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

رشته مورد نظر شما

آمار قبولی 3 سال اخیر
نمایندگی در کشور
رشته های تحت پوشش

 

اطلاعات تماس

map آدرس دفتر تهران: میدان انقلاب جمالزاده شمالی تقاطع فرصت شیرازی پلاک 72 طبقه 1

 call  02191017400  (خط ویژه)

 call  02166574345  

پاسخگویی در ساعات اداری (بجز روزهای تعطیل و ساعات 13تا14)

شنبه تا چهارشنبه: از 9 تا 18  پنجشنبه: تا 13