در این مقاله به سوالات بسیار مهم شما داوطلبانی که قصد شرکت در کنکور ارشد وزارت بهداشت بخصوص در رشته علوم آزمایشگاهی 2 ( ایمنی شناسی) دارید، پاسخ داده خواهد شد. پس حتما ویدئو را مشاهده کنید و مطمئن باشید که نکات مهم برای قبولی در کنکور ارشد وزارت بهداشت را دریافت خواهید کرد، بعد از مطالعه و مشاهده در صورت داشتن سوال در رابطه با توصیه های نهایی برای قبولی در کنکور ارشد وزارت بهداشت بخصوص در رشته علوم آزمایشگاهی  می توانید با موسسه علوم پزشکی سنا در ارتباط باشید.

 روزانه چقدر زمان برای درس خواندن مفید است تا بتوان در آزمون ارشد وزارت بهداشت نتیجه قابل قبول را گرفت ؟

اولین موضوع که قبل از پاسخ به سوال باید به آن بپردازیم، مسیر رسیدن به هدف و چالش هایی که اکثر شما داوطلبان با آن درگیر هستید.

داشتن هدف مشخص یکی از مهم ترین موضوعاتی است که باید در ابتدای کار برای خود تعریف کنید و اینکه موفقیت خود را بصورت یک رویا تصور کنید.  پس موفقیت و پیروزی از یک رویا شروع و به یک لذت ختم می شود، اما به شرط داشتن تلاش و  پشتکار هوشمندانه، که همان انتخاب راه درست و صحیح می باشد. در این راه ممکن است عواملی باعث ایجاد افکار منفی در شما عزیزان شود که این افکار منفی شامل من نمی توانم، دیر شده و... می باشد.

عواملی که در راه رسیدن شما به موفقیت وجود دارند که باعث دلسردی شما برای رسیدن به هدف می شوند را با الف منفی معرفی میکنم.

اولین الف منفی، افکار منفی شامل نمی توانم، دیر شده و...

دومین الف منفی، افراد منفی هستند که با گفتن دیر شده و تو نمیتوانی باعث دلسردی شما از هدفتان می شوند.

 

telegram3


 راهکار مقابله با این افکار منفی چیست؟

دراین مواقع باید صبور باشید و هدف خود را از یاد نبرید و افکار مثبت را جایگزین افکار منفی بکنید، آرامش خود را در تمام مراحل حفظ کنید و با برنامه ریزی درست و انتخاب یک منبع درست و کنکور طبقه بندی شده به مطالعه بپردازید.

1- اگر در درسی ضعیف هستید برای موفقیت در آن درس باید بیشتر تلاش کنید، و در مطالعه روزانه آنچه که همیشه مهم و تاثیر گذار بوده اهمیت کیفیت نسبت به کمیت است.

به طور مثال صرفا مطالعه با زمان بالا اما با کیفیت پایین چندان تاثیر گذار نیست، پس در نهایت آنچه که اهمیت دارد کیفیت مطالعه نسبت به زمان مطالعه است.

به طور مثال کسی که 10 ساعت مطالعه میکند، صرفا نسبت به شخصی که 5 ساعت مطالعه میکند، برتری بیشتری نداره چرا که کیفیت مطالعه اهمیت بیشتری نسبت به ساعت مطالعه دارد و هدف یادگیری مطالب برای داوطلب می باشد.

2- دومین نکته بسیار مهم، مقایسه نکردن تایم مطالعه روزانه با شخص دیگر می باشد زیرا اینکار باعث تحریک شدن و ناامید شدن شما می شود. بهترین مقایسه برای شما مقایسه روزهای مطالعه خودتان است که در روز دارید و این سیر مطالعه باید رو به افزایش باشد.

3- تغییر ناگهانی در ساعت مطالعه خود ایجاد نکنید، برنامه روزانه ای که برای خود مشخص میکیند باید منطقی باشه و اگر روند صعودی دارد باید با منطق باشد. و برای داشتن روند مطالعه موثر باید از اثر مرکب استفاده کنید به طور مثال اگر 4 ساعت مطالعه در روز دارید و می خواهید روند صعودی را طی کنید در روز بعد باید زمان مطالعه خود را به 4 ساعت و نیم برسانید و در روزهای بعدی هم به همین صورت.

4- چهارمین نکته مهم برای داوطلبان ساعت مطالعه برای هر فرد است، که این ساعت مطالعه برای هر فرد باتوجه به پایه علمی و تلاش و پشتکار کاملا متفاوت می باشد.

سخن آخر با شما متقاضیانی که امسال قصد شرکت در کنکور ارشد وزارت بهداشت را دارید:

و در نهایت اهمیت دانستن نحوه درست مطالعه، نحوه مرور، نحوه تست زدن، مطالعه هوشمندانه و در نهایت انتخاب کتاب و جزوه برای مطالعه از اهمیت زیادی برخوردار است و بهترین زمان مطاله از 3 ساعت در روز آغاز و تا 10 ساعت هم با روند درست افزایش مطالعه امکان پذیر است.

اگر از همین الان و همین امروز میخواهید برای مطالعه شروع کنید، اولین کاری که انجام می دهید داشتن برنامه ریزی منطقی و سبک با ساعات کم و افزودن زمان مطالعه روزانه نیم تا یک ساعت در روز برای رسیدن به زمان درست مطالعه می باشد. همانطور که بارها توضیح دادیم از تغییر ناگهانی بپرهیزد همواره برای رسیدن به موفقیت مطالعه مداوم و رو به پیشرفت داشته باشید و در این راه از تهیه کتاب ها و جزوات کنکوری که کاملا طبقه بندی شده است قافل نشوید. چرا که داشتن یک منبع مناسب همانطور که بارها تاکید کردیم به موفقیت و کسب رتبه برتر در آزمون ارشد وزارت بهداشت به شما کمک خواهد کرد.

و برای اطلاع از لیست کتاب های ارشد علوم پزشکی با مراجعه به سایت  sanabook.com  اطلاعات لازم را دریافت نمایید.

همیشه فراتر از محدودیت ها بیاندیشید.

 

ترتیبی که برای کنکور ارشد وزارت بهداشت در رشته علوم آزمایشگاهی به شما پیشنهاد داده می شود :

منابع آزمون کارشناسی ارشد مجموعه علوم آزمایشگاهی دو

آزمون کارشناسی ارشد مجموعه علوم آزمایشگاهی دو

شرکت در ارشد رشته های هماتولوژی و ایمنی شناسی

آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

 

نوشتن دیدگاه

مطالب مرتبط

نمونه سوال رایگان آزمون های کشوری سنا

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 3 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 2 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 1 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد مدیریت خدمات موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد مامایی موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد روانشناسی موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد پرستاری موسسه سنا (50% اول مباحث)

نکات مهم قبل از انتخاب رشته های علوم پزشکی در کنکور تجربی

رشته مورد نظر شما

آمار قبولی 3 سال اخیر
نمایندگی در کشور
رشته های تحت پوشش

 

اطلاعات تماس

map آدرس دفتر تهران: میدان انقلاب جمالزاده شمالی تقاطع فرصت شیرازی پلاک 72 طبقه 1

 call  02191017400  (خط ویژه)

 call  02166574345  

پاسخگویی در ساعات اداری (بجز روزهای تعطیل و ساعات 13تا14)

شنبه تا چهارشنبه: از 9 تا 18  پنجشنبه: تا 13