ezam be kharej

به نقل از خبرگزاری مهر، برای پیشگیری از تخلفات احتمالی در فرایند انتقال دانشجویان از خارج از کشور نیز ساز و کارهای ویژه ای در نظر گرفته شده است. این افراد در صورتی که تمام شرایط را داشته باشند، مصاحبه می شوند و صلاحیت علمی ایشان مورد بررسی قرار می گیرد.

در این نشست پیشنهاد شد جهت هماهنگی بیشتر و بهتر در خصوص دانشجویان ورودی به رشته های علوم پزشکی، زیرساخت اطلاعات یکپارچه دانشجویان ورودی به نحوی طراحی شود که همه اطلاعات این افراد قابل دسترسی برای سازمان سنجش و آموزش کشور و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری باشد. همچنین مسائلی از قبیل تغییر رشته دانشجویان در برخی از دانشگاه های دولتی و غیردولتی و نحوه مدیریت اینگونه موضوعات نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت. این تمهید می تواند تا حد زیادی به شفاف سازی ورودی های دانشگاهها و نظارت بر فرایند پذیرش و تحصیل در دانشگاه های سراسر کشور کمک کند.

 

telegram3

 

جزئیات  فرآیند انتقال دانشجویان پزشکی به داخل

دانشجویانی که از طریق کنکور سراسری وارد دانشگاه/ دانشکده های علوم پزشکی می شوند توسط سازمان سنجش کشور به دانشگاههای علوم پزشکی معرفی و توسط دانشگاه ثبت نام می شوند،  کمیته نظارت بر ثبت نام ها در دانشگاه/ دانشکده های علوم پزشکی در حوزه معاونت آموزشی تشکیل شده و به مسئولان دانشگاهها هم تاکید شده که مستقیم بر این فرایند نظارت داشته باشند.

 کلیه مراحل فرایند انتقال خارج به داخل به صورت الکترونیکی و بدون دخالت افراد صورت می گیرد و مدارک تحصیلی زمان دیپلم و زمان دانشجویی فرد در خارج از کشور از وزارت آموزش و پرورش و وزارت امور خارجه استعلام گرفته می شود. پس از طی فرایند مذکور از طریق سامانه های وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از متقاضیان توسط شورای انتقال مصاحبه انجام و در صورت حائز شرایط بودن، به دانشگاهها معرفی می شوند.  پاسپورت افراد در فرایند مصاحبه بررسی می شود و چنانچه مورد مشکوکی ملاحظه شود از نیروی انتظامی استعلام گرفته می شود.

اولین نشست کمیته نظارت بر فرایندها و رسیدگی به مطالبات اجتماعی حوزه آموزش علوم پزشکی گزارشی از اقدامات کنترلی صورت گرفته درخصوص دانشجویان پذیرش شده از طریق کنکور سراسری، دانشجویان انتقالی از خارج از کشور، نحوه پذیرش و تحصیل دانشجویان ایرانی در برخی دانشگاه های خارجی و عوامل موثر در این مسیر ارائه شد و اعضا نظرات و پیشنهادات خود در خصوص موارد مذکور را ارائه کردند.  در جلسه مذکور به برخورد جدی با هرگونه تخلف و ارائه مدارکی که اصالت آنها مورد تایید مراجع ذی ربط قرار نمی گیرد تاکید شد.

لینک مرتبط با اعزام خارج به داخل دانشجویان پزشکی:

اعزام به خارج رشته های علوم آزمایشگاهی

توقف اعزام دائم دانشجویان علوم پزشکی 98

شهریه دانشجویان پزشكی انتقالی از خارج سال 98

شرایط انتقال به دانشگاه های علوم پزشکی برای دانشجویان جدید

 

نوشتن دیدگاه

مطالب مرتبط

آدرس سایت ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی

نکات مهم قبل از انتخاب رشته های علوم پزشکی در کنکور تجربی

بودجه بندی سوالات آزمون لیسانس به پزشکی

شهریه دانشگاه علوم پزشکی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

لیست رشته های طرح اجباری علوم پزشکی ۱۴۰۲

دانلود آیین نامه لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

آمار قبولی موسسه علوم پزشکی سنا در آزمون وزارت بهداشت 1402

آمار قبولی موسسه علوم پزشکی سنا

سرفصل و بودجه بندی سوالات ارشد ژنتیک پزشکی 94 تا 1402

رشته مورد نظر شما

آمار قبولی 3 سال اخیر
نمایندگی در کشور
رشته های تحت پوشش

 

اطلاعات تماس

map آدرس دفتر تهران: میدان انقلاب جمالزاده شمالی تقاطع فرصت شیرازی پلاک 72 طبقه 1

 call  02191017400  (خط ویژه)

 call  02166574345  

پاسخگویی در ساعات اداری (بجز روزهای تعطیل و ساعات 13تا14)

شنبه تا چهارشنبه: از 9 تا 18  پنجشنبه: تا 13