طبق اطلاعیه جدیدمرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت، دانشجویانی که در رشته های علوم پزشکی در دانشگاه های خارج از کشور تحصیل کرده اند در صورتی که قصد انتقال از دانشگاه های خارج به داخل کشور را دارند باید شرایطی را که توسط مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت تعیین شده رعایت نمایند. تسهیلات انتقال دانشجویان به داخل کشور فقط به دلیل شرایط ارزی برای افرادی است که قبلا تحصیل خود را آغاز کرده اند و برای سایرین هیچگونه تضمینی برای انتقال وجود ندارد.

 طبق این اطلاعیه دانشجویان باید برای ادامه تحصیل در دانشگاه های داخل کشور حداقل ۳۶ واحد با معدل بالای ۱۵ در دانشگاه های خارجی مورد تایید برای انتقال به داخل ایران را داشته باشند. همچنین اخبار و اطلاعاتی که از طریق موسسات اعزام دانشجو به خارج از کشور منتشر می شود به هیچ عنوان مورد تایید وزارت بهداشت نیست.

عدم تضمین انتقال به دانشگاه های علوم پزشکی برای دانشجویان جدید97

بر اساس اعلام مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت در خصوص موضوع انتقال از دانشگاه های خارج به داخل کشور در رشته های علوم پزشکی، شرط گذراندن ۳۶ واحد صرفا برای افرادی است که قبل از تیرماه امسال تحصیل خود را شروع کرده اند.انتقال صرفا از دانشگاه هایی صورت می گیرد که مورد تایید وزارت بهداشت بوده و فهرست این دانشگاه ها سالیانه در سایت مرکز خدمات آموزشی وزارت بهداشت منتشر می شود.

 

شرایط انتقال دانشجویان علوم پزشکی97-98

1- برای انتقال داشتن شرایط حداقل معدل، شامل معدل کتبی دیپلم حداقل 16 و معدل پیش‌دانشگاهی حداقل 17، الزامی است و افرادی که معدل دیپلم و پیش دانشگاهی لازم را ندارند واجد شرایط نبوده و امکان انتقال آنها به دانشگاه های داخل کشور وجود ندارد.

2-گذراندن حداقل ۳۶ واحد درسی (طبق سرفصل دروس رشته مربوط در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور)، با حداقل معدل ۱۵ در دانشگاه خارجی مورد تایید وزارت بهداشت

3-شروع به تحصیل در خارج از کشور در دوره اصلی رشته‌های علوم‌پزشکی تا قبل از تیرماه 1397

در صورت موافقت وزارت بهداشت با انتقال این افراد اخذ پذیرش از دانشگاه‌های داخل کشور به‌عهده متقاضی بوده و شهریه این دسته از افراد معادل ریالی شهریه‌ای است که در دانشگاه‌های خارج از کشور پرداخت می‌کرده اند.

با توجه به اینکه شرایط فعلی انتقال صرفا به لحاظ مشکلات ارزی پیش آمده در نظر گرفته شده است، لذا برای کسانی که از این به بعد قصد تحصیل در دانشگاه های خارج را دارند هیچگونه تضمینی برای انتقال به دانشگاه های داخل کشور وجود نخواهد داشت.

 

برای دریافت اطلاعات در رابطه با اعزام به خارج به لینک زیر مراجعه فرمایید.

شرایط اعزام به خارج برای فارغ التحصیلان علوم آزمایشگاهی

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

مطالب مرتبط

نمونه سوال رایگان آزمون های کشوری سنا

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 3 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 2 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 1 موسسه سنا (50% اول مباح

آدرس سایت ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی

نکات مهم قبل از انتخاب رشته های علوم پزشکی در کنکور تجربی

بودجه بندی سوالات آزمون لیسانس به پزشکی

شهریه دانشگاه علوم پزشکی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

لیست رشته های طرح اجباری علوم پزشکی ۱۴۰۲

رشته مورد نظر شما

آمار قبولی 3 سال اخیر
نمایندگی در کشور
رشته های تحت پوشش

 

اطلاعات تماس

map آدرس دفتر تهران: میدان انقلاب جمالزاده شمالی تقاطع فرصت شیرازی پلاک 72 طبقه 1

 call  02191017400  (خط ویژه)

 call  02166574345  

پاسخگویی در ساعات اداری (بجز روزهای تعطیل و ساعات 13تا14)

شنبه تا چهارشنبه: از 9 تا 18  پنجشنبه: تا 13