چگونه انتخاب رشته كنیم؟ چگونه کد انتخاب رشته کنکور سراسری را وارد کنیم؟ به دلیل سوالات بسیار شما در رابطه با وارد کردن کد انتخاب رشته کنکور سراسری این در متن زیر به توضیح کامل انتخاب رشته، نحوه صحیح وارد کردن اطلاعات انتخاب رشته(کدها)در سایت سنجش،نحوه ویرایش کدها ،اصلاح اطلاعات وارد شده پرداخته ایم، قبل از انجام انتخاب رشته حتما متن زیر را مطالعه کنید. در صورت نیاز به هرگونه توضیحات بیشتر با تیم مشاورین دپارتمان سنا در تماس باشید.
تلفن تماس : 66437912-021

همه داوطلبان چه آنها كه در یک گروه آزمایشی شركت كرده اند و چه آنها كه در دو یا سه گروه آزمایشی شركت كرده اند ، در یك فرم و حداكثر تا 150 رشته محل میتوانند انتخاب كنند. رشته محل های مورد نظر خود را از دفترچه راهنماى انتخاب رشته، بخش ظرفیت ها، مربوط به هرگروه آزمایشی، انتخاب كنید. برای انتخاب رشته از دوره های مختلف(روزانه، نوبت دوم، پیام نور و دوره های دیگر)به شرایط اختصاصی هر دوره در این دفترچه توجه كنید.
برای جلوگیری از اشتباه، بهتر است قبل از ورود به سامانة اصلی انتخاب رشته، رشته های انتخابی خود را با كد مربوط به هر رشته، به ترتیب علاق همندی در پیش نویس انتخاب رشته وارد كنید.

در این مقالات در رابطه با انتخاب رشته کنکور به طور کامل توضیح داده شده است: انتخاب رشته کنکور سراسری  و اشتباهات رایج انتخاب رشته کنکور سراسری+نکات مهم انتخاب رشته

 

راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری

- پس از نهایی كردن رشته های انتخابی در کنکور سراسری و اطمینان از ترتیب انتخاب های خود، آنها را در سامانه اصلی انتخاب رشته کنکور سنجش ، به سازمان سنجش اعلام كنید.
- به یاد داشته باشید ، در فرم انتخاب رشته، اولویت ترتیب رشته هایی كه انتخاب میكنید، فقط نشان دهنده ی علاقه مندی شماست و تأثیری در افزایش احتمال قبولی ندارد.
- اگر نمره و شرایط لازم برای قبولی در رشته ای را داشته باشید، این رشته را در هر اولویتی اول یا صد و پنجاهم انتخاب كنید، احتمال قبولی شما در آن رشته بیشتر نمیشود.
- در مجموعه رشته هایی كه انتخاب میكنید، اولین رشته انتخابی، نشان دهندة بیشترین علاقة شما و آخرین رشته انتخابی، نشان دهندة كمترین علاقة شما است.
- اگر در مجموعه رشته هایى كه انتخاب كرده اید، شرایط قبولی در چند رشته را داشته باشید ، سازمان سنجش اولین رشته را به عنوان رشتة قبولی اعلام میكند. به رشته هایی كه انتخاب میكنید و ترتیب آنها در فرم انتخاب رشته دقت كنید.
- شما  میتوانید در محدودة زمانی انتخاب رشته از 20/5/98 تا 98/5/24 تا هشت نوبت رشته هاى انتخابى خود ویرایش نمایید.
- فراموش نكنید، بعد از پایان مهلت ویرایش، امكان جابجایی رشته های انتخابی در فرم انتخاب رشته کنکور سراسری نیست.
- پس از اعلام نتایج نهایی(دردهه سوم شهریور ماه)، امكان تغییر رشتة قبولی، در بین مجموعه رشته هایی كه انتخاب كرده اید نیست.

چگونه رشته های انتخابی خود را به سازمان سنجش اعلام كنیم؟(انتخاب رشته اینترنتی)

 

پس از انتخاب كد رشته محل ها از دفترچه راهنماى انتخاب رشته کنکور سراسری و اطمینان از رشته های انتخابی خود و ترتیب علاقه مندى به رشته ها، وارد صفحه انتخاب رشته سازمان سنجش شوید.
ابتدا از صفحه اصلى وبگاه سازمان سنجش وارد صفحه آزمون سراسرى شوید.در صفحه آزمون سراسرى، وارد صفحه انتخاب رشته شوید.از صفحه انتخاب رشته هاى تحصیلى آزمون سراسرى، بعد از چند مرحله وارد صفحه اصلى انتخاب رشته میشوید .

kod entekhab reshte konkor

راهنمای وارد کردن کد انتخاب رشته کنکور سراسری

صفحه اطلاعات آزمون
در این صفحه فرصت زمانی انتخاب رشته کنکور سراسری و شماره تماس برای رفع اشكالات احتمالى اعلام شده است. اگر (طبق بند هفتم كارنامه)روز مجاز به انتخاب دوره هاى پیام نور و غیر انتفاعى یا دانشگاه فرهنگیان شده اید ولى قبلا در زمان ثب تنام، علاقه مندى خود را اعلام نكرده اید، در این صفحه میتوانید از پیوند(لینک) خرید كارت) سمت راست صفحه) هزینه آن را پرداخت نمایید تا بتوانید از این دوره ها هم، رشته محل هایی را انتخاب كنید.

 

ورود به سیستم انتخاب رشته کنکور سراسری

  • با تأیید این مورد كه اطلاعیه ها و این دفترچه راهنما را مطالعه كرد ه اید، به صفحه بعدی واردمیشوید.
     
    از این صفحه، به سه روش میتوانید وارد سیستم انتخاب رشته خود شوید.
    روش اول- سریال ثبت نامی 12) رقمی)+ شماره شناسنامه
    روش دوم- شماره پرونده+  كد ملی + سریال شناسنامه
    روش سوم- شماره رهگیری ثبت نام16) رقمی) + كد ملی

به یكى از رو شهاى بالا، به صفحه بعدی به نام صفحه اطلاعات داوطلب، وارد میشوید.

 

صفحه اطلاعات داوطلب در انتخاب رشته کنکور

در این صفحه اطلاعات شخصى شما نمایش داده میشود. اگر اطلاعات مربوط به شما صحیح است ، آن را تایید كنید تا وارد صفحه بعدی شوید. در پایین صفحه اطلاعات داوطلب ، معدل كتبی دیپلم و عنوان دیپلم شما درج شده است. اگر اشكالی در آن میبینید،  میتوانید آنها را اصلاح كنید. دو بند دیگر مربوط به داوطلبان اتباع خارجی و بهیاران است كه باید تكمیل شود. پس از تكمیل و تأیید، اطلاعات داوطلب، وارد صفحه اصلی انتخاب رشته میشوید.

صفحه اصلى انتخاب رشته
اگردر چیدمان انتخاب رشته کنکور سراسری 98 قصد دارید:
- از دور ههاى پیام نور، غیرانتفاعی و دانشگاه فرهنگیان، رشته هایی را انتخاب كنید و تازه هزینه آن را پرداخت كرده اید. لازم است سریال پرداخت مربوط به هركدام را وارد نمایید.
- فراموش نكنید 16 رشته از گروه هنر آزمون عملى دارد كه براى انتخاب هر یک از آنها باید در آزمون عملى آن رشته شركت كرده و یا شركت نمایید.
- كسانی كه قبلا در زمان ثبت نام علاقه مندی خود را به پیام نور و غیرانتفاعى اعلام كرده اند، در اینجا لازم نیست اقدامی نمایند.
- همه داوطلبان فقط یك فرم انتخاب رشته دارند.
حتی اگر در دو یا سه گروه آزمایشی شركت كرده باشند. 

نحوه وارد كردن رشته های انتخابی در فرم الكترونیک

در پایین صفحه دو ستون ترتیب اولویت و كد رشته محل قرار دارد.
كد(عددی)رشته های انتخابی خود را به ترتیب علاقه مندی وارد كنید.
با وارد كردن كد هر رشته، عنوان آن رشته و نام دانشگاه به طور خودكار نمایش داده میشود. با دقت در عنوان رشته، مطمئن شوید كه كد را درست وارد كرده اید. اگر كدی را كه مربوط به گروه آزمایشی شما نیست وارد كنید چنین پیغامی ظاهرمیشود:
در كد رشته محل های مجاز شما، این كد رشته محل یافت نشد.
اگر مجاز نباشید رشت های را انتخاب كنید مثلاً در گروه هنر ثبت نام نكرده اید اما رشته هایی از آن گروه را انتخاب كنیدچنین پیغامی ظاهر  میشود:
اگر در كد و عنوان رشته ها یا ترتیب آنها اشتباهی مشاهده میكنید، میتوانید اشتباهات را اصلاح كنید.

پایان ورود كدهاى عددى رشته محل ها

  • بعد از اینكه كد رشته محل هاى مورد نظر خود را وارد كردید، در پایان، با فشردن گزینه تایید و ادامه، رسید انتخاب رشته كه شامل مشخصات فردى و فهرست رشته های انتخابی شماست، نمایش داده میشود.
     
    - شماره پرونده و شماره رسید انتخاب رشته(كد عددی 15 رقمی)را، كه در بالای این صفحه) رسید انتخاب رشته)قرار دارد، حتما یادداشت نمایید.
    - اگر چنین رسیدی دریافت نكنید، انتخاب رشته کنکور سراسری شما تمام نشده است.
    - بهتر است كه این صفحه را چاپ و تا اعلام نتیجه نهایی از آن نگهداری كنید.
    - پس از پایان این مراحل، شما این امكان را دارید كه تا هشت نوبت وارد صفحه انتخاب رشته شوید و رشته های انتخابیتان را ویرایش نمایید.
    - امكان هشت نوبت ویرایش در محدوده زمانی انتخاب رشته از98/5/20 تا 24/5/98 هست و پس از پایان مهلت انتخاب رشته، امكان تغییر آن نیست.

انتخاب رشته کنکور یکی از مهم ترین مواردی است که داوطلب کنکور سراسری باید به آن دقت کند، پس پیشنهاد ما به شما صحبت با یک مشاور متخصص در این زمینه می باشد به همین منظور در صورت بروز مشکل در امر انتخاب رشته کنکور سراسری و یا وارد کردن کد رشته  در انتخاب رشته کنکور سراسری می توانید با دپارتمان مشاوره موسسه علوم پزشکی سنا در ارتباط باشید. تلفن تماس : 66437912-021

 

لینک مرتبط:
sanjesh.org نحوه دریافت کد رهگیری /شماره پرونده کنکور سراسری

نحوه رفع نقص کارت ورود به جلسه کنکور سراسری 98


 

 

دیدگاه‌ها  
+2 # محمد حسین برازنده 1399-09-16 00:12
عالی بود ممنون از راهنماییتون
پاسخ دادن
-1 # سلام 1401-05-21 21:27
:cry: :-? :-x :eek: :zzz :-|
اخه کی از کنکور راحت میشیم خدا؟
ممنون،مفید بود .خیالم راحت شد.
پاسخ دادن
0 # امیرمهدی 1401-05-22 10:45
من کد ۱۵ رقمی رو فراموش کردم چطوری دریافت کنم دوباره؟؟
لطفا ایمیل بزنید
پاسخ دادن
نوشتن دیدگاه

مطالب مرتبط

نکات مهم قبل از انتخاب رشته های علوم پزشکی در کنکور تجربی

لیست رشته های طرح اجباری علوم پزشکی ۱۴۰۲

خبرنامه ویژه جمع بندی کنکور ارشد وزارت بهداشت

بودجه بندی سوالات کنکور ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت

بودجه بندی سوالات کنکور ارشد پرستاری ۹۹ تا ۱۴۰۲

خبرنامه کنکور ارشد وزارت بهداشت شماره 3

خبرنامه کنکور ارشد وزارت بهداشت شماره 1

دانلود سوالات کنکور ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت 90 تا 1402

اطلاعیه کلاس زبان دکتر رستمی کد 2 ترم پاییز 1401

رشته مورد نظر شما

آمار قبولی 3 سال اخیر
نمایندگی در کشور
رشته های تحت پوشش

 

اطلاعات تماس

map آدرس دفتر تهران: میدان انقلاب جمالزاده شمالی تقاطع فرصت شیرازی پلاک 72 طبقه 1

 call  02191017400  (خط ویژه)

 call  02166574345  

پاسخگویی در ساعات اداری (بجز روزهای تعطیل و ساعات 13تا14)

شنبه تا چهارشنبه: از 9 تا 18  پنجشنبه: تا 13