با ابلاغ بخشنامه جدید تغییر رشته فرزندان هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از مهر ماه سال جاری ممنوع شد. دستورالعمل جدید اجرایی نقل و انتقال فرزندان اعضای هیأت علمی با امضای دکتر منصور غلامی وزیر علوم، دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت و دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برای اعمال در کنکور سراسری سال 99 ابلاغ شد.

این دستورالعمل اجرایی برای استفاده پذیرفته شدگان سال 1399و بعد از آن ملاک عمل است و دستورالعمل تاریخ 14مرداد 92لغو می‌شود. در جزئیات دستورالعمل جدید تسهیلات فرزندان اعضای هیأت علمی در کنکور 99آمده است: فرزندان هیات علمی می‌توانند به دانشگاه شهر محل فعالیت والدین خود انتقالی بگیرند و حق تغییر رشته را نخواهند داشت.

همچنین پذیرفته شدگان آزمون سراسری می‌توانند از دانشگاه مبدا به یکی از دانشگاه‌های واقع در شهر محل خدمت(ترجیحا دانشگاه محل خدمت) عضو هیات علمی و یا در صورت نبودن آن رشته به دانشگاه نزدیک‌ترین شهر به محل خدمت عضو هیات علمی حسب مورد با تعیین سازمان سنجش آموزش کشور یا دانشگاه آزاد ضوابط انجام می‌گیرد.

همچنین انتقال هنگامی امکانپذیر است که داوطلب حدنصاب علمی را برای کد رشته محل مورد تقاضا دارا باشد و یا از دانشگاه مبدا به دانشگاه مقصد در همان رشته، گرایش، مقطع و گروه آزمایشی انجام می شود.

تغییر رشته از دامپزشکی به پزشکی ؟آیا امکان تغییر رشته از دامپزشکی به پزشکی وجود دارد؟ معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت از رفع اثر دستور موقت شعبه 45 دیوان عدالت اداری در خصوص ادامه روند تغییر رشته فرزندان اعضاء هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر کریم همتی، با بیان این خبر اظهار کرد: با تصمیم شعبه 45 دیوان عدالت اداری، نامه شماره 520/505 مورخ 11/6/1398 معاونت آموزشی وزارت بهداشت کماکان لازم الاجرا است و تغییر رشته فرزندان اعضای هیات علمی در دانشگاه آزاد اسلامی از دامپزشکی به دیگر رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی متوقف شده است.

telegram3

وی افزود: بر این اساس دستور موقت صادره از شعبه 45 دیوان عدالت اداری که مبین جلوگیری از نامه معاونت آموزشی در جهت عدم اجازه این روند بود با تصمیم جدید شعبه مذکور کان لم یکن شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت افزود: دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، طی نامه ای به ریاست دیوان عدالت اداری رفع اثر از دستور موقت صادره را درخواست کرده بود.

به گزارش وبدا، دکتر همتی تاکید کرد: وزیر و معاونین وزارت بهداشت تمام تلاش خود را در مسیر برقراری عدالت آموزشی به کار خواهند گرفت تا ضمن به حداقل رسیدن نگرانی آحاد جامعه از موضوع فوق که در چند روز اخیر انعکاس گسترده ای در فضای مجازی و رسانه ای پیدا کرده بود، امکان ادامه تحصیل افراد شایسته و توانمند در تمام رده های آموزشی فراهم شود.

 

 

نوشتن دیدگاه

مطالب مرتبط

نکات مهم قبل از انتخاب رشته های علوم پزشکی در کنکور تجربی

لیست رشته های طرح اجباری علوم پزشکی ۱۴۰۲

معرفی رشته سلامت و ترافیک در وزارت بهداشت

ایجاد 27 رشته محل جدید در دانشگاه‌های علوم پزشکی

رشته های مجاز ارشد انفورماتیک پزشکی ۱۴۰۳-۱۴۰۴

رشته های مجاز ارشد فناوری تصویر برداری پزشکی ۱۴۰۳-۱۴۰۴

رشته های مجاز ارشد اقتصاد بهداشت ۱۴۰۳-۱۴۰۴

رشته های مجاز ارشد مهندسی پزشکی ۱۴۰۳-۱۴۰۴

اضافه شدن 7 رشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی

رشته مورد نظر شما

آمار قبولی 3 سال اخیر
نمایندگی در کشور
رشته های تحت پوشش

 

اطلاعات تماس

map آدرس دفتر تهران: میدان انقلاب جمالزاده شمالی تقاطع فرصت شیرازی پلاک 72 طبقه 1

 call  02191017400  (خط ویژه)

 call  02166574345  

پاسخگویی در ساعات اداری (بجز روزهای تعطیل و ساعات 13تا14)

شنبه تا چهارشنبه: از 9 تا 18  پنجشنبه: تا 13