چگونه آزمون‌های آزمایشی خود را تحلیل کنیم؟
یکی از مهم‌ترین مواردی که هر کنکوری حرفه‌ای باید در برنامه مطالعاتی خود لحاظ کند، شرکت در آزمون های آزمایشی و تحلیل آزمون آزمایشی است. از این رو در این مقاله در مورد تحلیل آزمون های آزمایشی به نکاتی اشاره می‌کنیم:

کی تحلیل آزمون کنیم؟
بهترین زمان برای تحلیل آزمون، روز آزمون و فردای روز آزمون است بنابراین به یاد داشته باشید که برنامه بعد از آزمون شما تحلیل آن آزمون آزمایشی است. این زمان می‌تواند تا دو روز بعد از آزمون هم ادامه داشته باشد، اما شما نباید نگران وقت گیر بودن این برنامه شوید.

همه ی سوالات را بررسی کنیم؟!
در تحليل آزمون، تمامی سوالات اعم از غلط، نزده و صحيح را بررسی كنيد. حتما سوالاتی که در آزمون درست پاسخ صحيح داده اید نیز بررسی کنید، زیرا ممکن است برای آن راهکاری ساده تر از راه حل فعلی شما ارائه شده باشد .همچنین سوالاتی را که نکته دار هستند علامت‌دار کرده و نکات آن ها را وارد خلاصه نویسی ها و یا متن کتاب اصلی خود کرده و سعی کنید آن ها را در دفعات بعدی مطالعه خود مرور کنید.

چگونه نقاط ضعف آزمون خود را برطرف کنیم؟
دفترچه ای تهیه کنید و علت پاسخ ندادن و یا اشتباه  پاسخ دادن به تک تک سوالات را در آن یادداشت کنید. به عبارت دیگر پس از بررسی هر سوال علت پاسخ صحیح ندادن در آن آزمون باید مشخص شده و به مرور رفع شوند. این علت ها عبارتند از: بی دقتی،  عدم معلومات کافی، کمبود زمان جلسه، کمبود زمان، عدم مطالعه آن سرفصل، عدم اعتماد به نفس و شک بین دو گزینه!

1- اگر علت عدم نتیجه گیری، بی دقتی در آزمون های آزمایشی است، توصیه می شود لسیت بی دقتی های خود را یادداشت کرده و روز قبل از آزمون های آزمایشی بعدی، لیست را مرور کنید تا میزان بی دقتی های شما کاهش یابد. عجله کردن ، درست نخواندن صورت سوال، درست نخواندن اعداد و ارقام، اشتباه پر کردن پاسخنامه، کامل نخواندن گزینه ها و… همگی می‌توانند از دلایل بی دقتی در یک آزمون باشند، که هر داوطلب حرفه ای کنکور باید به مرور این اشتباهات را از دلایل کنکور خود رفع کند.

2- اگر علت پاسخ ندادن شما، عدم معلومات کافی شماست، پیشنهاد می شود؛ با استفاده از ابزاهای کمک آموزشی مناسب (نظیر کتاب تست و یا کلاس) استفاده نمایید تا یادگیری مباحث بهتر صورت گیرد و بتوانید در ادامه راه خود و برای تکمیل آموخته های خود از تست زنی به شیوه کنکوری استفاده کنید.

3- درصورتيكه به دليل كمبود وقت نتوانسته ايد به سوالات پاسخ دهيد، بايد با افزايش تعداد تست آموزشی و ايجاد تسلط روی مباحث اين مشكل را رفع نماييد. همچنین در دروس محاسباتی سعی کنید روشهای محاسباتی سریع را یاد بگیرید.

4-اگر به دلیل عدم مطالعه موضوع نتوانسته اید به سوالات پاسخ دهید، قسمتی را که مطالعه نکرده اید در واحدهای جبرانی خود قرار دهید همچنین برای دروسی که در آن تسلط ندارید در برنامه مطالعاتی خود تست های آموزشی فراوان قرار دهید.

5- اگر پاسخ سوال را بلد بوده اید و به دلیل نداشتن اعتماد به نفس کافی به سوال پاسخ نداده اید، این موضوع را نیز در دفترچه تحلیل آزمون خود یادداشت کنید و تا روز قبل آزمون آزمایشی بعدی این موضوع یادآوری شود.

6-گاهی اوقات بین دو گزینه شک کرده اید و به همین علت پاسخ صحیح را وارد نمی کنید، این تست ها نیز باید مشخص شوند، همچنین باید میزان درستی شک شما مشخص شوند تا در آزمون های بعدی تصمیم درستی درباره آنها گرفته شود.

 

مهندس امینی- مشاور رتبه های تک رقمی

لینک مرتبط:

بهترین کتاب یا منبع زبان آزمون ارشد وزارت بهداشت

نقد و بررسی کتاب زبان نود پلاس 90+ هادی یوزی

مشاوره و پشتیبانی دائمی تا روز کنکور

چرا تست زنی جای آزمون آزمایشی را نمی گیرد؟!

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

مطالب مرتبط

تحلیل سوالات درس داخلی جراحی ارشد پرستاری 1402

تحلیل سوالات بیوشیمی بالینی ارشد علوم آزمایشگاهی 1402

نحوه تکمیل فرم خود اظهاری

سامانه خود ارزیابی بیماری کرونا

سهمیه 30 درصدی فرزندان شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان در آزم

آزمون آزمایشی MHLE

چگونه انتخاب رشته کنیم؟

چگونه برای مصاحبه دکتری وزارت بهداشت خود را آماده کنیم ؟

فیلم تحلیل سوالات کنکور ارشد ایمنی شناسی وزارت بهداشت

رشته مورد نظر شما

آمار قبولی 3 سال اخیر
نمایندگی در کشور
رشته های تحت پوشش

 

اطلاعات تماس

map آدرس دفتر تهران: میدان انقلاب جمالزاده شمالی تقاطع فرصت شیرازی پلاک 72 طبقه 1

 call  02191017400  (خط ویژه)

 call  02166574345  

پاسخگویی در ساعات اداری (بجز روزهای تعطیل و ساعات 13تا14)

شنبه تا چهارشنبه: از 9 تا 18  پنجشنبه: تا 13