مصوبات جذب هیات علمی علوم پزشکی در شورای انقلاب فرهنگی آذر97  توسط هیات عالی این شورا به نقل از رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت مورخ 23 آذر 97 اعلام شد. در جلسه اخیر هیات عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی و بنا به پیشنهاد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد دانشگاه های بزرگ علوم پزشکی یکبار در سال و دانشگاه های علوم پزشکی کم برخوردار که امکان جذب هیات علمی ندارند و به منظور ایجاد فرصت برای آنها ۲ بار در سال امکان فراخوان جذب هیئت علمی علوم پزشکی را داشته باشند.

شرط سنی جذب هیات علمی علوم پزشکی در وزارت بهداشت

رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت در مورد سقف سنی در جذب هیات علمی دانشگاه های علوم پزشکی با اشاره به اهمیت استفاده از افراد توانمند با سنین پایین اظهار داشت: از این پس سقف سنی برای جذب مرتبه مربی ۳۰ سال و مرتبه استادیار ۴۰ سال خواهد بود. این سقف سنی با تائید صلاحیت علمی و توانمندی افراد توسط هیئت ممیزه مرکزی وزارت بهداشت تا ۵ سال هم قابل افزایش است. یعنی برای جذب مربی حداکثر تا ۳۵ سال و استادیار تا ۴۵ سال به عنوان سقف سنی می توانیم عضو هیئت علمی جذب کنیم.

ممنوعیت جذب برای افراد با بیش از ۱۵ سال سابقه استخدامی

دکتر حسینی در مورد استخدام هیات علمی در وزارت بهداشت گفت: باید در مسیری گام برداریم تا اعضای هیئت علمی جوان تر با توانمندی های بیشتر و با ماندگاری طولانی تر به حوزه آموزش و پژوهش ورود کنند که براین اساس در نظر است تا برای آن دسته از افرادی که متقاضی تبدیل وضعیت از استخدام کشوری به هیئت علمی هستند سنوات خدمتی ۱۵ سال لحاظ شود و در نتیجه افرادی که بیش از ۱۵ سال سابقه خدمت در استخدام کشوری دارند، نمی توانند عضو هیئت علمی در وزارت بهداشت باشند.

حسینی اضافه کرد: البته در این جلسه تاکید شد اگر در هیات اجرایی جذب دانشگاه بر روی فردی که توانمندی بالایی از لحاظ علمی داشت اجماع حاصل شد دانشگاه می تواند به صورت هیئت علمی قراردادی یکساله با فرد مورد نظر همکاری کند و اگر افراد توانمند توانستند در فاصله زمانی بین فراخوان ها با تایید هیئت اجرایی جذب دانشگاهها، هیئت علمی قراردادی یکساله باقی بمانند، آنگاه امکان شرکت این متقاضیان در فراخوان های سراسری فراهم خواهد شد.

 

 

نوشتن دیدگاه

مطالب مرتبط

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 3 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 2 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 1 موسسه سنا (50% اول مباح

آدرس سایت ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی

نکات مهم قبل از انتخاب رشته های علوم پزشکی در کنکور تجربی

بودجه بندی سوالات آزمون لیسانس به پزشکی

شهریه دانشگاه علوم پزشکی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

لیست رشته های طرح اجباری علوم پزشکی ۱۴۰۲

دانلود آیین نامه لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

رشته مورد نظر شما

آمار قبولی 3 سال اخیر
نمایندگی در کشور
رشته های تحت پوشش

 

اطلاعات تماس

map آدرس دفتر تهران: میدان انقلاب جمالزاده شمالی تقاطع فرصت شیرازی پلاک 72 طبقه 1

 call  02191017400  (خط ویژه)

 call  02166574345  

پاسخگویی در ساعات اداری (بجز روزهای تعطیل و ساعات 13تا14)

شنبه تا چهارشنبه: از 9 تا 18  پنجشنبه: تا 13