ویژه متقاضیان آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم سال 98 ،نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد سال 98 در تاریخ 17 شهریور ماه بروی سایت sanjesh.org منتشر خواهد شد، متقاضیان با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش کشور می توانند نسبت به دریافت نتایج آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم خود اقدام نمایند.  پذیرفته شدگان در تاریخ 23 و 24 شهریورماه بعد از دریافت نتایج نهایی با مراجعه به دانشگاه قبولی می توانند نسبت به ثبت نام خود اقدامات لازم را انجام دهند.

آزمون کارشناسی ارشد سال 98 به همراه اولین مرحله المپیاد علمی دانشجویی کشور در 6 گروه آموزشی و 131 کد رشته، در77 شهر و 162 حوزه امتحانی با حضور حدود 300 هزار نفر برگزار شده است.

اگر به هردلیل موفق به قبولی در آزمون ارشد وزارت علوم نشده اید و متقاضی شرکت در آزمون سال 99 هستید به این نکته توجه داشته باشید، شما هم با مدرک کارشتناسی رشته های وزارت علوم می توانید در بسیاری از رشته های علوم پزشکی شرکت کنید. به دلیل آینده شغلی، اعتبار مدرک و بیساری از موارد دیگر اکثر داوطلبانی که در رشته های مهندسی، علوم انسانی و علوم پایه تحصیل کرده اند علاقمند به ادامه تحصیل در رشته های علوم پزشکی هستند. اگر شما هم جز این دسته از افراد هستید و از لیست رشته هایی که در مقطع ارشد علوم پزشکی می توانید شرکت کنید مطلع نیستید از طریق ارتباط با مشاوران موسسه علوم پزشکی سنا می توانید از لیست رشته های مجاز برای پذیرش ارشد وزارت بهداشت مطلع شوید. همچنین در انتهای مقاله جدول لیست رشته های مجاز کلیه گرایش ها در مقاله قرار داده شده است.

telegram3

 

 فیلم توضیحات مشاور درباره انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت علوم

توجه به نکات مهم آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم 98:

داوطلبان دقت داشته باشند کارنامه ارائه شده برای داوطلبان شامل اطلاعات فردی و نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد می باشد، داوطلبان دقت داشته باشند با توجه به اینکه ثبت نام، برگزاری و اعلام  نتایج آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم برای متقاضیان رشته های دانشگاه آزاد و دانشگاه های روازنه و شبانه، غیر انتفاعی، پیام نور و..همزمان باهم انجام شده است، انتخاب رشته دانشگاه آزاد و انتخاب رشته دانشگاه سراسری بصورت جداگانه با مراجعه به سایت اصلی انجام خواهد شد.

زمان اعلام نتایج کارشناسی ارشد98 (اولیه ، نهایی):

زمان اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم 17 تیرماه بوده و دفترچه انتخاب رشته 19 تیرماه بر روی سایت منتشر خواهد شد، داوطلبان از 19 تا 23 تیرماه سال 98 می توانند نسبت به انتخاب رشته خود اقدام نمایند.  با توجه به توضیحات اولیه بعد از انتشار کارنامه و اعلام نتایج اولیه آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم، داوطلبان با توجه به مجاز بود و رتبه و ترازی که کسب کرده اند می توانند بر اساس علاقه اقدام انتخاب رشته خود نمایند و بعد از پر کردن فرم انتخاب رشته در مرحله بعدی با اعلام نتایج نهایی از قبولی خود در رشته - محل انتخابی مطلع شوند.

زمان اعلام نتایج نهایی آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم 16 شهریور ماه بعد از انجام انتخاب رشته می باشد و داوطلبان با مراجعه به سایت مرکز آموزش سنجش پزشکی کشور می توانند نتایج انتخاب رشته محل خود را دریافت نمایند.

 

روش های دریافت نتایج کارشناسی ارشد 98

 داوطلبان برای دریافت نتایج آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم 98 خود به دو روش می توانند عمل کنند.

1- دریافت نتایج با استفاده از شماره پرونده و کدپیگیری ثبت نام

2- دریافت نتایج آزمون کارشناسی ارشد با استفاده از شماره پروند و اطلاعات فردی

 در صورت بروز مشکل و یا فراموشی کد پیگیری خود می توانید با مراجعه به سایت sanjesh.org در صفحه اصلی سمت چپ با کلیک بر روی گزینه ورود به سیستم پاسخگویی درخواست خود را برای بازیابی کد رهگیری خود ارسال نمایید.

در صورت بروز مشکل برای نحوه انتخاب رشته می توانید از طریق تماس با شماره 02166574345  سوالات خود را از مشاوران موسسه علوم پزشکی سنا بپرسید. و اگر قصد شرکت در آزمون سال آینده ارشد وزارت بهداشت را دارید و علاقمند به ادامه تحصیل در رشته های ارشد علوم پزشکی هستید به این نکته توجه داشته باشید که کلیه فارغ التحصیلان رشته های فنی مهندسی، علوم دامی و کشاورزی، علوم پایه  و علوم انسانی می توانید در برخی از رشته های ارشد علوم پزشکی شرکت نمایید. برای اطلاع از لیست رشته ها به لینک زیر مراجعه نمایید.

رشته های مجاز ارشد وزارت بهداشت با کارشناسی علوم پایه

رشته های مجاز ارشد وزارت بهداشت با کارشناسی فنی و مهندسی 

رشته های مجاز ارشد وزارت بهداشت با کارشناسی کشاورزی

رشته های مجاز ارشد وزارت بهداشت با کارشناسی علوم انسانی 98

 

 لینک مرتبط با کارشناسی ارشد وزارت علوم:

مدارک و زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم 98-99

 

نوشتن دیدگاه

مطالب مرتبط

نمونه سوال رایگان آزمون های کشوری سنا

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 3 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 2 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 1 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد مدیریت خدمات موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد مامایی موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد روانشناسی موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد پرستاری موسسه سنا (50% اول مباحث)

تغییرات آزمون MHLE وزارت بهداشت 1403

رشته مورد نظر شما

آمار قبولی 3 سال اخیر
نمایندگی در کشور
رشته های تحت پوشش

 

اطلاعات تماس

map آدرس دفتر تهران: میدان انقلاب جمالزاده شمالی تقاطع فرصت شیرازی پلاک 72 طبقه 1

 call  02191017400  (خط ویژه)

 call  02166574345  

پاسخگویی در ساعات اداری (بجز روزهای تعطیل و ساعات 13تا14)

شنبه تا چهارشنبه: از 9 تا 18  پنجشنبه: تا 13