daneshdah tehran

ویژه متقاضیان آزمون دکتری دانشگاه تهران (وزارت علوم) : ظرفیت پذیرش در آزمون دکتری دانشگاه تهران اعلام شد، برای اطلاع از جزئیات ظرفیت پذیرش و اطلاع از شرایط پذیرش دکتری دانشگاه تهران این اطلاعیه را تا انتها مطالعه نمایید. با توجه اینکه مصاحبه عملی پذیرفته‌شدگان دکتری دانشگاه تهران به اتمام رسید، در حال حاضر نتایج ارزشیابی پذیرفته‌شدگان دکتری در گروه‌های مختلف در حال ارزیابی است و نتایج نهایی تا پایان تیر ماه به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

معاون آموزشی دانشگاه تهران از پذیرش تعداد 1300 دانشجوی دکتری برای سال تحصیلی جاری در این دانشگاه خبر داد و گفت: اگر داوطلبان در مصاحبه عملی کیفیت لازم را نداشته باشند، ممکن است این ظرفیت تکمیل نشود. مجموع ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری از طریق کنکور در دانشگاه تهران اعم از پردیس‌ها، روزانه و نوبت دوم (شبانه) تعداد 1300 دانشجو است؛ اما این به این معنا نیست که حتماً این ظرفیت تکمیل شود، چرا که اگر داوطلبی کیفیت لازم را در رشته‌ای احراز نکند، ممکن است آن ظرفیت خالی بماند.

معاون آموزشی دانشگاه تهران همچنین در مورد ظرفیت پذیرش دانشجوی دکتری از طریق استعدادهای درخشان نیز گفت: حدود 150 دانشجو از این طریق در دانشگاه تهران برای سال تحصیلی 98-99 پذیرش خواهند شد.

telegram3

نحوه پذیرش دکتری دانشگاه تهران

دانشگاه تهران بعه چند شیوه اقدام به پذیرش دانشجوی دکتری می کنید، در ادامه به معرفی شرایط پذیرش دکتری دانشگاه تهران رشته های وزارت علوم کی پردازیم.

پذیرش- آزمون

در این روش پذیرش دانشجو صرفاً از طریق کنکور سراسری که سالانه توسط سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می‌گردد صورت می‌گیرد و پذیرفته‌شدگان نهایی از سوی سازمان سنجش آموزش کشور به دانشگاه‌ها اعلام می‌شوند.

پذیرش بدون آزمون

در صورت صدور مجوز پذیرش بدون آزمون (از طریق آزمون داخلی، مصاحبه یا بررسی رزومه علمی) از سوی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری مراتب از طریق سایت دانشگاه تهران اطلاع‌رسانی می‌گردد.‌‌

پذیرش دانشجوی غیر ایرانی

متقاضیان غیر ایرانی تحصیل در دانشگاه تهران می‌توانند با مراجعه به معاونت بین‌الملل دانشگاه و یا از طریق اداره کل امور دانشجویان غیر ایرانی وزارت علوم درخواست تحصیل خود را در دانشگاه تهران ارائه نمایند.

آیین‌نامه اعطای «بورس تحصیلی دانشجویان بین‌المللی (غیر ایرانی) دانشگاه تهران»پذیرش دانشجوی ایرانی از خارج

دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشگاه‌های معتبر خارج کشور می‌توانند تقاضای خود را برای ادامه تحصیل در دانشگاه تهران به معاونت آموزش دانشگاه ارائه نمایند.

میهمان یک نیمسال

با توجه به مقررات آموزش عالی کشور نقل و انتقال دانشجویان (موقت، دائم، میهمان...) در مقاطع تحصیلات تکمیلی ممنوع می‌باشد.

استعدادهای درخشان

متقاضیان در صورت داشتن شرایط لازم و رزومه علمی می‌توانند درخواست خود را به دفتر استعدادهای درخشان معاونت پذیرش اداره کل خدمات آموزشی ارائه نمایند.

قهرمانان ورزشی

ظرفیت مختص قهرمانان ورزشی است که جهت ادامه تحصیل در رشته‌های مرتبط از سوی سازمان سنجش آموزش کشور معرفی می‌شوند.

بورس بنیاد ملی نخبگان (شهید احدی)

این افراد مستقیماً از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به دانشگاه معرفی‌شده و در حقیقت بورسیه آن وزارت می‌باشند.

بورس مربیان

این سهمیه مختص مربیان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بوده که در صورت احراز شرایط لازم مستقیماً از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت ادامه تحصیل به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

تبدیل بورس خارج به داخل

این سهمیه متعلق به افرادی است که بورسیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری می‌باشند و همانند کسانی که از سهمیه مربیان استفاده می‌کنند مستقیماً از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جهت ادامه تحصیل به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

جانبازان روشندل

سهمیه‌ای است مختص جانبازان روشندل که در صورت احراز شرایط از سوی سازمان سنجش آموزش کشور جهت ادامه تحصیل به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

حافظان قرآنی

حافظان کل قرآن کریم پس از ارزیابی توسط سازمان سنجش آموزش کشور جهت ادامه تحصیل در رشته‌های مرتبط از سوی آن سازمان به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

 

لینک مرتبط با دکتری وزارت علوم:

کاهش حد نصاب نمره علمی دکتری وزارت علوم 98

اعلام نتایج اولیه و انتخاب رشته آزمون دکتری وزارت علوم 98

 

نوشتن دیدگاه

مطالب مرتبط

نمونه سوال رایگان آزمون های کشوری سنا

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 3 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 2 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 1 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد مدیریت خدمات موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد مامایی موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد روانشناسی موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد پرستاری موسسه سنا (50% اول مباحث)

تغییرات آزمون MHLE وزارت بهداشت 1403

رشته مورد نظر شما

آمار قبولی 3 سال اخیر
نمایندگی در کشور
رشته های تحت پوشش

 

اطلاعات تماس

map آدرس دفتر تهران: میدان انقلاب جمالزاده شمالی تقاطع فرصت شیرازی پلاک 72 طبقه 1

 call  02191017400  (خط ویژه)

 call  02166574345  

پاسخگویی در ساعات اداری (بجز روزهای تعطیل و ساعات 13تا14)

شنبه تا چهارشنبه: از 9 تا 18  پنجشنبه: تا 13