جدول وضعیت اشتغال دانشگاههای کشور در 3 مقطع تحصیلی : همانطور که می دانید یکی از بزگترین مواردی که ذهن شما فارغ التحصیلان رشته های مختلف از دانشگاه های وزارت علوم و وزارت بهداشت را به خود مشغول میکند، وضعیت اشتغال به کار بعد از فارغ التحصیلی می باشد. به همین مورد در طی پژوهشی  با عنوان طرح رصد اشتغال در سال 98 براساس اطلاعات آماری دانش آموختگان دانشگاه ها، از تعداد 89 دانشگاه، پژوهشگاه و مرکز آموزش عالی انجام شد. در این گزارش به دانشگاه هایی اشاره شده است که بیشترین درصد اشتغال را در سه مقطع تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری برای دانش آموختگان خود در سال های 93-94 دارا بوده اند. و طبق آمار و ارقام بدست آمده وضعیت اشتغال داوطلبان در رشته های وزارت علوم تا حدود زیادی قابل قبول بوده است.

با توجه به این آمار و ارقام آیا وضعیت اشتغال فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی بهتر خواهد بود؟

همانطور که در ابتدا توضیح دادیم این گزارش مربوط به رشته های دانشگاه های وزارت علوم در مقاطع مختلف سراسری، ارشد و دکتری بوده و با توجه به تعداد زیاد پذیرش در رشته های مختلف در دانشگاه های سراسر، آزاد،پیام نورغیرانتفاعی و ...می توان گفت طبق این آمار تقریبا شرایط شغلی برای فارغ التحصیلان این دانشگاه ها قابل قبول است.  حال با توجه به نحوه پذیرش در دانشگاه های وزارت بهداشت و کم بودن ظرفیت پذیرش در رشته های علوم پزشکی قطعا شرایط اشتغال برای شما فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی بیشتر و بهتر خواهد بود. به طوری که حتی ادامه تحصیل در رشته های علوم پزشکی در مقطع دکتری فرد را متعهد به ادامه کار در رشته و دانشگاهی که تحصیل کرده است می کند. بنابراین می توان گفت به دلیل اشباع نشدن و امنیت شغلی بازار کار برای رشته های علوم پزشکی تقریبا بیشتر از رشته های دیگر است.

آیا میدانید با کارشناسی رشته های علوم دامی،فنی مهندسی،علوم انسانی و علوم پایه شما می توانید در رشته های ارشد وزارت بهداشت شرکت کنید؟

خیلی از فارغ التحصیلان این رشته ها، اطلاع ندارند در صورت مجاز بودن، می توانند در برخی از رشته های ارشد علوم پزشکی شرکت کنند. همانطور که بارها توضیح دادیم به دلیل ارزش مدرک فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی می توان گفت فارغ التحصیلان رشته های علوم پزشکی می توانند نسبت به آینده شغلی خود نسبت به رشته های دیگر امنیت خاطر بیشتری داشته باشند.برای اطلاع از لیست رشته های مجاز ارشد علوم پزشکی به مقاله های زیر مراجعه کرده و در صورت اطلاع از زمان ثبت نام و برگزاری آزمون ارشد وزارت بهداشت در سال 99 مطالب انتهای مقاله مراجعه نمایید.

رشته های مجاز ارشد وزارت بهداشت با کارشناسی علوم پایه 98-99

رشته های مجاز ارشد وزارت بهداشت با کارشناسی علوم انسانی 98-99 

رشته های مجاز ارشد وزارت بهداشت با کارشناسی کشاورزی 98-99

رشته های مجاز ارشد وزارت بهداشت با کارشناسی فنی و مهندسی 98-99

telegram3
 

جدول رشد اشتغال در دانشگاه ها در مقاطع مختلف

در مجموع طرح رصد اشتغال در دانشگاه ها در سال 98 نشان داده است که بالاترین میزان اشتغال در مقاطع دکتری 88 درصد، ارشد 77 درصد و کارشناسی 61 درصد بوده است.  

آمار و اطلاعات زیر به نوعی جدیدترین وضعیت اشتغال را در دانشگاه های کشور نشان می دهد.

 eshteghal

eshteghal be kar

eshteghal99

bannerfinalmoshavere



زمان ثبت نام وبرگزاری کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99

طبق اخبار منتشر شده در سایت sanjeshp.ir زمان ثبت نم کنکور ارشد وزارت بهداشت 99 از 13 بهمن ماه 98 آغاز و تا 10اسفندماه 98 ادامه خواهد داشت. زمان برگزاری آزمون ارشد وزارت بهداشت 99 طبق اخبار اعلام شده در 27 و 28 تیرماه می باشد. برای اطلاع از جزئیات زمان ثبت نام و برگزاری و اطلاع از منابع اعلام شده وزارت بهداشت برای رشته های ارشد علوم پزشکی به مقاله  دانلود تقویم آزمون های علوم پزشکی سال 1399  مراجعه نمایید. در صورت داشتن سوال از هر کجای کشور که هستید با شماره 02166574345 تماس حاصل نمایید.

 

مطالب مرتب:

رتبه بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور 2019

 

 

نوشتن دیدگاه

مطالب مرتبط

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 3 موسسه سنا (50% اول مباح

نکات مهم قبل از انتخاب رشته های علوم پزشکی در کنکور تجربی

آمار قبولی موسسه علوم پزشکی سنا در آزمون وزارت بهداشت 1402

خبرنامه کنکور ارشد وزارت بهداشت شماره 3

دستورالعمل شرکت در کلاس آنلاین سنا

آمار قبولی موسسه علوم پزشکی سنا در آزمون ارشد بهداشت 1401

راهنمای شرکت در همایش رایگان زبان ارشد وزارت بهداشت موسسه سنا

شرایط پذیرش دانشجویان غیر ایرانی در علوم پزشکی

معرفی رشته سلامت و ترافیک در وزارت بهداشت

رشته مورد نظر شما

آمار قبولی 3 سال اخیر
نمایندگی در کشور
رشته های تحت پوشش

 

اطلاعات تماس

map آدرس دفتر تهران: میدان انقلاب جمالزاده شمالی تقاطع فرصت شیرازی پلاک 72 طبقه 1

 call  02191017400  (خط ویژه)

 call  02166574345  

پاسخگویی در ساعات اداری (بجز روزهای تعطیل و ساعات 13تا14)

شنبه تا چهارشنبه: از 9 تا 18  پنجشنبه: تا 13