بازار کار و آینده شغلی ارشد مامایی

یکی از دغدغه های اغلب داوطلبان چه در مقطع کارشناسی برای انتخاب یک رشته و در مقطع ارشد و دکتری برای ادامه ی تحصیل در آن رشته، اطلاع از بازار کار و آینده شغلی رشته ارشد مامایی و درآمدی است که می توانند با تحصیل در آن رشته داشته باشند. به دلیل سوالات بسیار شما عزیزان در این مقاله در رابطه با بازار کار و آینده شغلی رشته ارشد مامایی و سوالات رایج در رابطه با رشته مامایی می پردازیم. آنچه که در این مقاله خواهید خواندبه شرح زیر می باشد.

توضیح کلی در رابطه با رشته مامایی و بازار کار و آینده شغلی رشته ارشد مامایی

پاسخ به سوال شما در رابطه با اینکه کدام یک از دروس رشته مامایی اهمیت بیشتری دارند؟ آیا می توان با توجه به حجم زیاد دروس, دروس ضریب یک در این رشته را حذف کرد؟

آیا دانشگاه آزاد هم در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مامایی پذیرش دارد و پذیرش در دانشگاه های آزاد راحتر است؟

telegram3

 بازار کار و آینده شغلی ارشد مامایی

بازار کار و آینده شغلی رشته ارشد مامایی : توجه داشته باشید اگر می خواهید به عنوان یک ماما فارغ التحصیل شوید باید بدانید که رشته مامایی جز آن دسته از رشته هایی است که باید با عشق و علاقه پاسخگویی نیاز های یک فرد ( در دوران بارداری و وضع حمل) بوده و با احساس مسئولیت، حوصله و صبر بالا در شرایط حساس یک خانم در حال زایمان به او قوت قلب بدهید. پس همانطور که در ابتدا توضیح دادیم  اگر قصد ادامه تحصیل در رشته مامایی را دارید، علاوه بر داشتن روحیه بالا و  تبهری که در دوران تحصیل خود پیدا میکند باید توانایی بالای در برقرای ارتباط و تاثیر گزاری در طرف مقابل را داشته باشید. همچنین یک فارغ التحصیل رشته مامایی باید توانایی کارکردن در شرایط کاری با خون و بخیه ، شب‌کاری و در کل کار در محیط بیمارستان را داشته باشد، تحصیل در رشته مامایی بیشتر بصورت عملی بوده و کمتر شامل دروس تئوری می باشد و داوطلبانی که در این رشته تحصیل میکنند باید علاقمند به کار عملی باشند تا بتوانند با علاقه در رشته خود فعالیت کنند.

نقش اصلی یک ماما، مراقب از بهداشت مادر و کودک است. وظایف ماما از قبل دوران حاملگی شروع و تا بعد از زایمان تا 6 سالگی کودک ادامه دارد. به عنوان مثال کارهایی مثل مشاوره قبل و بعد و حین ازدواج، آموزش تنظیم خانواده، آموزش نحوه مراقب از کودک در بارداری، نحوه زایمان، آموزش های بهداشتی مادر و کودک بر عهده فارغ التحصیلان رشته مامایی است.

شرایط بازار کار ارشد رشته مامایی

بازار کار و آینده شغلی رشته ارشد مامایی برای این فارغ التحصیلان بعد از دریافت مدرک کارشناسی خوب است و این افراد می توانند در مراکز درمانی خصوصی، مراکز درمانی دولتی، زایشگاه ها، بیمارستان ها مشغول به کار شوند. فارغ التحصیلان این رشته در صورت داشتن شماره نظام پزشکی می توانند مطب تاسیس کنند. دانشجویانی که دارای مدرک کارشناسی باشند می توانند در پست های مدیر و سرپرست بخش های مختلف درمانی، مراکز بهداشتی و درمانی مشغول به کار شوند.

در رابطه با بازار کار و آینده شغلی رشته ارشد مامایی باید بگوییم که یک فارغ التحصیل رشته مامایی در بیمارستان ها، زایشگاه ها، درمانگاه ها به عنوان مربی خدمات بهداشتی، مراکز بهداشتی و طرح پزشک خانواده، مربی بهداشت مدارس و کارشناس بهداشت خانواده می تواند استخدام شود.

همچنین طبق قوانینی که در سال های اخیر به تصویب رسیده است، بعد از گذراندن مقطع کارشناسی مامایی، فارغ التحصیل این رشته می تواند اقدام به دایر کردن مطلب برای ارائه خدمات درمانی و بهداشتی نماید  و فارغ التحصیلان این رشته در مقاطع بالاتر می توانند به عنوان مدیر و سرپرست بخش های مختلف درمانی، سوپروایزر آموزشی در بیمارستان ها و یا در پست های‌ مدیریتی‌ و ستادی‌ در مراکز بهداشتی‌ ـ درمانی‌ فعالیت داشته باشند. توجه داشته باشید برای قبولی در آزمون ارشد وزارت بهداشت در رشته مامایی نیازمند کسب رتبه بین 1 تا 100 برای دانشگاه دولتی و کسب رتبه 100تا 250 برای قبولی در دانشگاه های شهریه پرداز می باشد. برای اطلاع از درصد لازم برای قبولی در کنکور ارشد مامایی به مقاله نمونه کارنامه قبولی ارشد مامایی را مطالعه نمایید.

bannerfinalmoshavere



وضعیت ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر در رشته مامایی

داوطلبان بعد از تحصیل در مقطع کارشناسی مامایی می توانند برای ادامه تحصیل در مقطع ارشد شرکت نمایند. طول دوره کارشناسی ارشد حداقل 2 سال و حداکثر 3 سال است. بعد از تحصیل در مقطع کارشناسی اکثر فارغ التحصیلان در رشته مامایی به دلیل عدم دسترسی به منابع درست و یا سخت بودن پذیرش در رشته مامایی در مقطع ارشد، از ادامه تحصیل در این رشته منصرف شده یا بدنبال تحصیل در رشته های مجاز دیگر می باشند که این چندان تصمیم درستی نمی باشد، چرا که با ادامه تحصیل در مقطع ارشد در همان رشته و ادامه در مقاطع بالاتر شما می توانید از شرایط کاری بهتر و توانمندی های بیشتری در حیطه کاری رشته خود برخوردار شوید.

بازار کار و آینده شغلی رشته ارشد مامایی : اگر برای تهیه کتاب ها دچار مشکل شده اید می توانید با مراجعه به سایت سنا بوک ( بانک کتاب رشته های علوم پزشکی) هر آنچه را که برای قبولی در کنکور ارشد مامایی نیاز دارید دریافت کنید و در صورت داشتن سوال و نیاز به مشاوره می توانید از طریق ارتباط با مشاوران موسسه علوم پزشکی سنا پاسخ تمام سوالات خود را از متخصصان این رشته بپرسید. در رابطه با  دوره دکترای مامایی، باید بگوییم پس از تحصیل در رشته مامایی و یا مشاوره در مامایی در مقطع ارشد می توانید در مقطع دکتری در این رشته ادامه تحصیل دهید.

کدام یک از دروس رشته مامایی اهمیت بیشتری دارند؟ آیا می توان با توجه به حجم زیاد دروس, دروس ضریب یک در این رشته را حذف کرد؟
در این رشته درس بارداری و زایمان و بیماری های زنان از اهمیت بیشتری برخوردار است، اما این به معنی کم اهمیت بودن سایر دروس این رشته نمی باشد. از طرفی توجه به درس زبان انگلیسی با توجه به قوانین جدید وزارت بهداشت مبنی بر کسب حداقل 25 درصد در این آزمون از اهمیت خاصی برخوردار است. همچنین با توجه به تصحیح و رتبه بندی پاسخ برگ داوطلبین بر اساس تراز حدف یا غفلت از دروس دارای ضریب 1 شانس قبولی را برای این دسته از داوطلبان به صفر می رساند.

کارشناسی ارشد مامایی دانشگاه آزاد

بازار کار و آینده شغلی رشته ارشد مامایی : آیا دانشگاه آزاد هم در مقطع کارشناسی ارشد در رشته مامایی پذیرش دارد و پذیرش در دانشگاه های آزاد راحتر است؟
خیر. در حال حاضر دانشگاه آزاد در هیچ کدام از دو گرایش مامایی و مشاوره در مامایی در مقطع کارشناسی ارشد پذیرش ندارد. و این رشته فقط در دانشگاه های سراسری پذیرش دارد.برای اطلاع از جزئیات کارشناسی ارشد مامایی دانشگاه آزاد این مقاله را مطالعه نمایید.

دروس و ضرایب دفترچه سوالات آزمون کارشناسی ارشد مامایی

رشته امتحاني 

 بهداشت ، تغذيه مادر و كودك

و تنظيم خانواده

 نوزادان و مراقبتهاي مربوطه  جنين شناسي  بيماريهاي داخلي و جراحي
مربوط به مامايي
 روانپزشكي درمامايي
واختلالات جنسي
 زبان عمومي
 مامایی  4  2  2  1  0  3
 مشاوره مامایی  3  4  2  0  2  3

بعد از مطالعه مقاله بازار کار و آینده شغلی رشته ارشد مامایی در صورت داشتن سوال و یا شرکت در آزمون های آزمایشی، تهیه کتاب های کنکوری، شرکت در کلاس های حضوری و یا  نیاز به داشتن مشاوره و پشتیبان می توانید با موسسه علوم پزشکی سنا در ارتباط بوده و با شماره 02166574345 تماس بگیرید.

نوشتن دیدگاه

مطالب مرتبط

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 3 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 2 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 1 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد مدیریت خدمات موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد مامایی موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد روانشناسی موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد پرستاری موسسه سنا (50% اول مباحث)

تدریس نمونه کلاس ارشد پرستاری

نکات مهم قبل از انتخاب رشته های علوم پزشکی در کنکور تجربی

رشته مورد نظر شما

آمار قبولی 3 سال اخیر
نمایندگی در کشور
رشته های تحت پوشش

 

اطلاعات تماس

map آدرس دفتر تهران: میدان انقلاب جمالزاده شمالی تقاطع فرصت شیرازی پلاک 72 طبقه 1

 call  02191017400  (خط ویژه)

 call  02166574345  

پاسخگویی در ساعات اداری (بجز روزهای تعطیل و ساعات 13تا14)

شنبه تا چهارشنبه: از 9 تا 18  پنجشنبه: تا 13