متقاضیانی که امسال قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد و دکتری را دارند، توجه داشته باشند، زمان ثبت نام و برگزاری آزمون های کارشناسی ارشد وزارت بهداشت و وزارت علوم و دکتری وزارت بهداشت و وزارت علوم کاملا متفاوت بوده و داوطلبان در زمان های مشخص شده با مراجعه به سایت مربوط به هر وزارت باید نسبت به ثبت نام خود اقدامات لازم را انجام دهند.

در ادامه زمان ثبت نام کارشناسی ارشد وزارت علوم و وزارت بهداشت و زمان ثبت نام و برگزاری کنکور دکتری وزارت بهداشت و وزارت علوم, رشته های مجاز، منابع آزمون هر دو مقطع را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

داوطلبان باید به این نکته توجه داشته باشند که در برخی رشته های علوم پزشکی مانند روانشناسی، بیوشیمی، مدیریت خدمات بهداشتی و درمانی و بسیاری از  رشته های دیگر که مشترک با وزارت علوم می باشد، منابع کاملا متفاوت و درس زبان برای آزمون وزارت علوم و وزارت بهداشت در مقطع کارشناسی ارشد کاملا متفاوت است.  بنابراین در ابتدا باید مشخص کنید که قصد تحصیل در وزارت علوم را دارید یا وزارت بهداشت و بعد از مشخص کردن هدف اقدام به تهیه منابع و فاکتور های دیگر که شامل شرکت در آزمون های آزمایشی، داشتن مشاوره و برنامه ریزی و... برای کسب رتبه برتر در این آزمون ها می باشد، باشید.

telegram3


در این میان سوالی که برای اغلب متقاضیان آزمون ارشد و دکتری ایجاد می شود این است که وزارت علوم بخوانم یا وزارت بهداشت ؟

پاسخ به این سوال برای رشته های مختلف با توجه به شرایط هر فرد متفاوت است، و پیشنهاد میکنیم مقاله ادامه تحصیل در وزارت بهداشت یا وزارت علوم ؟ را مطالعه نمایید. اما به طور کلی اگر قصد شرکت در رشته های علوم پزشکی را دارید که شاید در برخی رشته ها مشترک با وزارت علوم باشد، پیشنهاد ما به شما شرکت در آزمون وزارت بهداشت می باشد و علت این تاکید برای سطح علمی، بازار کار و شرایط تحصیل برای دانشجویان وفارغ التحصیلان دانشگاه های وزارت بهداشت می باشد.

با توجه به اطلاعیه جدید منتشر شده توسط وزارت بهداشت مبنی بر زدن 25 درصد درس زبان و زدن میانگین 30درصد دروس اختصاصی، و کسب رتبه و تراز بالا برای قبولی در رشته های وزارت بهداشت، ممکن است تمایل شما برای شرکت در آزمون وزارت علوم را افزایش دهد.

اما به این نکته هم توجه کنید در بیشتر رشته های علوم پزشکی در مقطع ارشد وزارت بهداشت رقیب شما بین 200 تا 500 نفر است که از این بین حدود 50 تا 100 نفر شاید به درستی خود را برای قبولی در رشته های وزارت بهداشت آماده کرده باشند و با توجه به زمان باقی مانده برای آزمون ارشد و دکتری وزارت بهداشت که می توان گفت 6 ماه زمان کافی برای قبولی و رتبه شدن در این آزمون است، در صورت تهیه منابع کنکوری و طبقه بندی شده و داشتن برنامه ریزی مطمئن باشید شما می توانید جز رتبه های برتر رشته خود باشید. همچنین برای اطلاع از حد نصاب درصد لازم برای قبولی در آزمون ارشد وزارت بهداشت مقاله نمره حدنصاب دروس تخصصی و زبان در آزمون ارشد وزارت بهداشت 98  را مطالعه نمایید.

فقط کافیست قدم درست را از همین الان بر دارید و در این راه می توانید از مشاوره ها و راهنمایی های موسسه علوم پزشکی سنا بهرمند شوید و برای دریافت منابع و رفرنس های وزارت بهداشت برای رشته های علوم پزشکی به سایت sanabook.com مراجعه نمایید.

 

زمان ثبت نام و برگزاری آزمون ارشد وزارت بهداشت  98

زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت از 30بهمن ماه آغاز و تا 10 اسفند ماه ادامه دارد. و زمان برگزاری آزمون ارشد وزارت بهداشت 30و 31 خرداد ماه می باشد. برای دریافت  منابع ارشد وزارت بهداشت 98 و دریافت دانلود دفترچه رشته های امتحانی و زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98   روی لینک آبی کلیک نمایید.

 

 

زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم 98

زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم از 16 آذر ماه آغاز و تا 25 آذر ماه ادامه خواهد داشت.زمان برگزاری آزمون 5 و 6 اردیبهشت ماه می باشد. متقاضیانی که موفق به ثبت نام در آزمون ارشد وزارت علوم نشده اند در زمان ویرایش اطلاعات می توانند نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند برای اطلاع از زمان ویرایش اطلاعات آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم با عضویت در کانال تلگرام به آدرس    @medical_sana می توانید از جزئیات ثبت نام باخبر شوید. همچنی با مطالعه مقاله مدارک لازم برای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت علوم 98   اطلاعات لازم در این باره را دریافت نمایید.

 

زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت بهداشت 98

متقاضیان ثبت نام کنکور دکتری وزارت بهداشت توجه داشته باشند، زمان ثبت نام کنکور دکتری وزارت بهداشت 98 از 16 بهمن ماه آغاز و تا 27  بهمن ماه ادامه خواهد داشت  و زمان برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت 12 و 13 اردیبهشت ماه می باشد. برای اطلاع از منابع دکتری وزارت بهداشت و دریافت مدارک تحصیلی و رشته های مجاز دکتری وزارت بهداشت روی لینک آبی کلیک نمایید.

 

 زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت علوم 98

زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت علوم از 6آذر ماه آغاز و تا 12 آذر ماه ادامه داشته است. زمان برگزاری آزمون دکتری وزارت علوم 3 اسفند ماه می باشد. با مطالعه  زمان ثبت نام آزمون دکتری وزارت علوم  98 جزئیات لازم برای ثبت نام را دریافت نمایید.

 

لینک مرتبط با آزمون ارشد و دکتری :

لیست رشته های کارشناسی ارشد پزشکی دانشگاه آزاد

حد نصاب نمره مدرک زبان در آزمون دکتری وزارت بهداشت 98

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

مطالب مرتبط

نمونه سوال رایگان آزمون های کشوری سنا

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 3 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 2 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 1 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد مدیریت خدمات موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد مامایی موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد روانشناسی موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد پرستاری موسسه سنا (50% اول مباحث)

تغییرات آزمون MHLE وزارت بهداشت 1403

رشته مورد نظر شما

آمار قبولی 3 سال اخیر
نمایندگی در کشور
رشته های تحت پوشش

 

اطلاعات تماس

map آدرس دفتر تهران: میدان انقلاب جمالزاده شمالی تقاطع فرصت شیرازی پلاک 72 طبقه 1

 call  02191017400  (خط ویژه)

 call  02166574345  

پاسخگویی در ساعات اداری (بجز روزهای تعطیل و ساعات 13تا14)

شنبه تا چهارشنبه: از 9 تا 18  پنجشنبه: تا 13