arshad vezarat behdasht 99

تاریخ انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99-1400 :(آپدیت شده در تاریخ 5 مهرماه) . تمدید مهلت انتخاب رشته محل آزمون کارشناسی ارشد 99 از ساعت 10 صبح روز یکشنبه 99/7/6 تا ساعت 16 روز دوشنبه 99/7/7 می باشد. بعد از اعلام نتایج داوطلبان با مطالعه دفترچه انتخاب رشته ارشد می توانند نسبت به انجام مراحل انتخاب رشته خود اقدامات لازم را انجام دهند. داوطلبان نهایت دقت را در انتخاب رشته محل داشته باشند و با بررسی رتبه و تراز اکتسابی نسبت به انتخاب رشته محل های مورد علاقه خود اقدام به انتخاب رشته محل نمایند. در ادامه راهنمای انتخاب رشته و نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید را در اختیار شما قرار خواهیم داد. در صورت انجام انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 99-1400  می توانید از طریق ارتباط با موسسه علوم پزشکی سنا و یا پر کردن  فرم درخواست مشاوره   انتخاب رشته محل خود را انجام داده و بیشترین شانس قبولی را با چیدمان درست کد رشته ها داشته باشید. 

telegram3

 دانلود دفترچه انتخاب رشته محل ارشد وزارت بهداشت 98

راهنمای انتخاب رشته کنکور ارشد وزارت بهداشت 99

به دلیل سوالات بسیار شما در رابطه با نحوه انتخاب رشته کنکورارشد وزارت بهداشت در ادامه به معرفی مهم ترین فاکتورهایی که برای انتخاب یک رشته محل درست باید به آن توجه داشته باشید می پردازیم در صورت داشتن سوال و یا انجام انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزرات بهداشت می توانید با دپارتمان تخصصی موسسه علوم پزشکی سنا در ارتباط باشید. هر آنچه را که در رابطه با انتخاب رشته ارشد باید بدانید در این ویدیو بیان شده است. فیلم توضیحات انتخاب رشته کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99
1- مسافت محل کار با دانشگاه یا سطح علمی دانشگاه؟

قبل از انتخاب دانشگاه، ابتدا تکلیف خود را در این رابطه مشخص کنید. اگر شاغل هستید و می‌خواهید همزمان با کار درس هم بخوانید و یا در صورت همراه نبودن همسرتان با شما (در صورت تأهل) در محل تحصیل، توصیه می‌کنیم مسافت کمتر دانشگاه با محل کار را در اولویت بالاتری نسبت به سطح علمی دانشگاه قرار دهید.

2- ملاک سطح علمی محل تحصیل: گروه دانشکده یا کل دانشگاه؟

در هنگام انتخاب رشته ارشد باید به، میزان سطح علمی گروه مربوطه در آن دانشگاه است. چه بسا گروه آموزشی دانشگاه در رشته‌ای ازنظر علمی بالاترین اولویت دارا باشد ولی در رشته‌ای دیگر از همان دانشگاه، گروه مربوطه حتی اولویت دهم را هم نداشته باشد. بنابراین تیپ 1 یا 2 یا 3 بودن دانشگاه‌ها را ملاک برتری دانشگاه‌ها در رشته خود ندانید.

3- چندمین سال پذیرش دانشجوی ارشد توسط دانشگاه

دانشگاه‌هایی که اولین یا دومین سال است مقطع ارشد یک‌رشته را برگزار می‌کنند و یا اینکه دوره‌های خود را به‌صورت مشترک با دانشگاه‌های دیگر برگزار می‌کنند، ازنظر علمی در آن رشته، پایین‌تر از سایر دانشگاه‌ها می‌باشند. شاید از نظر رفاهی برخی از این دانشگاه‌های وسوسه کننده باشند ولی فراموش نکنید نام دانشگاه و اساتید آن تا آخر عمر بر روی پایان نامه مقطع ارشد شما باقی خواهد ماند.

4- تجربه پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی همان رشته توسط دانشگاه

مطمئن باشید هر دانشگاهی که در آن رشته علاوه بر مقطع کارشناسی ارشد، مقطع دکتری تخصصی را نیز برگزار می‌کند، مطمئناً از نظر نظم و انضباط آکادمیک، مقطع ارشد را نیز بدون مشکل برگزار می‌کنند.

5- امکانات رفاهی (خوابگاه و...)

اگر هزینه‌های اسکان در شهر مورد نظر را ندارید حتماً از وجود خوابگاه برای دانشجویان ورودی مقطع ارشد در سال جاری مطمئن شوید. سریع‌ترین روش ممکن، تماس با معاونت دانشجویی آن دانشگاه است. اگر با جواب منفی روبرو شدید ناامید نشده و با تماس با تلفن مرکزی دانشگاه سعی کنید با داخلی یک یا چند خوابگاه از آن دانشگاه تماس بگیرید و از وجود فضا برای دانشجویان جدید کارشناسی ارشد مطمئن شوید.
علت اینکه اصرار داریم حتماً از وجود خوابگاه مطمئن شوید این است که حیف است که یک دانشگاه قوی در رشته خود را به خاطر اطلاعات ناقص در مورد خوابگاه، هنگام انتخاب دانشگاه کنار بگذارید!

6- انتخاب یک دانشگاه عالی با سهمیه مازاد یا انتخاب یک دانشگاه ضعیف‌تر با سهمیه دولتی؟

پیشنهاد ما به شما انتخاب دانشگاه با سهمیه دولتی است. شاید در آینده و در آزمون ورودی مقطع دکتری، فارغ‌التحصیلان سهمیه مازاد، هنگام مصاحبه پشیمان شوند. شاید اساتید هنگام هم امتیاز شدن داوطلبین در روز مصاحبه مواردی همچون تحصیل به عنوان سهمیه مازاد در مقطع قبل را در رتبه‌بندی افراد دخیل کنند. از سوی دیگر پرداخت هزینه‌ای حدوداً 30 میلیون تومان و احتمال وجود ریسک عدم قبولی در مصاحبه آزمون دکتری، انتخاب سهمیه مازاد حتی دانشگاه تهران را برای افرادی که از لحاظ مالی متوسط هستند توجیه نمی‌کند.

نکـات مهم دربـاره رشتـه محل‌های شهریـه پـرداز

(پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌های علوم پزشکی)
محل تشکیل کلاس‌های دروس تئوری و علوم پایه در پردیس‌ها و یا هر مکانی که دانشگاه صلاح بداند، است و پذیرفته شدگان تابع تمامی مقررات آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از جمله شرکت در آزمون‌های جامع کشوری و کسب حدنصاب قبولی از آزمون‌های مذکور مانند سایر دانشجویان گروه پزشکی هستند.
هرگونه انتقال و میهمان شدن از پردیس‌های خودگردان به دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی داخل کشور، ممنوع است. نقل‌وانتقال و میهمان شدن از یک پردیس به پردیس دیگر در صورت موافقت پردیس مبدأ و مقصد، با رعایت سایر ضوابط مندرج در آیین‌نامه انتقال مربوط به پردیس‌های خودگردان، بلامانع است. دانش‌آموختگان پردیس‌های خودگردان مشابه سایر دانش‌آموختگان ملزم به گذراندن لایحه طرح نیروی انسانی، هستند.
در پایان دوره به دانش‌آموختگان مدرک تحصیلی مشابه دیگر دانشجویان همان دانشگاه‌ها، اعطاء خواهد شد.
وزارت بهداشت حداکثر میزان شهریه را برای پردیس‌های خودگردان دانشگاه‌های علوم پزشکی اعلام می‌کند و تصمیم‌گیری نهایی برای افزایش یا تخفیف بر عهده هیات امنای دانشگاه است که اگر تخفیفی وجود داشته باشد بر اساس مصوبه هیات امنا اعمال می‌شود. تاکنون شهریه‌های سال تحصیلی جدید اعلام‌نشده است اما احتمال دارد میزان شهریه‌های سال تحصیلی جدید  نسبت به سال قبل تا ۱۰ درصد زیاد شود.
اگر شخصی در انتخاب رشته-محل، دریکی از رشته‌های شهریه پرداز قبول شود، در صورت عدم ثبت‌نام در دانشگاه، منعی برای شرکت در کنکور سال بعد ندارد.

موسسه علوم پزشکی سنا به‌واسطه وجود برترین مشاوران این آزمون، این قابلیت را دارد که به‌صورت اختصاصی برای هر فرد امکان انتخاب رشته تلفنی و حضوری را انجام دهد. بسیار رخ داده است که به‌واسطه انتخاب رشته مشاوران و اساتید ما، فرد جایی قبول شده که تصور آن را نمی‌کرده است.

 

 

 لینک مرتبط با آزمون کارشناسی ارشد وزرات بهداشت :

رشته های مجاز برای شرکت در آزمون ارشد علوم پزشکی

منابع آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

 

نوشتن دیدگاه

مطالب مرتبط

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 3 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 2 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 1 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد مدیریت خدمات موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد مامایی موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد روانشناسی موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد پرستاری موسسه سنا (50% اول مباحث)

تغییرات آزمون MHLE وزارت بهداشت 1403

تدریس نمونه کلاس ارشد پرستاری

رشته مورد نظر شما

آمار قبولی 3 سال اخیر
نمایندگی در کشور
رشته های تحت پوشش

 

اطلاعات تماس

map آدرس دفتر تهران: میدان انقلاب جمالزاده شمالی تقاطع فرصت شیرازی پلاک 72 طبقه 1

 call  02191017400  (خط ویژه)

 call  02166574345  

پاسخگویی در ساعات اداری (بجز روزهای تعطیل و ساعات 13تا14)

شنبه تا چهارشنبه: از 9 تا 18  پنجشنبه: تا 13