ویژه متقاضیان رشته های علوم پزشکی کشور: 7 رشته و مرکز تحقیقاتی جدید در دانشگاه‌های علوم پزشکی ایجاد شده است. طبق مصوبات دویست و هفتاد و دومین جلسه شورای گسترش هفت رشته جدید به دانشگاه های سبزوار، گناباد، بم و... اضافه شد. تا انتها اطلاعیه را مطالعه نمایید.

telegram3

لیست رشته ها و مراکز تحقیقاتی جدید در دانشگاه علوم پزشکی

1- با تأسیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بم موافقت قطعی به عمل آمد. همچنین در این جلسه با توجه به بررسی مستندات ارزیابی بیرونی مبتنی بر استانداردهای ارزشیابی و اعتباربخشی آموزشی بیمارستان های آموزشی، حکم اعتباربخشی آموزشی بیمارستان پاستور شهر بم به صورت «تایید یکساله» به تصویب رسید.

2- موافقت با تاسیس مرکز تحقیقات بیماری های غیر واگیر و راه اندازی رشته تکنولوژی پرتو درمانی در مقطع کارشناسی پیوسته در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار نیز از دیگر مصوبات دویست و هفتاد و دومین جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی است.

رشته تکنولوژی پرتو درمانی در مقطع کارشناسی پیوسته در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ظرفیت پذیرش 20 دانشجو برای یک دوره در این رشته راه اندازی شد. در حال حاضر این رشته در 5 دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، اراک، بابل و کردستان ارائه می شود و ادامه تحصیل در رشته های مرتبط از جمله رادیوبیولوژی، فیزیک پزشکی و مهندسی پزشکی انجام می گیرد.

همچنین با تاسیس مرکز تحقیقات بیماری های غیر واگیر در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار پژوهش های کاربردی و مبتنی بر نیازهای جامعه درباره شیوع بیماری های غیرواگیر انجام می گیرد. دانشگاه علوم پزشکی سبزوار دارای 4 مرکز تحقیقات با موافقت اصولی از شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی است.

3- شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی در دویست و هفتاد و دومین جلسه خود با راه اندازی رشته گفتاردرمانی (Speech Therapy) مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته در دانشگاه علوم پزشکی سمنان موافقت کرد.

4- موافقت با راه اندازی کارشناسی ارشد مامایی در دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از دیگر مصوبات این جلسه شورای گسترش است.

5- همچنین پس از بازدید کارشناسان وزارت بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی تبریز مجوز تاسیس رشته بهداشت و ایمنی مواد غذایی در مقطع دکتری تخصصی (Ph.D) در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در دویست و هفتاد و دومین جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی موافقت به عمل آمد.

6- در ادامه مصوبات شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی گناباد به عنوان اولین دانشگاه در میان استان‌های خراسان رضوی و جنوبی موفق به اخذ مجوز راه‌اندازی رشته کارشناسی علوم تغذیه شد.

همچنین در دویست و هفتاد و دومین جلسه شورای گسترش دانشگاه های علوم پزشکی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با ادامه پذیرش دستیار در رشته تخصصی بیماری های داخلی در بیمارستان بوعلی دانشگاه آزاد اسلامی موافقت کرد.

7- با راه اندازی رشته زیست فناوری پزشکی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته با ظرفیت پذیرش 3 دانشجو برای یک دوره در دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی البرز موافقت به عمل آمد.

لینک مربوبه کارشناسی ارشد:

آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

 

 

نوشتن دیدگاه

مطالب مرتبط

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 3 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 2 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 1 موسسه سنا (50% اول مباح

آدرس سایت ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی

نکات مهم قبل از انتخاب رشته های علوم پزشکی در کنکور تجربی

بودجه بندی سوالات آزمون لیسانس به پزشکی

شهریه دانشگاه علوم پزشکی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

لیست رشته های طرح اجباری علوم پزشکی ۱۴۰۲

دانلود آیین نامه لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

رشته مورد نظر شما

آمار قبولی 3 سال اخیر
نمایندگی در کشور
رشته های تحت پوشش

 

اطلاعات تماس

map آدرس دفتر تهران: میدان انقلاب جمالزاده شمالی تقاطع فرصت شیرازی پلاک 72 طبقه 1

 call  02191017400  (خط ویژه)

 call  02166574345  

پاسخگویی در ساعات اداری (بجز روزهای تعطیل و ساعات 13تا14)

شنبه تا چهارشنبه: از 9 تا 18  پنجشنبه: تا 13