arshad fizik pezeshki

با توجه به اعلام منابع ارشد وزارت بهداشت دردی ماه در این مقاله آخرین آپدیت منابع ارشد فیزیک پزشکی وزارت بهداشت در اختیار شما قرار داده خواهد شد. در صورت داشتن سوال برای تهیه کتاب ها و جزوات کنکوری برای شرکت در کنکور ارشد وزارت بهداشت  می توانید به سایت سنا بوک مراجعه کرده و کتاب های مورد نیاز خود برای ارشد فیزیک پزشکی را خریداری کنید. توصیه کلی که در ابتدا به شما شرکت کنندگان در آزمون ارشد وزارت بهداشت می کنیم این است که،  اطلاع ازرفرنس وزارت بهداشت و تهیه منابع کنکوری، کتاب های مفید و طبقه بندی شده بر اساس مباحث کنکور ارشد و در نهایت داشتن برنامه ریزی درست به قبولی شما در کنکور ارشد وزارت بهداشت در رشته ای که می خواهید در زمان باقی مانده کمک بسیاری خواهد کرد.

telegram3

در ادامه به تمام سوالات شما در رابطه با نحوه مطالعه دروس و رتبه لازم برای قبولی در ارشد فیزیک پزشکی، ظرفیت پذیرش ارشد فیزیک پزشکی و اینکه از چه درسی برای مطالعه شروع کنم، چند ساعت مطالعه در روز با توجه به زمان باقی مانده برای آزمون ارشد وزارت بهداشت  تاثیر گذار است؟ پاسخ داده خواهد شد. با ما همراه باشید و در صورت داشتن سوال با شماره 02166574345  تماس بگیرید.

bannerfinalmoshavere



دانلود منابع ارشد فیزیک پزشکی

منابع ارشد فیزیک پزشکی وزارت بهداشت : کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی شامل دو گرایش رادیوبیولوژی و حفاظت پرتویی و فیزیک پزشکی می باشد، که ضرایب  دروس در مجموعه فیزیک پزشکی در برخی از دروس متفاوت است، پس برای پاسخ به سوال شما در رابطه با اینکه از کدام درس شروع کنم باید گفت از درسی که ضریب بالا دارد شروع به مطالعه کنید اما این به معنی آن نیست که دروس با ضرایب پایین را رها کنید، طبق آخرین اطلاعیه صادر شده توسط وزارت بهداشت، زمانی شما می توانید تراز خوبی کسب کنید که حد نصاب را رعایت کرده و هیچ درسی را صفر نگذارید. 

منابع ارشد فیزیک پزشکی وزارت بهداشت : پس به طور مثال اگر گرایش فیزیک پزشکی را انتخاب میکنید باید از درس  فیزیک عمومی با ضریب 4 شروع به مطالعه کنید و درس بعدی که باید به آن توجه کنید، فیزیک هسته ای و اتمی  با ضریب 3 و ریاضی عمومی با ضریب 2 می باشد. از درس زبان هیچگاه غافل نشوید چرا که زدن درصد بالا در این درس باعث می شود از نیمی از رقبای خود جلو باشید. با همه یتوضیحات سعی کنید دروس خود را همزمان باهم پیش ببرید، و از هیچ درسی برای گرایشی که قصد شرکت در آن را دارید غافل نشوید.

اگر جز آن دسته از کسانی هستید که زمانی بین 10تا 12 ساعت دارید و می توانید مباحث را خلاصه برداری کنید، پیشنهاد ما به شما خواندن رفرنس وکتاب کنکوری است، اما اگر ضعیف هستید و زمان برای مطالعه طولانی ندارید، پیشنهاد ما به شما شرکت در کلاس های کنکوری برای جمع بندی سریع مباحث می باشد. بنابراین اگر قصد شرکت در کلاس های کنکوری برای ارشد فیزیک پزشکی و یا شرکت در کلاس زبان ارشد وزارت بهداشت را دارید و یا می خواهید با شرکت در آزمون های آزمایشی برای ارشد فیزیک پزشکی از میزان درصد و آمادگی خود در هر درس مطلع شوید از هر کجای کشور که هستید می توانید از طریق ارتباط با موسسه علوم پزشکی سنا اطلاعات لازم را در این باره دریافت وبه نمایندگی سنا در هر استانی که هستید مراجعه  کنید.

 

 منابع ارشد فیزیک پزشکی 
 
 فیزیك (هسته ای و اتمی)  آشنایی با فیزیك هستهای (جلد 1)؛ تألیف: کنت کرین، ترجمه ابراهیم ابوکاظمی، منیژه رهبر،
فیزیک جدید تألیف: کنت کرین ترجمه: منیژه رهبر، بهرام معلمی، آخرین چاپ
منابع توصیه شده :
فیزیک هسته ایی اتمی
 فیزیك پرتوها 1‐ DAVID J DAWSET, PATRICK A KENNY, EUGEN JOHNSTON. THE PHISICS OF1‐ DAVID J DAWSET, PATRICK A KENNY, EUGEN JOHNSTON. THE PHISICS OFDIAGNOSTIC IMAGING, LATEST EDITION, CHAPMAN & HALL MEDICAL.2‐ JERROLD T BUSHBERG, J ANTHONY SLEBERT, EDWIV M LEIDHOLDT JR,JOHN M .BOONE. THE ESSENTIAL PHISICS OF MEDICAL IMAGING. LATESTEDITION, LOPPINCOTT WILLIAMS & WILKINS.3‐THOMS S CURRY, JAMS E DOWDEY, ROBERT C MURRY. CHERISTENSENSPHISICS OF DIAGNOSTIC RADIOLOGY, LATEST EDITION, LOPPINCOTTWILLIAMS & WILKINS.
 رادیوبیولوژی

١-رادیولوژی برای رادیولوژیست ها – تالیف پرفسور اریك جی هال ترجمه دكتر لطف علی مهدی پور، آخرین چاپ١-رادیولوژی برای رادیولوژیست ها – تالیف پرفسور اریك جی هال ترجمه دكتر لطف علی مهدی پور، آخرین چاپ٢-حفاظت عملی در برابر تشعشع و رادیوبیولوژی كاربردی – دكتر استیفن داود – ترحمه دكتر حسین مزدارانی –انتشارات تربیت مدرس، اخرین چاپ٣-مبانی رادیوبیولوژی تالیف و گردآوری دكتر محمدتقی بحرینی طوسی و همكاران. انتشارات رویان پژوه. ١٣٩٩Radiation Biology: Hand book for Teachers and Students/ IAEA, Last edition

 

 ریاضی عمومی  حساب دیفرانسیل و انتگرال و هندسه تحلیلی - جرج توماس - چاپ آخر
حساب دیفرانسیل و انتگرال با هندسه تحلیلی لوپی - لیت – هولد
منابع توصیه شده :
ریاضی عمومی
 بیولوژی سلولی Molecular cell biology - H. Lodish ویرایش آ
منابع توصیه شده صفر تا صد زیست شناسی سلولی و مولکولی - ناصر هاشمی
نمودارنامه زیست شناسی سلولی و مولکولی- منصور عرب
 فیزیک عمومی  د. هالیدی، ر.رزنیك فیزیك جلد اول (مكانیك)، جلد دوم (صوت و ترمودینامیك) جلد سوم (الكتریسیته و مغناطیس)، جلد چهارم (مبانی نورو فیزیك نوین)
منبع توصیه شده صفر تا صد فیزیک
 فیزیولوژی و تشریح  فیزیولوژی پزشکی: گایتون
آناتومی به زبان ساده، تألیف دکتر محمدرضا نیکروش و دکتر حسین رضایی، آخرین چاپ
The Anatomy and physiology Learning system : Editor : Applegate
منابع توصیه شده :
درسنامه فیزیولوژی
زبان عمومی منابع اعلام شده توسط وزارت بهداشت - کتاب زبان انگلیسی 90 پلاس - منبع توصیه شده صفر تا صد زبان انگلیسی - جعبهی سیاه زبان ارشد علوم پزشکی

 

منابع ارشد فیزیک پزشکی - ساعت مطالعه

در پاسخ به سوال شما در رابطه با اینکه چند ساعت مطالعه در روز با توجه به زمان باقی مانده برای قبولی در کنکور ارشد وزارت بهداشت لازم است؟

باید بگوییم. زمان مطالعه برای هر فرد با توجه به شرایطی که دارد متفاوت است. حتی زمانی که شما برای مطالعه شروع میکنید در میزان ساعات مطالعه شما در روز تاثیر گذار است، به طور مثال اگر از تابستان و یا مهر شروع به مطالعه کردید با روزی 3 الی 5 ساعت در روز و مطالعه درست می توانید ادامه دهید، اما اگر جز کسانی هستید که از زمستان شروع کردید پیشنهاد ما به شما مطالعه 5 تا 6 ساعت در روز با کتاب های و سرفصل های کنکوری ارشد فیزیک پزشکی برای قبولی در آزمون ارشد وزارت بهداشت می باشد. به این نکته هم توجه داشته باشید مطالعه مفید برای قبولی در کنکور ارشد وزارت بهداشت 5 تا 6 ماه قبل از کنکور البته با تهیه کتاب های کنکوری برای ارشد وزارت بهداشت می باشد. حتما مقاله برای قبولی در کنکور ارشد وزارت بهداشت چقدر زمان لازم است؟ را مطالعه کنید.

 

منابع ارشد فیزیک پزشکی - ظرفیت پذیرش

ظرفیت پذیرش دانشگاه ها و دانشگاه های دارای ارشد فیزیک پزشکی کدامند؟ در صد لازم برای قبولی در آزمون ارشد فیزیک پزشکی چند است؟

طبق آمار سال 98 ظرفیت پذیرش ارشد برای گرایش رادیوبیولوژی و حفاظت پرتویی در دانشگاه دولتی 21 نفر و در دانشگاه شهریه پرداز 7 نفر می باشد. با انتخاب درست می توانید تا رتبه 30در دانشگاه دولتی و تا رتبه 35 در دانشگاه های شهریه پرداز موفق به قبولی در دانشگاهی که می خواهید شوید. و برای گرایش فیزیک پزشکی که متقاضیان بیشتری برای پذیرش دارد، ظرفیت پذیرش در دانشگاه دولتی 62و دانشگاه شهریه پرداز 18 نفر می باشد و دانشگاه های ارائه دهنده این رشته دانشگاه ارومیه، ایران، تربیت مدرس و... می باشد برای اطلاع از ظرفیت پذیرش ارشد فیزیک پزشکی این مقاله را مطالعه نمایید.

موضوع بعدی که اکثر داوطلبان می خواهند بدانند اطلاع از درصد لازم برای قبولی در ارشد فیزیک پزشکی می باشد به طور مثال برای کسب رتبه تک رقمی در گرایش فیزیک پزشکی، برای درس های  اصلی با ضریب بالا مثل فیزیک عمومی و درس ریاضی عمومی باید بین 40 تا 50 درصد را بزنید و از اهمیت زدن درصد بالا بین 60 تا 70 در درس زبان غافل نشوید. برای مشاهده نمونه کارنامه های ارشد فیزیک پزشکی به لینک زیر مراجعه کنید.

 بعد از مطالعه مقاله در صورت داشتن سوال در رابطه با منابع ارشد فیزیک پزشکی وزارت بهداشت و تهیه جزوات و کتاب های رشته های علوم پزشکی و هر سوالی که در رابطه با آزمون ارشد وزارت بهداشت دارید می توانید با ما در ارتباط باشید.

 

دیدگاه‌ها  
-1 # مهناز فاهری 1398-03-22 20:53
سلام.من کارشناس علوم آزمایشگاهی هستم من ارشد فیزیک پزشکی میتونم شرکت کنم؟
پاسخ دادن
0 # مدیر سایت 1398-04-12 17:44
سلام. می تونید شرکت کنید.
پاسخ دادن
0 # زهرا.حسنی 1399-08-03 19:27
سلام بله میتونیدفقط بچه های کارشناسی فیزیک( تمام گرایش های فیزیک)،بینایی سنجی،علوم ازمایشگاهی،رادی ولوژی،مهندسی پزشکی و مهندسی هسته ای.میتونند کنکور ارشد فیزیک پزشکی بدن
پاسخ دادن
0 # نادری 1398-05-02 13:18
سلام من رشتم فیزیک هستش میخواستم ببینم که میتونم ارشد رو با کنکور وزارت بهداشت، در پزشکی هسته ای قبول بشم یا اینکه در این مقطع پزشکی هسته ای داریم؟
پاسخ دادن
0 # مدیر سایت 1398-05-13 17:16
سلام شما با کارشناسی فیزیک شما می تونید در مقطع ارشد مهندسی پزشکی و فیزیک پزشکی و رشته های دیگه ای رو شرکت کنید.
پاسخ دادن
-1 # عابدی 1398-05-06 12:57
سلام
می خواستم ببینم که برای مطالعه باید تمامی منابع معرفی شده رو خواند؟
مثلا درسی مثل فیزیک پرتوها منابع زیادی معرفی کردید
پاسخ دادن
+2 # مدیر سایت 1398-05-13 17:17
سلام. معمولا ما به داوطلبان مطالعه رفرنس را پیشنهاد نمیدیم. برای کنکور داوطلب باید کتاب های کنکوری و طبقه بندی شده که بر اساس جغرافیای کنکور باشه رو مطالعه کنه تا از زمان بهترین استفاده را ببرند. پیشنهاد میکنم تماس بگیرید تا با هم صحبت کنیم.
پاسخ دادن
0 # حسینعلی جمالی 1398-06-05 11:27
سلام لطفا اسامی کتبی که موسسه سنا برای ارشد فیزیک پزشکی تدوین کرده بگویید یا به ایمیل من بفرستید
پاسخ دادن
0 # یوسف 1398-06-12 15:19
سلام.من لیسانس آموزش فیزیک دارم.میتونم ارشد فیزیک پزشکی یا مهندسی پزشکی رو شرکت کنم؟
پاسخ دادن
+1 # دنیا 1398-10-19 21:39
سلام. برای آزمون ارشد فیزیک پزشکی میشه از ماشین حساب استفاده کرد؟؟ و چه مدل هایی؟؟
پاسخ دادن
0 # Donya 1398-10-19 21:41
سلام .میشه سرجلسه ی ارشد فیزیک پزشکی از ماشین حساب استفاده کرد؟؟ اگه میشه چه مدل هایی؟؟
پاسخ دادن
-1 # Mati 1398-12-12 20:18
سلام اینکه میگن برای کار مثلا رشته فیزیک پزشکی اونایی جذب میشن که کارشناسی اون رشته رو خوندن ایا درسته؟
پاسخ دادن
0 # k.a 1399-06-11 16:24
سلام. من ارشد فیزیک از دانشگاه دولتی هستم البته کارشناسیم رو پیام نور خوندم میخواستم بدونم میتونم برای ارشد فیزیک پزشکی دوره روزانه دوباره قبول بشم یا حتما باید بصورت شهریه پرداز درس بخونم؟ ممنون میشم جواب بدید
پاسخ دادن
0 # arman88 1399-06-26 19:18
سلام من کارشناسی مهندسی هسته ایی خوانده ام می توانم پذیرش بشم؟؟
پاسخ دادن
-1 # ایران 1399-07-25 17:53
سلام
من فارق التحصیل کارشناسی ارشد فیزیک هسته ای از دانشگاه سراسری نوبت روزانه هستم، ایا مجدد می توانم برای کارشناسی ارشد فیزیک پزشکی نوبت روزانه بخونم؟؟؟
پاسخ دادن
0 # زهرا.حسنی 1399-08-03 19:27
سلام بله میتونید
پاسخ دادن
0 # زهرا س 1399-08-27 12:19
سلام من رشته ی فیزیک مهندسی گرایش اپتیک و لیزر خوندم، میخوام کنکور فیزیک پزشکی بدم، آیا آینده شغلی داره؟؟ و اینکه نحوه پذیرشش چطوریه خیلی برام مهمه ممنون میشم کمکم کنید
پاسخ دادن
0 # زهرا س 1399-08-27 12:26
سلام من رشته فیزیک مهندسی گرایش اپتیک و لیزر خوندم، میخوام کنکور فیزیک پزشکی بدم، منتها میخوام بدون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ای رشته رو داره؟؟ و اینکه مدرک زبان لازمه؟ و منابعی که لازمه بخونم رو بگید و آینده شغلیش چطوره خیلی برام مهمه ممنون میشم کمکم کنید
پاسخ دادن
0 # فاطمه علیپور 1399-11-08 00:32
سلام.من رشتم مهندسی پزشکی بیوالکتریک بوده.میتونم شرکت کنم برای ارشد فیزیک پزشکی؟باید اخر بهمن ثبت نتم کنم؟
پاسخ دادن
+1 # سجاد باقرپور 1399-11-10 09:39
ببخشید چرا تو کنکور فیزیک پزشکی امسال از سوالات آمار استفاده شد ؟ تو منابع و کنکور سال های قبل آمار نبود سال آینده هم آمار میاد ؟
پاسخ دادن
0 # Niloofar.hmd 1400-02-27 09:37
سلام من کارشناسی زیست دریا هستم برای ارشد میتونم فیزیک پزشکی بخونم؟
والان ترم چهار هستم
پاسخ دادن
0 # عارف دارائی 1400-06-08 12:59
سلام وقت بخیر
من کارشناسی مهندسی پزشکی بالینی خوندم
برای ارشد میخواهم ببینم میتونم فیزیک پزشکی روانتخاب کنم؟
و اینکه بازار کار و موقعیت شغلی کدوم رشته بهتره؟
پاسخ دادن
0 # عارف دارائی 1400-06-08 13:00
سلام وقت بخیر
من کارشناسی مهندسی پزشکی بالینی دارم و میخوام بدونم میتونم ارشد فیزیک پزشکی شرکت کنم؟
و اینکه بازار کار مهندسی پزشکی بهتره یا فیزیک پزشکی؟
پاسخ دادن
نوشتن دیدگاه

مطالب مرتبط

نمونه سوال رایگان آزمون های کشوری سنا

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 3 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 2 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 1 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد مدیریت خدمات موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد مامایی موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد روانشناسی موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد پرستاری موسسه سنا (50% اول مباحث)

تغییرات آزمون MHLE وزارت بهداشت 1403

رشته مورد نظر شما

آمار قبولی 3 سال اخیر
نمایندگی در کشور
رشته های تحت پوشش

 

اطلاعات تماس

map آدرس دفتر تهران: میدان انقلاب جمالزاده شمالی تقاطع فرصت شیرازی پلاک 72 طبقه 1

 call  02191017400  (خط ویژه)

 call  02166574345  

پاسخگویی در ساعات اداری (بجز روزهای تعطیل و ساعات 13تا14)

شنبه تا چهارشنبه: از 9 تا 18  پنجشنبه: تا 13