modiriat khadamat behdashti darmani

 آیا بدنبال دانلود منابع آزمون ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی هستید ؟  یکی از مهم ترین موضوعاتی که شما برای شرکت در آزمون ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی باید به آن توجه کنید، تهیه منابع ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی آزمون بر اساس جغرافیای کنکوری و سرفصل های طبقه بندی شده می باشد.

علت اهمیت و تاکید بر انتخاب منابع درست چیست؟ به دلیل حجم بالای کتاب موجود در بازار بسیاری از داوطلبان با انتخاب نادرست  منابع یک سال زمان خود را از دست داده اند بنابراین پیشنهاد میکنیم قبل از انتخاب کتاب تمام جوانب آنرا در نظر بگیرید. دراین مقاله علاوه بر معرفی رفرنس اعلام شده وزارت بهداشت بهترین کتاب های ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی  به شما معرفی خواهد شد. مطالبی که در این مقاله خواهید خواند:

منابع ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی

معرفی کتاب برای ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی

مباحث مهم و دروس ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی

telegram3

منابع آزمون ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی 

منابع آزمون ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی : رفرنس اعلام شده وزارت بهداشت به عنوان منابع آزمون کارشناسی ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی در جدول زیر برای شما به طور کامل آورده شده.  اما آیا میشه این کتاب ها را به راحتی تهیه کرد و یا زمان کافی برای مطالعه این حجم از رفرنس دارید؟ آیا کتاب های موجود در بازار برای داوطلب کنکوری مناسب است؟

در حقیقت برای انتخاب منابع ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی نمی توان به همه یک پاسخ را داد. با توجه به تغییر منابع ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی از سال 96 به بعد و اعلام تعداد بالایی از رفرنس به عنوان منبع مطالعه و نبود خیلی از کتاب های رفرنس برای خرید در بازار، موسسه سنا اقدام به گردآوری مطالب و سرفصل های مهم توسط اساتید و رتبه های تک رقمی دررشته مدیریت خدمات بهداشتی کرده است و با تالیف مجموعه کاملی از درسنامه ها و کتاب ها در این رشته نیاز داوطلب به  سوالات کارشناسی ارشد مدیریت خدمات بهداشتی  را برطرف کرده پس پیشنهاد میکنم ادامه این مقاله رو حتما بخونید... در صورت داشتن سوال از هر کجای کشور که هستید از طریق تماس با شماره 02166574345 می توانید با مشاورین تک رقمی موسسه علوم پزشکی سنا در ارتباط باشید.

bannerfinalmoshavere



 کارشناسی ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی   منابع ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
 كلیات بهداشت  اصول خدمات بهداشتی؛ فربد عبادی آذر - حسین شجاعی زاده - مرتضی منصوریان، عزیز رضا پور؛ تهران -
عبادی فر؛ ١٣٩٣
دكتر حسین حاتمی و همكاران، كتاب جامع بهداشت عمومی، آخرین ویرایش، انتشارات ارجمند.
جلد اول، فصول دوم و سوم (تمامی گفتارها)، گفتارهای هفتم و هشتم از فصل چهارم و فصل هفتم، تمامی
گفتارها
جلد دوم، گفتار اول تا سوم از فصل هشتم و گفتار ششم از فصل نهم
جلد سوم، گفتارهای اول، چهاردهم و بیست یكم از فصل ١١ ، فصل ١٣ ( تمامی گفتارها) و فصل ١٤
گفتارهای اول تا نهم و گفتارهای دوازدهم، چهاردهم و پانزدهم (پزشك خانواده)
 اصول و مبانی سازمان و مدیریت

مبانی رفتار سازمانی، نوشته استیفن رابینز، ترجمه علی پارساییان و سید محمد اعرابی مبانی رفتار سازمانی، نوشته استیفن رابینز، ترجمه علی پارساییان و سید محمد اعرابی انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی چاپ ٤٥ سال ١٤٠٠ 

مدیریت منابع انسانی مدیریت منابع انسانی، اسفندیار سعادت، انتشارات سازمان سمت، ١٣٩١ 

 مدیریت خدمات مدیریت خدمات دوجلدی، جیمز فیتز سیمونز و مونا جی فیتز سیمونز، ترجمه سیدمحمد اعرابی و داوود ایزدی، انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی، ،١٣٨٧ فصل چهارم ( استراتژی خدمات) و فصل نهم (خدمات اینترنتی) (اخرین چاپ)

 اصول و مدیریت بازاریابی خدمات، كریستوفر لاولاك، لارن رایت، ترجمه بهمن فروزنده، انتشارات نشرآموخته، چاپ چهارم ١٣٩٠ 

اصول و تئوری های سازمان و مدیریت مبانی سازمان و مدیریت، علی رضاییان، انتشارات سمت، ١٣٩٢

 مبانی مدیریت، رابینز، ترجمه سید محمد اعرابی، انتشارات دفتر پژوهش های فرهنگی، ١٤٠٠ 

مدیریت برنامه ها و پروژه های سلامت، بیفرت بی لانگست، ترجمه محمدامین بهرامی، محمدرضا امیراسماعیلی، محمد رنجبر عزت آبادی، انتشارات كیاجور، 1392

 سازمان و مدیریت بهداشت و درمان  

مدیریت خدمات سلامت- مفاهیم و عمل(ویرایش دوم)، مری جی هاریس وهمكاران، ترجمه عزیز رضا پور- مدیریت خدمات سلامت- مفاهیم و عمل(ویرایش دوم)، مری جی هاریس وهمكاران، ترجمه عزیز رضا پور- فربد عبادی آذر-سعید باقری فرادنبه-نگار یوسف زاده، تهران نشر عبادی آذر، ١٣٩٣ فصل ١٤ ( مدیریت تنظیم قرارداد های سازمانی)، فصل ١٥ ( بهبود عملكرد سازمانی در مرلقبت سلامت) و فصل ١٧( از مدیریت ریسك تا حاكمیت بالینی).

 

 برون سپاری خدمات سلامت، محمد رضا ملكی-سوگند تورانی-علی وفایی نجار- سارا قدوسی، انتشارات دانشگاه علوم پزشكی مشهد 

 

مدیریت بهداشت و درمان، سعید آصف زاده، دانشگاه علوم پزشكی قزوین ، فصول ,٥ ،٦ ،١٠ ،١٦ ،١٧ ١٨ و -٢٠ چاپ هفتم ١٣٩٥

 

 بیمه سلامت نظام های بیمه سلامت، رحیم استوار، محمد عرب، زهرا كاوسی، رامین روانگرد، نشر جهاد دانشگاهی، ١٣٩٦ 

نظام سلامت اصلاحات نظام سلامت، راهنمای عدالت و كارایی، علیرضا احمدوند و همكاران، نشر ابن سینای بزرگ١٣٨٤-–(اخرین چاپ) 

گزارش جهانی سلامت ٢٠١٠ ، سید مرتضی ادیانی و همكاران، نشر جهاد دانشگاهی، ١٣٩٣ 

اصول بازاریابی در بخش سلامت، اریك، ان بركوویتز، ترجمه م. عرب، تهران نشر جهاد دانشگاهی، ١٣٩٩

 برنامه ریزی بهداشت و درمان برنامه ریزی بهداشت و درمان، آصف زاده و عزیز رضا پور،دانشگاه علوم پزشكی قزوین، نشر حدیث امروز،  ١٣٩٥

مدیریت بیمارستان  بیمارستان چه نوع سازمانی است و چگونه كار می كند، ندان گریفین، ترجمه م. عرب، نشر جهاد دانشگاهی واحد تهران، ١٣٩٦ 

ممیزی بالینی، جعفر صادق تبریزی ،شهرام عبدلی،مصطفی فرح بخش،نشر الوین١٣٩١ فصل دوم و سوم

مشاركت بیمار و جامعه، شهرام عبدلی،مصطفی فرح بخش،نشر الوین١٣٩٢ فصول اول،سوم، پنجم، ششم و شاركت بیمار و جامعه، شهرام عبدلی،مصطفی فرح بخش،نشر الوین١٣٩٢ فصول اول،سوم، پنجم، ششم و هشتم

 مدیریت مالی و اقتصاد بهداشت  

مدیریت مالی مدیریت مالی راهبردهای مدیریت مالی برای بیمارستانها و سازمانهای بهداشتی درمانی: ابزارها، تكنیكها، چك لیستها ومطالعات موردی، دیوید ادوارد مارسینكو، هوپ ریچل هرتیكو ترجمه فربد عبادی فردآذر و همكاران. انتشارات آرون، ١٣٩٧

 مبانی و اصول اقتصاد سلامت اقتصاد سلامت و مراقبت های سلامت، نوشته شرمن فولند، ترجمه علی اكبری ساری، سارا امام قلی پور انتشارات آثارسبحان، ١٣٩٥ 

اقتصاد مراقیت سلامت، فربد عبادی آذر، عزیز رضا پور، تهران عبادی فر، ١

 زبان عمومی  منابع اعلام شده توسط وزارت بهداشت - کتاب زبان انگلیسی 90 پلاس - منبع توصیه شده صفر تا صد زبان انگلیسی - جعبه ی سیاه زبان ارشد علوم پزشکی

معرفی کتاب ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی

 منابع ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی : طبیعی است که حتی با ارائه اولویت های مهم، حجم منابع اعلام شده بسیار زیاد است به طوری که داوطلبان با توجه به زمان محدود خود قادر به مطالعه اصولی منابع نخواهند بود از این رو به شما توصیه میشود که برای کسب موفقیت در این آزمون از کتاب های طبقه بندی شده بر اساس سرفصل های اعلام شده توسط وزارت بهداشت که بصورت کنکوری بوده استفاده کنید.

 درسنامه های کنکوری طبقه بندی شده ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی
سوالات تالیفی تئوری های مدیریت
 درسنامه كلیات بهداشت
درسنامه اصول و مبانی سازمان مدیریت
 درسنامه سازمان و مدیریت بهداشت و درمان  
 درسنامه مدیریت مالی و اقتصاد بهداشت  
 مثبت 90 زبان انگلیسی
 جعبه سیاه زبان ارشد علوم پزشكی  
 تاس كلیات بهداشت دكتر مسعود موسوی
تاس اصول و مبانی سازمان و مدیریت  
 تاس سازمان مدیریت و بهداشت و درمان  
 تاس مدیریت مالی و اقتصاد سلامت

سرفصل و دروس ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی

کدوم سرفصل ها مهمه و از چه قسمت های بیشتر سوال طرح میشه؟ همونطور که می دونید رشته ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی 4 درس اصلی داره و هر درس سرفصل ها و مباحث مهم مربوط به خودش رو  داره، اما دقت کنید این سرفصل هایی که قراره بهتون معرفی کنیم برای کسایی هست که زمان مطالعه کافی نداشتند و میخوان خیلی فشرده مطالب رو برای آزمون ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی مرور کنند.

اگر شما زمان کافی برای مطالعه دارید حتما دروس ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی رو کامل مطالعه کنید یادتون باشه خیلی از رتبه های برتر حتی نیاز به کلاس داشتند و با کلاس، تست زدن و یا داشتن مشاور همراه تونستن این مسیر رو طی کنند.

معرفی سرفصل های مهم ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی

کلیات بهداشت

اولین درس: کلیات بهداشت که برای این درس حتما اصول خدمات بهداشتی _ بهداشت عمومی (سلامت و بیماری _مدیریت برنامه ریزی در بخش بهداشت و درمان_کلیات بهداشت خانواده) طب پیشگیری و پزشکی اجتماعی (انسان و پزشکی: به سوی بهداشت برای همه _مفهوم سلامت و بیماری_ارتباطات برای آموزش بهداشت _برنامه ریزی و مدیریت بهداشت _فرآیند واکسیناسیون ایمن) به بهتر هست برای این درس به این مباحث آشنا باشید.

اصول مبانی سازمان مدیریت

درس بعدی اصول و مبانی سازمان مدیریت: که مبانی سازمان و مدیریت رضاییان _مبانی مدیریت رابینز_مدیریت منابع انسانی _مدیریت خدمات_مدیریت رفتار سازمانی(سطح فردی و گروهی)(سطح سازمانی) _مدیریت برنامه ها و پروژه سلامت _اصول و مدیریت بازاریابی خدمات از سرفصل ها و قسمت های مهم این درس هست.

سازمان مدیریت بهداشت و درمان

 سازمان و مدیریت بهداشت و درمان : نظام بیمه سلامت _بیمارستان چگونه سازمانی ست و چگونه کار میکند؟ _آشنایی با بیمارستان _ گزارش جهانی 2010  تامین منابع در نظام سلامت_اصلاحات در نظام سلامت راهنمای عدالت و کارایی _ برون سپاری خدمات سلامت_ اصول بازاریابی در بخش سلامت _مشارکت بیمار در جامعه سرفصل هایی هستند که برای این درس حتما باید مطالعه بشند.

مدیریت مالی و اقتصاد سلامت

برای مدیریت مالی و اقتصاد سلامت: اقتصاد سلامت دکتر مهرآرا _اقتصاد سلامت دکتر عبادی _مدیریت مالی مراقبت سلامت _اقتصاد سلامت اصول و جریان منابع _مبانی اقتصاد بهداشت و درمان از مهمات این درس محسوب میشند.

یک نکته مشاوره ای برای شرکت در آزمون ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی

منابع آزمون ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی :خوندن چند کتاب  منابع برای یک درس، حتی اگر وزارت بهداشت آن‌ها را اعلام کرده باشه هم کار درستی نیست. خصوصیاتی که منبع مورد مطالعه شما باید داشته باشه در زیر ذکر می‌کنیم:
برای یادگیری هر درس فقط یک منبع بخونید. (البته برحسب مورد و برای تفهیم یک مطلب خاص، می‌توان به منبع دیگر رجوع کرد)، منبع خلاصه مورد مطالعه شما باید به قصد کنکور نگارش شده باشه نه به خاطر خلاصه شدن محتوا. هم اکنون در کتابفروشی ها، کتب خلاصه شده زیادی هستند ولی این کتب با هدف کنکور ارشد خلاصه‌برداری نشده‌اند. کتاب‌های تست طبقه‌بندی برای تست‌زنی مناسب‌ترند. به دلیل اینکه شما پس از مطالعه 2 یا 3 فصل می‌تونید فقط تست‌های مربوط به آن سه فصل را بزنید. یکی از کاملترین مجموعه کتاب های کنکوری کتاب های مدیریت و کتاب های تست آموز سنا هستند که خیلی از رتبه های تک رقمی از این مجموعه استفاده کرده اند. دی وی دی های آموزشی برای هر درس، آزمونهای کشوری، مشاوره و پشتیبانی هم برای این رشته جزء خدماتی هست که موسسه علوم پزشکی سنا ارائه میده.

بعد از مطالعه مقاله در صورت داشتن سوال در رابطه با منابع ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی می توانید با موسسه علوم پزشکی سنا در ارتباط باشید.

 
دیدگاه‌ها  
+9 # beheshtizade 1399-07-01 00:52
سلام وقتتون بخیر من اردیبهشت1400فار غ التحصیل رشته بهداشت محیط میشم میخوام واسه ارشد مدیریت خدمات بهداشتی درمانی شرکت کنم .این رفرنس ها رو از کجا باید تهیه کنم
پاسخ دادن
+1 # majidi 1399-08-28 13:16
سلام برای تهیه منابع آزمون ارشد مدیریت 1400چکاباید کرد ممنون میشم اگه جواب بدین
پاسخ دادن
0 # mahmonir 1399-09-25 21:43
عرض سلام وادب
لیسانس مدیریت بیمه هستم از دانشگاه غیرانتفاعی . کارمند رسمی دانشگاه علوم پزشکی سوالهایی که داشتم از حضورتون:
1- در مطالبی که راهنمایی فرمودید ذکر شده که کلیه گرایشهای رشته مدیریت پس من میتونم ارشد رشته مدیریت خدمات بهداشتی رو ادامه تحصیل بدم؟
2- دانشگاه های کدام شهرها این رشته رو دارند ؟
3-فقط دانشگاه های دولتی این رشته رو دارند یا دانشگاه آزاد و غیر انتفاعی هم ارشد این رشته رو دارند؟ لطفا اسامی دانشگاه ها و شهرها رو اعلام بفرمایید
4- آیا این رشته رو به صورت مجازی میتونیم بخونیم؟
5- لطفا تلفن مشاور پشتیبانتون رو اعلام بفرمایید بخصوص در بحث منابع مطالعه؟
پاسخ دادن
+5 # مریم شالچی 1400-11-14 15:17
سلام من درسنامه طبقه بندی شده بر اساس اخ ین منابع آزمون کارشناسی ارشد رو میخواستم هزینه اش رو بدونم.
پاسخ دادن
نوشتن دیدگاه

مطالب مرتبط

نمونه سوال رایگان آزمون های کشوری سنا

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 3 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 2 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 1 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد مدیریت خدمات موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد مامایی موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد روانشناسی موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد پرستاری موسسه سنا (50% اول مباحث)

تغییرات آزمون MHLE وزارت بهداشت 1403

رشته مورد نظر شما

آمار قبولی 3 سال اخیر
نمایندگی در کشور
رشته های تحت پوشش

 

اطلاعات تماس

map آدرس دفتر تهران: میدان انقلاب جمالزاده شمالی تقاطع فرصت شیرازی پلاک 72 طبقه 1

 call  02191017400  (خط ویژه)

 call  02166574345  

پاسخگویی در ساعات اداری (بجز روزهای تعطیل و ساعات 13تا14)

شنبه تا چهارشنبه: از 9 تا 18  پنجشنبه: تا 13