arshad vezarat behdasht 99

معرفی رشته سلامت و ترافیک در وزارت بهداشت : این رشته برای اولین بار در سال 97 در دوره کارشناسی ارشد و در دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز راه اندازی شد. این رشته با هدف پیشگیری از حوادث ترافیکی و بهبود سلامت مصوب شده است. بررسی و تصمیم گیری در خصوص موضوعات «حوادث ترافیکی و سلامت»،«رویکردهای زیست محیطی»،«روانپزشکی و روانشناسی» و در نهایت«کاربرد داروسازی» در حوزه رشته سلامت و ترافیک هستند. این گرایش بین رشته ای که به تازگی توسط وزارت بهداشت گذاشته شده، جای کار و پیشرفت بسیار دارد.

ارشد سلامت ترافیک وزارت بهداشت

معرفی رشته سلامت و ترافیک در وزارت بهداشت : هدف اصلی این رشته کاهش میزان تصادفات با بررسی رفتار رانندگان از نظر روانشناسی، بهبود مهندسی و ایمنی راه ها، بهبود کیفیت و مهندسی خودروها، ارتقا سطح ترافیک و برنامه ریزی شهری، مدیریت و سیاستگذاری در حوزه ترافیک، خدمات بیمارستانی، تروما، اورژانس و... می باشد، که در تمام زمینه های گفته شده به متخصصین و فارغ التحصیلان این رشته، نیازمند است و علاقه مندان به آن برای شرکت در آزمون ارشد سلامت و ترافیک می توانند با مطالعه مطالب زیر به آشنایی اولیه در این خصوص برسند و سوالات خود را از رتبه ی 2 کنکور سال 98 این رشته، خانم مهندس شیوا یزدانی از طریق تماس باشماره 02166574345 داخلی 119  بپرسند. ایشان برای درصد بالای دروس زبان و روان شناسی از کتاب های 90 پلاس، صفر تا صد و روانشناسی عمومی موسسه سنا کمک گرفته اند و در حال حاضر به مشاوره و رفع اشکال درس اصلی این رشته "ایمنی ترافیک" می پردازند.

telegram3

رشته های مجاز ارشد سلامت و ترافیک

اولین سوالی که ممکن است برای شما ایجاد شود این است که با داشتن مدرک چه رشته ای می توان در ارشد این رشته تحصیل کرد. مدارک کارشناسی مورد پذیرش در کنکور ارشد سلامت و ترافیک عبارت اند از:

 رشته های مجاز ارشد سلامت و ترافیک
 
 کارشناسی کلیه رشته های علوم پزشکی  فناوری اطلاعات و ارتباطات
 علوم انتظامی  علوم و مهندسی محیط زیست
 روانشناسی  فیزیک
 مهندسی عمران  آمار
 مهندسی مکانیک  جامعه شناسی
 مهندسی پزشکی   مهندسی ایمنی

منابع ارشد سلامت و ترافیک

 بعد از اطلاع از لیست رشته های مجازی که می توانند در ارشد این رشته شرکت کنند مهم ترین دغدغه شما دوستان متقاضی اطلاع از منابع مطالعه برای این رشته می باشد که در ادامه به معرفی منابع ارشد سلامت و ترافیک می پردازیم. در واقع باید گفت درس اصلی ارشد سلامت و ترافیک "ایمنی ترافیک و اپیدمیولوژی مصدومیت ها" و دروس بعدی به ترتیب روش های آمار کاربردی و روانشناسی عمومی و بهداشت عمومی و زبان می باشد که برای اطلاع از انتخاب بهترین کتاب برای این درس می توانید از طریق تماس با موسسه علوم پزشکی سنا و صحبت با رتبه های برتر اقدام به تهیه منابع مورد نیاز خود کرده و بهترین مسیر برای رسیدن به موفقیت را طی کنید.

bannerfinalmoshavere



ظرفیت پذیرش ارشد سلامت و ترافیک

معرفی رشته سلامت و ترافیک در وزارت بهداشت : ظرفیت پذیرش رشته سلامت و ترافیک در دانشگاه علوم پزشکی تبریز در سال 98 ، شامل هشت نفر روزانه بوده است و در سال ۹۹ (امسال) این تعداد به این صورت تغییر کرد: شش دانشجو به صورت روزانه پذیرش شده و سه دانشجو به صورت پردیس (شهریه پرداز) پذیرفته شده اند و در سال آینده نیز ممکن است به همین ترتیب باشد.

چرا رشته ترافیک و سلامت برای اولین بار در تبریز راه اندازی شد؟

تبریز در منطقه دو آمایشی قرار دارد که چندین دانشگاه را شامل می‎شود؛ توسعه‌ی دانش ترافیک نیز در راستای استفاده از این ظرفیت، از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به دانشگاه علوم پزشکی تبریز محول شده و این دانشگاه در این خصوص به عنوان دانشگاه مرجع توسعه دانش ترافیک، انتخاب شده است. زیرا اولین مرکز تخصصی پیشگیری از حوادث  جاده‌ای در تبریز و تحت مالکیت دانشگاه علوم پزشکی تبریز، به نام مرکز تحقیقات ترافیک راه اندازی شده است و وجود این مرکز تحقیقات با رتبه عالی، دلیل مرجعیت رشته سلامت و ترافیک در تبریز گردیده است.

مرکز تحقیقات ترافیک، یک مرکز بین‌المللی حمایت از جوامع ایمن در تبریز می باشد که جزو هشت مرکز موجود در دنیا به شمار می‌رود، این مرکز بین‌المللی از طرف شبکه‌ی جهانی ایمن در تبریز قرار گرفته است و همچنین دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ارائه‌ی مقالات متعدد ترافیکی نیز فعال بوده است.
رئیس مرجع تخصصی توسعه دانش ترافیک با تاکید بر اینکه تلاش بر این است که این رشته در دانشگاه‌های معدودی وجود داشته باشد، بیان کرد: در این راستا می‌خواهیم آموزش‌های غنی و جامعی را به دانشجویان ارائه دهیم. بدین ترتیب این رشته در حال حاضر در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز در گروه سلامت و ترافیک در حال ارائه می باشد و در سال های آینده، احتمال گسترش آن به دانشگاه های چندین شهر دیگر از جمله دانشگاه های تهران، وجود دارد.

 

نوشتن دیدگاه

مطالب مرتبط

آزمون MHLE چیست؟زمان برگزاری و تعداد سوالات

تغییرات آزمون MHLE وزارت بهداشت 1403

دانلود دفترچه سوالات دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

کلاس مدیریت خدمات بهداشتی درمانی وزارت بهداشت

نکات مهم قبل از انتخاب رشته های علوم پزشکی در کنکور تجربی

دانلود کلید سوالات دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

لیست رشته های طرح اجباری علوم پزشکی ۱۴۰۲

آمار قبولی موسسه علوم پزشکی سنا در آزمون وزارت بهداشت 1402

دانلود سوالات ارشد بهداشت حرفه ای 93 تا 1402

رشته مورد نظر شما

آمار قبولی 3 سال اخیر
نمایندگی در کشور
رشته های تحت پوشش

 

اطلاعات تماس

map آدرس دفتر تهران: میدان انقلاب جمالزاده شمالی تقاطع فرصت شیرازی پلاک 72 طبقه 1

 call  02191017400  (خط ویژه)

 call  02166574345  

پاسخگویی در ساعات اداری (بجز روزهای تعطیل و ساعات 13تا14)

شنبه تا چهارشنبه: از 9 تا 18  پنجشنبه: تا 13