bime salamat

صدور دفترچه بیمه سلامت تامین اجتماعی برای دانشجویان دکتری و دستیاری : مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت از آغاز ثبت نام بیمه سلامت دستیاران و دانشجویان دکترای تخصصی دانشگاه‌های علوم پزشکی خبر داد و گفت: دانشجویان دوره دستیاری و دکترای تخصصی ph.d می‌توانند با مراجعه به پرتال صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، ثبت نام خود را برای داشتن بیمه سلامت نهایی کرده، تا در اسرع وقت اطلاعات به دست آمده در اختیار سازمان بیمه سلامت ایران جهت صدور دفترچه برای این دسته از دانشجویان قرار گیرد.

مهندس  رحمان خدابنده‌لو ضمن بیان این مطلب به تشریح چگونگی اجرایی شدن بیمه سلامت دستیاران و دانشجویان دکترای تخصصی ph.d پرداخت و گفت: برگزاری جلسات مکرر با دبیران شورای مرکزی شوراهای صنفی دانشجویان و دبیران شورای مرکزی شوراهای صنفی دستیاران و ph.d به ما کمک کرد تا بتوانیم از نزدیک در جریان مشکلات دانشجویان قرار گرفته و در مسیر رفع این مشکلات اقدام کنیم.

 یکی از مهمترین دغدغه‌های دانشجویان شورای مرکزی شوراهای صنفی دستیاران و دکترای تخصصی، داشتن بیمه درمانی بود تا در صورت بروز مشکلات سلامتی، این دسته از دانشجویان با مانعی در مسیر درمان و هزینه‌های درمانی روبه رو نشوند. با طرح این دغدغه، معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت موضوع را به وزیر بهداشت منتقل کردند و وزیر بهداشت نیز به شدت بر اجرای این امر تأکید داشتند که در نهایت با پی‌گیری‌های مکرر معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و همکاری  مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران؛ تفاهم نامه‌ای میان این معاونت  و این سازمان منعقد شد که بر اساس آن دانشجویان دستیاری و دکترای تخصصی امکان برخورداری از بیمه سلامت را داشته باشند.

telegram3

هزینه بیمه سلامت دانشجویان دستیاری و دکتری phd

تمام هزینه بیمه سلامت دانشجویان دستیاری و دکترای تخصصی ph.d که چیزی حدود 650 هزار تومان به ازای هر نفر در یک سال خواهد بود از سوی وزارت بهداشت و صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می‌شود.مکاتبات لازم با رؤسا و معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی صورت گرفته است.

 به دنبال این تفاهم‌نامه باید اطلاعات دانشجویان دستیاری و دکترای تخصصی را در اختیار داشته باشیم تا این دانشحویان بتوانند برای خود و افراد تحت تکفل بیمه درمانی دریافت کنند، بیان کرد: بر این اساس با همکاری صندوق رفاه دانشجویان وزارت بهداشت، مکاتبه‌ای با معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور انجام شد تا از طریق مسؤولان رفاهی معاونت‌های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی کشور ثبت نام دانشجویان انجام شده و اطلاعات لازم برای صدور دفترچه به دست آید.

 در ادامه نامه دیگری برای رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از سوی معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ارسال شد تا اطلاعات کامل دانشجویان متقاضی را در اسرع وقت برای صدور دفترچه‌های بیمه سلامت در اختیار معانت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت قرار دهند. بر این اساس انتظار داریم از طریق معاونان فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌ها و روسای مراکز درمانی که دستیاران و دانشجویان ph.d در این بیمارستان‌ها و مراکز در حال فعالیت هستند، بتوانیم هر چه سریعتر اطلاعات دستیاران و دانشجویان دکترای تخصصی را برای دسترسی به بیمه سلامت در اختیار داشته باشیم و برای داشتن بیمه سلامت هزینه‌ای از دانشجویان تا انتهای سال تحصیلی دریافت نمی‌شود

وی با تأکید بر این‌که دانشجویان این فرصت را به هیچ عنوان از دست ندهند، به منابع مالی این طرح اشاره کرد و اظهار کرد: برای اجرایی کردن این برنامه، هزینه‌ای از دانشجویان دریافت نمی‌شود و تمام هزینه بیمه سلامت دانشجویان دستیاری و دکترای تخصصی ph.d که چیزی حدود 650 هزار تومان به ازای هر نفر در یک سال خواهد بود از سوی وزارت بهداشت و صندوق رفاه دانشجویان پرداخت می‌شود. بر این اساس نیمی از این مبلغ را وزارت بهداشت و نیمی دیگر را صندوق رفاه دانشجویان در قالب وام پرداخت خواهد کرد و دانشجویان باید سهم صندوق رفاه را در پایان دوره تحصیلی بازپرداخت کنند.

 

لینک راهنمای ثبت نام دانشجویان در پرتال صندوق رفاه دانشجویان جهت دریافت وام بیمه

مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت با بیان این‌که ثبت نام بیمه سلامت از روز گذشته آغاز شده است، گفت: دانشجویان می‌توانند با وارد کردن لینک«portal.srd.ir» در مرورگرهای جستجوگر؛ صفحه «راهنمای ثبت نام دانشجویان در پرتال صندوق رفاه دانشجویان جهت دریافت وام بیمه» را مشاهده و ثبت نام خود را انجام دهند که در ادامه صفحه زیر برای دانشجویان متقاضی ثبت نام بیمه سلامت نمایش داده خواهد شد.

وی گفت: دانشجویان باید پس از ورود به سامانه، در بخش نام کاربری شماره دانشجویی مقطع تحصیلی و در قسمت رمز عبور کد ملی خود را وارد کنند. همچنین در قسمت نام دانشگاه نیز نام دانشگاه محل تحصیل خود را وارد نمایند. دانشجویان پس از انجام مراحل فوق وارد صفحه شخصی خود شده و نام دانشجو در بالای صفحه نمایش داده می‌شود.

این مقام مسؤول ادامه داد: دانشجویان باید برای ثبت نام وام بیمه از قسمت منو، گزینه درخواست وام را انتخاب کرده که در ادامه صفحه زیر نمایش داده می‌شود که متقاضیان باید جهت ثبت نام در قسمت نوع وام، گزینه "بیمه" را انتخاب کنند.

 وام بیمه شامل فرد دانشجو، همسر و فرزندان وی می‌شود که باید در قسمت افراد بیمه شونده انتخاب شوند. چنانچه گزینه همسر و فرزندان برای دانشجوی متقاضی نمایش داده نشد، باید ضمن مراجعه به اداره رفاه دانشگاه خود، نسبت به ثبت افراد تحت تکفل اقدام کرده و در پایان به منظور نهایی کردن ثبت نام بر روی دکمه «ثبت درخواست» کلیک کند.

 با توجه به این‌که در شرایط کرونا قرار داریم و برای این‌که دانشجویان فرصت ثبت نام را داشته باشند، بازه زمانی مشخصی جهت پایان مهلت ثبت نام مشخص نشده تا دانشجویان ثبت نام خود را در فرصت مناسب انجام دهند، البته توصیه ما به دانشجویان این است که هر چه سریعتر ثبت نام خود را نهایی کنند تا درسریع‌ترین زمان اطلاعات به دست آمده در اختیار سازمان بیمه سلامت ایران قرار گیرد.

وی تعداد دستیاران و دانشجویان دکترای تخصصی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور را حدود 22 هزار نفر عنوان کرد و گفت: بر اساس آمارهایی که در دست داریم تعداد حدود 22 هزار دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی ph.d در دانشگاه‌های علوم پزشکی در حال تحصیل هستند که امیدواریم برای استفاده از خدمات بیمه سلامت هر چه سریعتر ثبت نام خود را انجام دهند.

این مقام مسؤول با بیان این‌که دانشجویان دستیاری و دکترای تخصصی ph.d از ابتدای دوره تحصیلی می‌توانند نسبت به بیمه سلامت خود اقدام کنند، ابراز داشت: این بیمه کلیه خدمات درمانی را با فرانشیز قانونی تحت پوشش قرار می‌دهد که امید داریم دانشجویان از این فرصت بهره لازم را ببرند و هر چه سریعتر اطلاعات خود را در سامانه ثبت نام بیمه سلامت دانشجویان دستیاری و دکترای تخصصی ثبت کنند.

امکان بیمه تامین اجتماعی دانشجویان علوم پزشکی

جلسات بررسی زیرساخت‌های لازم برای بیمه تامین اجتماعی دانشجویان علوم پزشکی نیز با سازمان بیمه تامین اجتماعی در حال انجام است و بنا شده از طریق این سازمان نسبت به بیمه کردن دانشجویان دستیاری و دکترای تخصصی ph.d در فاز اول اقدام کنیم، امیدوارم پس از موفقیت در فاز اول، بتوانیم بیمه تامین اجتماعی را برای دیگر دانشجویان علوم پزشکی در فازهای بعدی انجام دهیم.

 مدیر کل دانشجویی وزارت بهداشت در پایان، بیان کرد: بر اساس این تصمیم با تحقق بیمه تأمین اجتماعی دانشجویان علوم پزشکی، این عزیزان می‌توانند طول مدت تحصیلی خود را به عنوان سنوات سابقه تأمین اجتماعی محسوب کنند. در حال حاضر رایزنی‌ها انجام شده و از سوی معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت این آمادگی وجود دارد تا انجام بیمه تامین اجتماعی برای دانشجویان دستیاری و دکترای تخصصی صورت گیرد. سازمان تامین اجتماعی نیز از این موضوع استقبال  کرده و پیشنهادات خوبی نیز به معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت ارایه داده است.

لینک مرتبط:

پذیرش پزشکی (MD) از دکتری تخصصی علوم پزشکی (PhD)

 

 

 

 

 

نوشتن دیدگاه

مطالب مرتبط

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 3 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 2 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 1 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود دفترچه سوالات دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

آدرس سایت ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی

نکات مهم قبل از انتخاب رشته های علوم پزشکی در کنکور تجربی

بودجه بندی سوالات آزمون لیسانس به پزشکی

شهریه دانشگاه علوم پزشکی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

لیست رشته های طرح اجباری علوم پزشکی ۱۴۰۲

رشته مورد نظر شما

آمار قبولی 3 سال اخیر
نمایندگی در کشور
رشته های تحت پوشش

 

اطلاعات تماس

map آدرس دفتر تهران: میدان انقلاب جمالزاده شمالی تقاطع فرصت شیرازی پلاک 72 طبقه 1

 call  02191017400  (خط ویژه)

 call  02166574345  

پاسخگویی در ساعات اداری (بجز روزهای تعطیل و ساعات 13تا14)

شنبه تا چهارشنبه: از 9 تا 18  پنجشنبه: تا 13