بازار کار ارشد سم شناسی پزشکی

بازار کار ارشد سم شناسی پزشکی : یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های اکثر کسانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر رادارند، اطلاع از آینده شغلی و بازار کار آن رشته هست وسوالاتی بسیاری در رابطه با رشته‌ی انتخابی خود از مشاوران ما می‌پرسند. در این مقاله به‌طور کامل در رابطه با آینده شغلی توضیحاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد، بعد از مطالعه مقاله در صورت داشتن سؤال می‌توانید از هرکجای کشور که هستید پاسخ سؤالات خود را از مشاوران متخصص رشته‌ی خود بپرسید.

telegram3

 فرصت شغلی  و بازار کار ارشد سم شناسی پزشکی

بازار کار ارشد سم شناسی پزشکی : امروزه سم در بسیاری از صنایع مانند کشاورزی، داروسازی و...نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند و سموم شیمیایی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم با  انسان‌ها و موجودات زنده در ارتباط هستند. بنابراین سم‌شناسی علمی است که خطرهای احتمالی از این اثرات مضر را در محیط‌زیست و جامعه ارزیابی می‌کند. و سم‌شناس کسی است که تلاش می‌کند تا طبیعت مکانیسم عمل سلولی، بیوشیمیایی و مولکولی این اثرات را همراه با احتمال وقوع آن‌ها برسی کند.

فارغ التحصیلان این رشته متناسب با شاخه ای که در طی دوره ارشد انتخاب کرده اند می توانند وارد بازار کار شوند.(آینده شغلی و بازار کار ارشد سم شناسی پزشکی) زیرشاخه های اصلی این رشته شامل پژوهش های حیوانی، پژوهش های سلولی، پژوهش های حوزه نانوفناوری، پژوهش های بالینی و آنالیز دستگاهی می باشد که متناسب با تخصص به دست آمده در این شاخه ها می توان در مراکز درمانی، پژوهشکده های تحقیقاتی، آزمایشگاه های سازمان غذا و دارو، آزمایشگاه سم شناسی مرکز پزشکی قانونی، آزمایشگاه سم شناسی شرکت های دارویی، آزمایشگاه های تخصصی مسمومیت، شرکت های دانش بنیان، آزمایشگاه های بخش های حیوانی، سلولی و آنالیز دانشگاه ها، و آزمایشگاه های سم شناسی مواد، آزمایشگاه های شرکت های صنایع غذایی و اداره محیط زیست مشغول به کار شد

آینده شغلی و بازار کار ارشد سم شناسی پزشکی : به‌طورکلی می‌توان گفت فارغ‌التحصیلان ارشد رشته سم‌شناسی می‌توانند بعد از مقطع ارشد مشغول به فعالیت در کارخانه‌های صنایع داروئی، غذایی و شیمیایی و فعالیت در مراکز پزشکی قانونی، و بعد از ادامه تحصیل در مقطع دکتری به‌عنوان حیات علمی دانشگاه مشغول به کار شوند. از دیگر بازار کار ارشد سم شناسی پزشکی انجام تحقیقات بنیادی و کاربردی سم‌شناسی در مؤسسات و مراکز تحقیقاتی هست، فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند برای تشخیص و شناسی سموم در مراکز وپایش و نظارت بر سموم و آزمایشگاهی سم‌شناسی مشغول به کار شوند. همچنین داوطلبان می‌توانند با کارشناسی ارشد سم‌شناسی مشغول به فعالیت در سازمان‌های مرتبط با سموم از قبیل حفظ نباتات و محیط ‌زیست شوند.

به دلیل اینکه این رشته در مقطع کارشناسی ارائه نمی‌شود، بنابراین می‌توان گفت بازار کار خوبی برای فارغ‌التحصیلان ارشد سم‌شناسی فراهم است. داوطلبان با انتخاب رشته سم‌شناسی در مقطع ارشد تقریباً بازار کار و آینده شغلی خوبی می‌توانند داشته باشند و این‌زمانی میسر می‌شود که در دانشگاه‌های معتبر تحصیل کنند و تحصیل در دانشگاه‌های معتبر نیازمند زدن درصد بین 50تا 70 درصد هست. همان‌طور که بارها توضیح دادیم انتخاب منابع درست مطالعه برای رشته سم‌شناسی، استفاده از کتاب‌های طبقه‌بندی‌شده و کنکوری کمک بسیاری به قبولی شما در این رشته خواهد کرد. آینده شغلی و بازار کار رشته سم‌شناسی

bannerfinalmoshavere



معرفی رشته سم شناسی

آینده شغلی و بازار کار ارشد سم شناسی پزشکی: Toxicology که در ایران به نام سم‌شناسی شناخته می شود) از رشته های علوم پایه وزارت بهداشت و جز تخصص های داروسازی می باشد که رشته ای جدید و در حال رشد و زیر شاخه گروه Pharmacology می باشد. از زمان راه اندازی این رشته تاکنون پیشرفت های زیادی در این مسیر حاصل شده است و روز به روز اهمیت وجود آن در سیستم آموزشی و محیط های کاری بیشتر احساس می شود. لذا پذیرفته شدن در آن  هم متناسب با نیاز جامعه به این رشته مورد توجه داوطلبان کنکور ارشد سم شناسی پزشکی قرار می گیرد.

Toxicology یا سم شناسی دارای حوزه های مختلف در زمینه های سم شناسی قانونی، سم شناسی تجزیه ای، سم شناسی بالینی، سم شناسی محیطی، سم شناسی صنعتی، سم شناسی نظامی، سم شناسی اقتصادی، سم شناسی سیستم ایمنی، سم شناسی آبزیان، سم شناسی تغذیه ای، سم شناسی داروئی، سم شناسی تولید مثل (ناقص الخلقه زائی)، سم شناسی سرطان زایی و سم شناسی اپیدمیولوژیکی می باشد که دروس کارشناسی ارشد سم شناسی در هر کدام از این حوزه ها هم تا حدودی متفاوت هستند.

 منابع ارشد سم شناسی پزشکی 1400

آینده شغلی و بازار کار ارشد سم شناسی پزشکی : یکی از مهم ترین مواردی که یک داوطلب کنکور ارشد باید به آن توجه کند انتخاب بهترین منابع ارشد در رشته ای است که قصد شرکت در آن را دارند، است. برای اطلاع از آخرین رفرنس اعلام شده وزارت بهداشت و کتاب های کنکوری خلاصه شده به اطلاعیه  منابع آزمون کارشناسی ارشد سم شناسی وزارت بهداشت مراجعه کنید.

رشته های مجاز ارشد سم شناسی

با توجه به این که این رشته در مقطع کارشناسی ارائه نمی شود، داوطلبان با داشتن کارشناسی رشته حشره شناسی، میکروب شناسی و ... می توانند در این آزمون شرکت کنند. برای دریافت رشته های مجاز ارشد سم شناسی  به مقاله مراجعه کرده تا از لیست رشته های مجاز ارشد سم شناسی مطلع شوید.

یادگیـری یک مبحث، همزمـان با تست زنی درست یا غلـط؟!

سؤال: من مباحث را با تست یاد میگیرم؛ یعنی اینکه به هر مبحث که میرسم ابتدا تستهای آن بخش را جلوی خودم میگذارم و همزمان با پاسخ تشریحی، آن مبحث را مطالعه میکنم. آیا روش من درست است؟
پاسخ مشاور سنا: روش شما درست نیست! وقتی شما به کل مبحث مسلط نباشید و هر بار به صورت مجزا و همزمان با مواجهه با یک تست، بخواهید بخشی از آن مبحث را یاد بگیرید، قطعاً دیدگاه درستی از کل مبحث پیدا نخواهید کرد.
پس از مرور روزنامه وار هر مبحث (در پیش مطالعه)، شما میتوانید به تستهای چند سال اخیر فقط یک نگاه اجمالی بیاندازید و ببینید کدام عناوین و واژهها بیشتر تکرار شده اند. این کار باعث میشود شما در دور دوم (مطالعه اصلی)، اهمیت برخی مباحث را بیشتر درک کنید؛ بنابراین تست زدن بهصورت جدی باید بعد از یادگیری کامل آن مبحث باشد نه همزمان با یادگیری آن مبحث...

آینده شغلی و بازار کار ارشد سم شناسی پزشکی : یک توصیه: بسیاری از افراد در مطالعه توانایی نگرش به مبحث از بالا یا کل به جزء را ندارند و نمیتوانند ارتباط بین مباحث را متوجه شوند به این افراد اکیداً توصیه میکنیم قبل از شروع به (کتاب نمودارنامه سنا) نگاهی بیاندازید و دسته بندی و چینش مطلب را به ذهن خود بسپارید.

دیدگاه‌ها  
-1 # پ ش 1398-10-12 21:51
سلام میشه ارشد روانشناشی بالینی پیام نور خوند؟درصد قبولی داره؟من لیسانس بهداشتم.ایا طرح داره روانشناسی بالینی؟؟
پاسخ دادن
-1 # مدیر سایت 1398-10-22 12:50
سلام. کارشناسی چه رشته ای هستید؟ سوالتون رو کامل بپرسید. اگر منظورتون اینه که با کارشناسی غیرمرتبط می تونید ارشد روانشناسی بخونید که باید بگم در وزارت بهداشت نمی تونید اما وزارت علوم می تونید بخونید که خیلی نمیتونید به آینده شغلیش تکیه کنید.
پاسخ دادن
+4 # بهناز 1398-11-13 13:41
سلام من رشته ام مهندسی بهداشت حرفه ای هس میخواستم ب امید دکترا تخصصی داروسازی تو مقطع ارشد تغییر گرایش بدم به رشته سم شناسی امکانش هست؟بازار کار سم شناسی الان تو چه وضعیته؟
پاسخ دادن
0 # محبوبه جوادپور 1398-12-19 11:55
سلام، من در مقطع ارشد، حشره شناسی کشاورزی خوندم و کارشناسی ، گیاهپزشکی. می خواستم بدونم برای دکترا میتونم سم شناسی پزشکی بخونم یا خیر؟
پاسخ دادن
0 # گل رز 1399-08-22 16:15
سلام ,بنده لیسانس شیمی کاربردی هستم,,ایا میتونم با ارشد شیمی دارویی ,ازمایشگاه بزنم,,یا شرکت داروسازی بزنم؟؟؟
پاسخ دادن
+1 # مبینا 1399-11-14 18:23
سلام من دانشجوی گیاه پزشکی هستم و میخوام کنکور سم شناسی بدم ونانوفناوری پزشکی بخونم ولی الان تو ی سایتی خوندم ک هیچکدوم اینده ی شغلی ندارن و کلا ناامید شدم .بنظرتون سم شناسی خوبه؟چیکار کنم
پاسخ دادن
-2 # ماندانا 1400-04-02 18:21
سلام اره سم شناسی خوبه
پاسخ دادن
0 # یلدا 1400-05-15 21:44
سلام وقت به خیر من میکروبیولوژی میخونم (ترم 2)دانشگاه ازاد ایا میتونم برای ارشد گرایش سم شناسی وزارت بهداشت رو انتخاب کنم؟ میتونم آزمایشگاه تاسیس کنم؟ بعد ببخشید من چون تازه واردم زیاد بلد نیستم. به رشته میکروبیولوژی همان میکروب شناسی هم میگن؟؟؟
پاسخ دادن
0 # محمدرضا 1401-07-11 15:53
سلام.من کارشناسی ناپیوسته تولید و بهره برداری ار گیاهان دارویی و معطر دارم.و کاردانی حسابداری.ایا میتوانم ارشد وزارت بهداشت رشته سم شناسی شرکت کنم؟ طبق دفترچه وزارت بهداشت یکی از مدارک مورد قبول گیاهان دارویی است.ایا این دو رشته یکی هستند یا خیر؟
پاسخ دادن
نوشتن دیدگاه

مطالب مرتبط

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 3 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 2 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 1 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد مدیریت خدمات موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد مامایی موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد روانشناسی موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد پرستاری موسسه سنا (50% اول مباحث)

تدریس نمونه کلاس ارشد پرستاری

آدرس سایت ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی

رشته مورد نظر شما

آمار قبولی 3 سال اخیر
نمایندگی در کشور
رشته های تحت پوشش

 

اطلاعات تماس

map آدرس دفتر تهران: میدان انقلاب جمالزاده شمالی تقاطع فرصت شیرازی پلاک 72 طبقه 1

 call  02191017400  (خط ویژه)

 call  02166574345  

پاسخگویی در ساعات اداری (بجز روزهای تعطیل و ساعات 13تا14)

شنبه تا چهارشنبه: از 9 تا 18  پنجشنبه: تا 13