phd vezarat behdasht

جزئیات برگزاری آزمون دکتری تخصصی وزارت بهداشت 98: تاریخ برگزاری آزمون كتبی دكتری تخصصی و پژوهشی از 12 و 13 اردیبهشت به 30 و 31 خرداد ماه سال 98 تغییر یافته است. داوطلبان قبل از برگزاری آزمون باید با مراجعه به سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی کشور نسبت به دریافت کارت ورود به جلسه خود برای آزمون دکتری تخصصی و پژوهشی اقدام نمایند. در ادامه به معرفی جزئیات برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت خواهیم پرداخت. در صورت بروز مشکل و یا دریافت منابع کنکوری و نمونه سوالات آزمون وزارت بهداشت برای رشته ای که در مقطع درکتری قصد شرکت در آن را دارید و یا دریافت مشاوره برای روز آزمون ومبعد از قبولی در آزمون برای روز مصاحبه می توانید با شماره 02166574345 تماس حاصل نمایید و از مشاوره رایگان موسسه علوم پزشکی سنا بهرمند شوید.

telegram3

زمان دریافت کارت ورود به جلسه آزمون دکتری وزارت بهداشت

زمان آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) و دکتری پژوهشی در 64 رشته علوم پایه پزشکی و بهداشت، 2 رشته دندانپزشکی و 13 رشته داروسازی برگزار خواهد شد.

کارت ورود به جلسه آزمون دکتری تخصصی (Ph.D) و دکتری پژوهشی رشته‌های علوم پایه پزشکی و بهداشت، دندانپزشکی و داروسازی سال 98 از روز 27 خرداد تا 29 خرداد در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی در دسترس داوطلبان قرار می‌گیرد و داوطلبان با مراجعه به سایت می‌توانند کارت خود را پرینت کنند.

آزمون دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی رشته‌های علوم پایه، بهداشت و تخصصی، داروسازی و دندانپزشکی سال تحصیلی 98-99 در مناطق ده گانه آمایشی در شهرهای تهران (2 حوزه امتحانی)، تبریز، اصفهان، شیراز، مشهد، اهواز، کرمان، زنجان، ساری و کرمانشاه برگزار می‌شود.

نحوه برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت 98

1- آزمون کتبی به طور متمرکز و به صورت سؤالات چهارگزینه ای و دارای نمره منفی، توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت برگزار میگردد. در این دوره شرایطی فراهم شده است که داوطلب میتواند با توجه به مدرک مقطع قبلی خود در دو رشته (یا مجموعه) امتحانی که در دو روز متفاوت برگزار میشود شرکت کند. داوطلبان، مجاز به انتخاب دو رشته (یا مجموعه) امتحانی در یک روز نمیباشند.

توجه: برای ثبت نام در دو رشته (یا مجموعه) امتحانی میبایست دو پرداخت جداگانه صورت گیرد داوطلبان برای شرکت در آزمون صرفاً مجاز به انتخاب یکی از دورههای دکتری تخصصی یا دکتری پژوهشی میباشند که در فرم ثبت نام باید نسبت به انتخاب یکی از آنها اقدام نمایند.

2- برای داوطلبان دوره ی دکتری پژوهشی داشتن حداقل دو مقاله ی تحقیقی اصیل Original منتشر شده در مجلات علمی، پژوهشی معتبر نمایه شده در نمایه نامه های بین المللی PubMed یا Web of Science به عنوان نویسندهی اول یا مسئول در زمان مصاحبه الزامی است. همچنین نمره زبان مشروط برای این داوطلبان قابل قبول نمیباشد.
تذکر مهم: داوطلبانی که در آزمون کتبی دکتری پژوهشی قبول میشوند؛ میبایست هنگام انتخاب رشته محل دو مقاله شرطی چاپ شده را داشته باشند و لذا نامه پذیرش مقاله Acceptance) به هیچ وجه قابل قبول نمیباشد.
3- آزمون شفاهی (مصاحبه) برای دورهی دکتری تخصصی توسط مناطق آمایشی (دانشگاهها) و برای دورهی دکتری پژوهشی توسط مراکز تحقیقات مجری دوره دکتری پژوهشی (سازمانها، مؤسسات و دانشگاههای علوم پزشکی) برگزار خواهد شد.

4- از داوطلبانی که در آزمون کتبی (مرحلهی اول) حدنصاب نمره ی لازم را (با توجه به سهمیه ی داوطلب) کسب کرده باشند، به تعداد دوبرابر ظرفیت آن رشته انتخاب میشوند و بر اساس اولویت نمره کتبی و انتخاب محل جهت مصاحبه معرفی خواهند شد. با توجه به اینکه در مرحله دوم (مصاحبه) موارد مهم برای ارزیابی در دکتری تخصصی، پایان نامه ی داوطلب و مقاله ی مستخرج از آن و در دکتری پژوهشی، 2 مقاله ی نویسنده ی اول یا مسئول نمایه شده در نمایه نامه های بین المللی PubMed یا Web of Science و مدرک زبان میباشد، لذا لازم است داوطلبان در زمان انجام مصاحبه این موارد را آماده و همراه داشته باشند.

شیوه ی پذیرش دانشجوی دکتری تخصصی و پژوهشی

بر اساس قانون «سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور» مجلس شورای اسلامی، سنجش و پذیرش در مقاطع دکتری تخصصی و دکتری پژوهشی بر اساس شیوه پذیرش و درصد آزمون کتبی و سوابق آموزشی انجام می گیرد.

در شیوه پذیرش دکتری تخصصی 50 درصد به آزمون کتبی، 20 درصد به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، 30 درصد به مصاحبه علمی اختصاص دارد.

در شیوه پذیرش دکتری پژوهشی 30 درصد به آزمون کتبی، 20 درصد به سوابق آموزشی، پژوهشی و فناوری، 30 درصد به مصاحبه علمی و 20 درصد به تهیه طرح واره اختصاص دارد.

آزمون کتبی به طور متمرکز و به صورت سؤالات چهار گزینه ای و دارای نمره منفی، توسط مرکز سنجش آموزش پزشکی وزارت بهداشت برگزار می شود.

لینک مرتبط با آزمون دکتری وزارت بهداشت :

 آزمون دکتری وزارت بهداشت

تغییر زمان برگزاری کنکور ارشد و دکتری وزارت بهداشت 98

معرفی و شرایط ثبت نام دوره دکتری پژوهشی وزارت بهداشت

اعلام ظرفیت پذیرش اولیه دکتری وزارت بهداشت سال 98

 

نوشتن دیدگاه

مطالب مرتبط

نمونه سوال رایگان آزمون های کشوری سنا

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 3 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 2 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 1 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد مدیریت خدمات موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد مامایی موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد روانشناسی موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد پرستاری موسسه سنا (50% اول مباحث)

تغییرات آزمون MHLE وزارت بهداشت 1403

رشته مورد نظر شما

آمار قبولی 3 سال اخیر
نمایندگی در کشور
رشته های تحت پوشش

 

اطلاعات تماس

map آدرس دفتر تهران: میدان انقلاب جمالزاده شمالی تقاطع فرصت شیرازی پلاک 72 طبقه 1

 call  02191017400  (خط ویژه)

 call  02166574345  

پاسخگویی در ساعات اداری (بجز روزهای تعطیل و ساعات 13تا14)

شنبه تا چهارشنبه: از 9 تا 18  پنجشنبه: تا 13