license medical test chengesآزمون لیسانس به پزشکی که تا قبل از این بصورت آزمایشی در دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شد. هم اکنون مسئولان آموزشی وزارت بهداشت بصورت ویژه تری به این آزمون لیسانس به پزشکی پرداخته اند و تصمیم گرفته اند با ارائه طرح جدید ليسانس به پزشكي تغییراتی را در نحوه پذیرش پزشکی از مقطع لیسانس صورت دهند. لذا ما در این مطلب سعی خواهیم کرد که تغییرات مهم آزمون لیسانس به پزشکی را برای داوطلبان متقاضی این آزمون ذکر کنیم.

طبق آخرین اخبار اعلام شده (معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به تقویت زیرساخت‌های آموزش مجازی دانشگاه، از اعلام آمادگی برای اجرای طرح پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع لیسانس در این دانشگاه خبر داد.)

 حذف شرط معدل و افزایش محدودیت سنی به 27 سال در آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس/ افزایش ظرفیت ۲۰ درصدی:

دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم‌پزشکی با اشاره به تغییر آیین‌نامه پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی در دانشگاه علوم‌پزشکی تهران اعلام کرد: حذف شرط معدل دیپلم و محدودیت سنی به همراه افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت پذیرش، از جمله تغییرات این آیین‌نامه است.

دکتر غلامرضا حسن‌زاده، با بیان اینکه آیین‌نامه آموزشی بازنگری شده پذیرش دانشجوی دوره دکتری عمومی پزشکی از مقطع کارشناسی در دانشگاه علوم‌پزشکی تهران مورد بررسی قرار گرفت، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی تهران به عنوان برگزار کننده آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی، به دلیل اشکالات و نکات مبهم در آیین‌نامه، خواهان بازنگری آیین‌نامه پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی بود. لذا این آیین‌نامه آموزشی در هشتاد و هفتمین جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم‌ پزشکی مورد بررسی قرار گرفت.

حذف شرط معدل در آزمون لیسانس به پزشکی

از جمله شرایط شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی دارا بودن معدل 18 و معدل لیسانس 16 بود که هر دوی این شرط ها در طرح جدید لیسانس به پزشکی حذف شده است.

"دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم‌پزشکی با بیان اینکه تغییرات اعمال شده به شرایط سنی محدود نمی‌شود، اظهار کرد: در آیین نامه قبلی افراد با معدل دیپلم ۱۸ یا بالاتر مجاز به شرکت در این آزمون بودند. اما با تغییرات جدید شرط معدل دیپلم حذف شده است؛ چرا که این احتمال وجود دارد افراد بنا به هر دلیلی نتوانسته‌ باشند در دوران دیپلم به خوبی درس بخوانند اما افراد توانمندی در دوران تحصیل مقطع کارشناسی بوده‌اند. بنابراین تغییرات را به سمتی برده‌ایم که افراد بیشتری بتوانند در این آزمون شرکت کنند."

حذف محدودیت رشته دیپلم و لیسانس

طبق آیین نامه لیسانس به پزشکی مصوب 1402، تمامی فارغ التحصیلان لیسانس پیوسته و ناپیوسته با پایه رشته های زیر گروه علوم تجربی و ریاضی فیزیک و علوم انسانی مجاز به شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی خواهند بود.

تغییر شرایط سنی در آزمون لیسانس به پزشکی

علیرغم اینکه در خبرگزاری ها به نقل قول از دکتر غلامرضا حسن‌زاده اعلام شده که شرط سنی در آزمون لیسانس به پزشکی حذف شده ولی با مطالعه آیین نامه جدید لیسانس به پزشکی که در هشتاد و هفتمین جلسه شورای عالی برنامه‌ریزی علوم‌ پزشکی مورخ 18 تیر 1402 مصوب شده است می بینیم که شرط سنی موقع ثبت نام به 27 سال افزایش داده شده است و بطور کامل حذف نشده است.

نکته: کسانی که دوره طرح نیروی انسانی یا خدمت سربازی را گذرانده اند، به همان میزان به شرط سنی 27 سال اضافه خواهد شد.

با توجه به تاریخ مصاحبه دکتر حسن زاده که بعد از تاریخ تصویب آیین نامه آزمون لیسانس به پزشکی (18تیر1402) است، احتمال می رود دوباره در سال جاری این آیین نامه دچار تغییرات شده و شاید شرط سنی کلا از آیین نامه حذف شود.

نقل قول دکتر حسن زاده در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا (مورخ: ۱۴ مرداد ۱۴۰۲) :

"وی درباره تغییرات اعمال شده در آیین‌نامه پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی گفت: با توجه به اینکه شرط سنی یکی از شروط شرکت در این آزمون به حساب می‌آید و حداکثر سن شرکت در این آزمون ۲۵ سال لحاظ شده است و از طرفی این احتمال وجود دارد که افرادی با سن بیشتر متقاضی شرکت در آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع لیسانس باشند؛ به همین دلیل در تغییرات جدید، شرط سنی حذف شده است. زیرا در هیچ جای دنیا، افراد را با درنظر گرفتن شرایط سنی محدود نمی‌کنند."

اگه می خوای آیین نامه دقیق لیسانس به پزشکی رو بخونی رو این لینک کلیک کن:

دانلود آیین نامه لیسانس به پزشکی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

افزایش ظرفیت آزمون لیسانس به پزشکی

طبق گفته دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی قرار است در آینده نزدیک تصمیم گیری در مورد ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی قطعی شود که منط به اعلام نظر دانشگاه علوم پزشکی تهران است:

دکتر حسن‌زاده درباره افزایش ظرفیت پذیرش آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از لیسانس گفت: افزایش ظرفیت ۲۰ درصدی از دیگر تغییرات این آیین‌نامه است. البته این آیین‌نامه هنوز به مرحله امضای نهایی نرسیده، لذا تغییرات درنظر گرفته شده برای سال تحصیلی آتی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ اعمال نمی‌شود و برای سال بعد اجرایی می‌شود.

دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم‌پزشکی با بیان اینکه تصمیم بر این است که دانشگاه علوم‌پزشکی تهران همچنان برگزار کننده این آزمون باشد، افزود: تصمیم احتمالی درخصوص افزایش تعداد دانشگاه‌های برگزارکننده آزمون پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی به پزشکی منوط به گزارش دانشگاه علوم‌پزشکی تهران است و این دانشگاه، میزان موفقیت و اثرگذاری پذیرفته شدگان را ارزیابی می‌کند. همچنین باید به این پرسش «آیا هزینه‌های صرف شده برای پذیرفته‌شدگان برای کشور مفید بوده؟» پاسخ داده شود.

دکتر حسن‌زاده ادامه داد: اگر برگزاری این دوره مثمر ثمر باشد، این احتمال وجود دارد که دیگر دانشگاه‌های علوم‌پزشکی بتوانند مجوز برگزاری این آزمون را دریافت کنند. بازهم تاکید می‌کنم، دانشگاه علوم‌پزشکی تهران، پذیرفته‌شدگان را از منظر مهارتی مورد بررسی قرار می‌دهد. سنجش مهارت این افراد نسبت به پذیرفته‌شدگان رشته‌پزشکی از مقطع دیپلم مورد بررسی قرار می‌گیرد. این احتمال وجود دارد که ارائه این گزارش حدود یک‌سال زمان ببرد.

وی با بیان اینکه ماندن فارغ التحصیلان در کشور پس از دانش‌آموختگی برای ما اهمیت دارد، عنوان کرد: افرادی که از مقطع کارشناسی وارد رشته پزشکی می‌شوند انگیزه بیشتری برای ماندن در کشور پس از فراغت از تحصیل دارند.

دبیر شورای آموزش پزشکی گفت: با توجه به اینکه بعضا خانواده‌ها، فرزندان خود را برای تحصیل در سه رشته پزشکی، داروسازی و دندان‌پزشکی تحت فشار قرار می‌دهند و این روزها، تقاضا برای این رشته‌ها افزایش یافته است؛ به نظر می‌رسد که برگزاری آین آزمون می‌تواند میزان تقاضا را تاحدودی تعدیل کند.

سایر شرایط شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی را در اینجا بخوانید:

 

 

دیدگاه‌ها  
+148 # پیرمرادی 1398-10-13 17:06
من نمیدونم این شرط معدل و سن چه صیغه ایه تو این مملکت هست تو تمام دنیا هر کی با هر شرایطی میتونه تو رشته موزد علاقش شرکت کنه این شرایط مزخرف رو بردارید بجای این شرایط من موندم رشته فنی چه ربطی به پزشکی داره که چند سال اینجور دانشجو گرفتن و این از عجایب مماکت خراب شده است
پاسخ دادن
+66 # فاطمه فاطمه است 1399-08-22 17:16
دقیقااااا. منم نمیفهمم معدل دیپلم چه ربطی به این آزمون داره... جالب اینجاست شرایطی که واسه در نظر نگرفتن معدل داره خیلی سختتره.. مثلا یکی از شروطش اینه رتبه کنکور باید زیر 500 باشه :-|
خوب یکی که معدلش زیر 500 شده بوده همون اول میرفت پزشکی چرا بیاد لیسانس بخونه بعد بیاد پزشکی... برای چی لقمه رو دور سرش بگردونه؟
کلا مثلا خواستن شرایطو سخت کنن....
دیگه در نظر نمیگیرن شاید یکی آزمونش بهتر بده... این شرطای مسخره چیه
یکی مثل من که واقعا پزشکی رو دوس داره باید بخاطر این قوانین چرتشون بیخیال آرزوش بشه
چرا؟ چون معدل دیپلمش 17.50 شده
قبلا شرط معدل دیپلم بالای 17 بود الان واسه خودشون کردن بالای 18
کلا میخوان یسری افرادو با پارتی بازی قبول کنن این شرط و شروطا بهانس
من یادمه تا خود دانشگاه تهران رفتم واسه این آزمون چندتا سوال بپرسم... خانومه اصلا گوش نداد ببینه چی میگم گفت این آزمون هیچیش مشخص نیس. نه شرایطش نه منابعش نه شرایطش و نه زمانش...من هیچی رو نمیتونم بهت بگم :-| خودشون نمیدونن دارن چیکار میکنن
کلا خوششون میاد همه ذوق و شوق آدمو واسه رسیدن به هدف خودش از بین ببرن..... به جای اینکه آزمونو سخت کنن شرطای چرتشونو سخت میکنن... کم مونده بگن معدل ابتدایی و راهنماییتونم شرطه آزمون لیسانس به پزشکیه.... واقعا حال آدمو بهم میزنن با این کاراشون
پاسخ دادن
-6 # محمدی68 1401-04-10 17:07
برای شرط معدل دیپلم میتونید دیپلم مجدد بگیرید در رشته ای غیر از رشته دیپلتون.
مثلا اگه دیپلمتون تجربی هست تو رشته ریاضی و فیزیک میتونید دیپلم بگیرید
پاسخ دادن
+35 # M 1399-10-07 21:53
دقیقاا، من سه سال پشت کنکور نشستم آخرشم قبول نشدم و یه رشته دیگه رفتم دانشگاه که اصلا دوستش ندارم و وقتی میبینم سه سال از عمرمم سر هیچ تلف شده در حالی که خیلیا با رتبه خیلی بدتر از من الان کجاها هستن بیشتر از رشتم بدم میاد.چند وقت پیش فهمیدم که همچین آزمونی هست اونقدر امیدوار شدم که خدا میدونه بعد که دیدم معدل دیپلم باید بالای ۱۸ باشه دیگه هیچی…
آدم که پیشگو نیست بفهمه این معدل مسخره تا آخر عمر بدردش میخوره. اومدیم یه نفر اون‌سال به هر دلیلی نتونسته خوب درس بخونه الان واسه ده صدم باید قید چیزی که میخواد رو بزنه؟ اون از کنکورش که اینقدر سهمیه‌های جور واجور داره و تزهای عجیب غریبی که هر سال میدن اینم از این. فقط کافیه بخوان یکی رو بفرستن داخل خود خدا هم نمیتونه جلوشونو بگیره:) متاسفم.
پاسخ دادن
+3 # محمدرضا 1399-12-26 05:56
الان من دانشجو پرستاری فردوسی مشهدم
معدل دیپلمم ۱۷/۹ بود نمیتونم شرکت منم
پاسخ دادن
+2 # محمدرضا 1399-12-26 05:58
من ۱۷/۹ بود معدل دیپلمم و پرستارم میتونم شرکت کنم
پاسخ دادن
-2 # فرخ 1400-01-21 06:19
همونطور که رشته های پزشکی میتونن در آزمونهای ارشد ودکتری فنی مهندسی شرکت کنند و تاالانهم برقراره و پزشکی به فنی ربط داده شده!!!!پس مطمئنن فنی هم باید بتونه درپزشکی شرکت کنه؛؛شماناراحتی اول چاره ای به اولی بیاندیش که چطوری تابه حال ربط داده اند که شماهاکیفش رابرده اید؟؟دوم اینکه شما بهتر امتحان بده و رشته فنی را نذار جولان بده؛؛مطمئن باش شما دررشته مهندسی مکانیک وبرق ووو محل جولان ندارید چون درتخصص ماست واگر موفق باشید از برتری و استحقاق شماست
پاسخ دادن
+6 # S. A 1398-10-13 23:40
الان یعنی مثل کنکور با یک ثبت نام میشه شانسی قبولی در هر دانشگاه داشت یا باید برای هر دانشگاه جدا ثبت نام کرد که در این صورت مسئله همزمانی و تداخل امتحان وجود دار؟
پاسخ دادن
+4 # مدیر سایت 1398-10-25 17:10
سلام شرایطش هنوز اعلام نشده در صورت اعلام جزئیات بیشتر جزئیات رو در کانال تلگرام و اینستاگرام خواهیم گذاشت.
پاسخ دادن
+27 # فاطگه 1399-10-27 12:18
امکانش هست شرط سنی رو بردارن؟
پاسخ دادن
+5 # ناهید مقصودی 1401-10-01 16:53
سلام بعد کلی دفع مشکلات شرایط کلیم جور شده اما سنم مشکل داره پس نباید به ارزویم برسم در حالی که با مشکلات جنگیدم به این حد رسیدم ناعدلی و ظلم بخدا عرضه اشم دارم.کارنامه زندگیم اینو میگه :sad: :cry:
پاسخ دادن
-3 # پرواز 1398-10-14 22:05
سلام لطفا جواب بدین :sad:
من دیپلم تجربی بودم ولی لیسانسم روانشناسیه که رشته شناور هست
نمیتونم در آزمون شرکت کنم؟؟
پاسخ دادن
+1 # امیر آصف 1399-01-24 23:12
نه متاسفانه حتی با شرایط قدیمی هم نمیتونستین شرکت کنین
پاسخ دادن
+9 # سپهر 1399-09-24 15:20
این طور که من مطالعه کردم شما هم میتونید شرکت کنید و تنها عنوان رشته دبیرستان باید ریاضی یا تجربی باشه و عنوان رشته دانشگاهی فعلا مهم نیست
حالا برای اطمینان حتما از یه مشاور آگاه سوال بکنید
پاسخ دادن
+5 # پرواز 1398-10-14 22:09
سلام
دیپلم تجربی باشه ولی لیسانس روانشناسی باشه که رشته شناور هست چی؟ میشه شرکت کرد؟؟
پاسخ دادن
0 # مدیر سایت 1398-10-25 17:06
سلام با دیپلم تجربی و داشتن مدرک روانشناسی شما مجاز به شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی نیستید.
پاسخ دادن
+1 # Falbb 1398-10-22 18:52
سلام
میخواستم بدونم زمان دقیق برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی سال ۹۹ چه تاریخی هست
چرا جایی ذکر نشده روزش
پاسخ دادن
+2 # مدیر سایت 1398-11-12 17:33
سلام زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی 15 اسفندماه است
پاسخ دادن
-2 # Falbb 1398-10-22 18:53
سلام
میخواستم بدونم زمان دقیق برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی سال ۹۸ چه تاریخی هست
چرا زمان دقیق جایی ذکر نشده
پاسخ دادن
+3 # مدیر سایت 1398-11-12 17:34
سلام زمان برگزاری لیسانس به پزشکی 15 اسفندماه هست
پاسخ دادن
+1 # Kian 1398-11-01 15:27
سلام وقتتون بخیر.من دیپلم تجربی دارم و فارغ التحصیل کارشناسی زیست فناوری (بیوتکنولوژی)هس تم.میتونم تو آزمون شرکت کنم؟
پاسخ دادن
+5 # مدیر سایت 1398-11-12 17:34
سلام بله اگر حد نصاب معدل و شرایط سنی رو داشته باشید می تونید در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کنید
پاسخ دادن
+5 # النا 1398-11-09 13:48
سلام
با اضافه شدن چند شهر دیگه درصورت قبولی باید دانشگاه همون شهر آزمون گرفته شده خوند یا امکانش هست سایر ۴ شهر هم رفت ؟
پاسخ دادن
+2 # مجدد 1398-11-11 12:10
سلام
من با دیپلم ریاضی و کارشناسی رشته های پیراپزشکی میتونم در سال آینده در آزمون کارشناسی به پزشکی ثبت نام کنم؟؟
پاسخ دادن
+1 # مجدد 1398-11-11 12:13
سلام
بنده با دیپلم ریاضی و کارشناسی رشته های پیراپزشکی میتونم در سال های اینده در ازمون کارشناسی به پزشکی ثبت نام کنم
پاسخ دادن
+2 # احمد 1398-11-16 12:21
در منابع علوم پایه فیزیولوژی نوشته شده که چند تا فصل سوال نمیدن.آیا برای لیسانس به پزشکی هم همین است؟
پاسخ دادن
+2 # مدیر سایت 1398-11-17 16:34
سلم بله از همه یسرفصل ها سوال طراحی نمیشه بهتر هست با مشاور مخصوصو به لیسانس به پزشکی شرکت کنید که از طریق تماس با 02166574345 می تونید پاسخ سوالتون رو دریافت کنید.
پاسخ دادن
+6 # ساراxx 1398-11-22 10:53
سلام حد نصاب معدل و سن چقدر باید باشه؟منابع آزمون چیا هستن؟
پاسخ دادن
+2 # هدا.۲ 1398-11-27 12:57
سلام، من ارشد مامایی هستم و ۳۰سالمه، ایا میتونم تو این ازمون شرکت کنم؟
پاسخ دادن
+3 # نجمه 1398-12-23 14:20
سلام، اگه سال اول ارشد پرستاری باشم،بازم میتونم این امتحان رو بدم؟
پاسخ دادن
+2 # مدیر سایت 1398-12-24 17:31
سلام سال اول پرستاری در چه مقطعی هستید؟ باید زمان ثبت نام مدرک فارغ التحصیلی برای آزمون لیسانس به پزشکی ارائه بدید.
پاسخ دادن
0 # Zahra .mp 1399-06-19 20:53
سلام...ینی من ترم اخر پرستاری باشم نمیتونم ثبت نام کنم؟
پاسخ دادن
0 # saboteur78 1398-12-27 15:30
الان برای داوطلبین پسر شرایط به چه صورت هستش ؟ یعنی من سال آخر لیسانسم (که هوشبری هستش) میتونم برای این آزمون شرکت کنم یا اینکه حتما باید برم سربازی قبلش؟
سوال دیگه ای که درام اینه که برای رشته داروسازی یا دندانپزشکی همچین آزمون هایی به هیچ وجه برگزار نمیشه در آینده؟
پاسخ دادن
0 # مدیر سایت 1399-01-10 10:48
سلام داوطلبین آقا باید کارت پایان خدمت و یا معافیت از خدمت برای شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی داشته باشند.
پاسخ دادن
0 # saboteur78 1398-12-28 16:21
برای داوطلبان پسر برای شرکت در این آزمون حتما باید دوران سربازی طی شده باشه؟
رشته لیسانس به داروسازی چطور همچین چیزی داریم یا خیر؟
پاسخ دادن
+1 # مدیر سایت 1399-01-10 10:51
سلام آزمون لیسانس به داروسازی در حال حاضر در هیچ دانشگاهی انجام نمیشه . برای آزمون لیسانس به پزشکی باید کارت معافیت و یا ایان خدمت داشته باشید.
پاسخ دادن
+3 # S.d 1399-01-04 15:44
سلام خسته نباشید... بچه های اتاق عمل که دو سال طرح براشون اجباریه میتونن قبل طرح تو این آزمون شرکت کنن و اگه قبول بشن طرح رو میشه انتقال داد به پزشکی؟
پاسخ دادن
+1 # مدیر سایت 1399-01-10 10:52
سلام بله مشکلی نداره قبل از طرح هم می تونید شرکت کنید در آزمون لیسانس به پزشکی و اگر دوره طرح رو بگذرونید به سن ثبت نامتون به ازاری ماهایی که برای طرح گذروندید اضافه میشه
پاسخ دادن
-1 # S.d 1399-01-04 15:45
سلام خسته نباشید.... برای بچه های کارشناسی اتاق عمل که طرح دو ساله اجباری دارن میشه طرح رو انداخت بعد از اتمام تحصیل پزشکی تو همین فیلد گذروند یا حتما باید قبل آزمون طرح رو رفته باشیم؟
پاسخ دادن
0 # مدیر سایت 1399-01-10 10:54
سلام بله می تونید طرحتون رو نگذرونید و تو آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کنید و در صورت گذروندن طرح به سن ثبت نام اضافه میشه
پاسخ دادن
0 # Amin 1399-01-07 15:31
سلام وقت بخیر
میخاستم بپرسم من دیپلم ریاضی دارم اما کارشناسی زیست میخونم امکان شرکت رو دارم یا خیر؟؟
دوم سوالم اینکه آیا میتونیم از طرح ترمیم معدل استفاده کنیم برای حد نصاب معدل؟
پاسخ دادن
+1 # مدیر سایت 1399-01-10 10:55
سلام اگر شرایط حد نصاب معدل رو دارید می تونید تو آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کنید.
پاسخ دادن
+2 # Mohmad 1399-01-15 17:56
سلام من رشته ام علوم پزشکی و طرح ام اجباریه و مرداد 1400 فارغ التحصیل می شوم و متولد شهریور 76 هستم یعنی مرداد 1400 24 ساله می شوم من می تونم در آزمون لیسانس به پزشکی 1400یا 1401با توجه به شرایط سنی ام شرکت کنم؟ حتما باید طرح برم تا اجازه شرکت یا قبولی در آزمون لیسانس به پزشکی رو داشته باشم؟
پاسخ دادن
0 # مدیر سایت 1399-04-02 15:00
سلام خیر گذروندن دوره طرح برای خانومها در آزمون لیسانس به پزشکی اجباری نیست برای اقایون باید کارت پایاین خدمت داشته باشند که می تونه با گذروندن طرح اجباری انجام بشه م به ازای مدتی که برای طرح رفتید به سن ثبت نامتون اضافه میشه
پاسخ دادن
+5 # منصور۰۰ 1399-01-15 20:28
سلام بنظر شما احتمال داره در شیوه جدید پذیرش شرط سن و معدل رو حذف کنن چون شرایط دانشگاه تهران خیلی سخته و اینکه قراه پنج دانشگاه پذیرش کنن؟؟
پاسخ دادن
+1 # مدیر سایت 1399-04-02 15:16
سلام هنوز اخبار جدیدی در رابطه با دستورالعمل پذیرش برای آزمون لیسانس به پزشکی اعلام نشده اگر اعلام بشه اطلاع رسانی میکنیم
پاسخ دادن
0 # پسر پرستار 1399-01-17 18:31
با سلام. بنده متقاضی شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی هستم ام از آنجا که دارای تعهد خدمتی محضری 8 ساله هستم نمیتوانم هیچ گونه گواهی موقتی از دانشگاه دریافت کنم. آیا میتوانم در این آزمون شرکت کنم؟
پاسخ دادن
0 # مدیر سایت 1399-04-02 15:20
سلام مدارکتون بعد از قبولی در آزمون لیسانس به پزشکی و در زمان ثبت نام باید کامل ارائه بشه.
پاسخ دادن
0 # پسر پرستار 1399-01-17 18:33
با سلام.بنده کارشناس پرستاری هستم اما از آنجا که تعهد خدمتی محضری 8 ساله دارم نمیتوانم هیچ مدرک و یا گواهی موقتی از دانشگاه خود دریافت کنم. آیا می توانم در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کنم؟
پاسخ دادن
+1 # رستم 1399-01-19 16:31
سلام دانشجوی پرستاری هستم متولد ابان ۷۶ مهر ۱۴۰۰ ترم اخرم هست در صورتی که توی آبان ۱۴۰۰ ، ۲۵ سالم میشه و دی ماه که ِوقته ثبت نام هست من ۲۵ سال رو رد کردم ، آیا طرح پرستاری من تو شرایطی که عرض کردم خدمتتون کمکی به شرط شرایط سنی من میکنه یا خیر ؟
پاسخ دادن
+1 # مدیر سایت 1399-04-02 15:23
سلام داشتن شرایط سنی و معدل از مهم ترین شرایط شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی هست. اگر در سال جدید این جزئیات تغییر داشته باشه حتما اطلاع رسانی میکنیم.
پاسخ دادن
+1 # Faryadras 1399-01-24 21:56
با سلام ببخشید من قراره برم صنایع غذایی بخونم پیام‌نور به خاطر این آزمون. سال ۱۴۰۵ شرکت میکنم خواهش میکنم بگید که تا اون موقع هست؟ و اینکه آیا ممکنه شرایط تغییر کنه و بشه فقط برای رشته های مرتبط به پزشکی؟!!
پاسخ دادن
+1 # غنوی 1399-01-25 13:52
با سلام
من فارغ التحسیل کارشناسی بهداشت جامعه هستم میتوانم در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کنم ؟
پاسخ دادن
+1 # غنوی 1399-01-25 13:56
باسلام
من کارشناسی بهداشت جامعه را دارم میتوانم در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کنم؟
با تشکر
پاسخ دادن
0 # مدیر سایت 1399-04-02 17:07
سلام دیپلمه های ریاضی و تجربی با کارشناسی رشته های علوم پزشکی، علوم پایه و فنی مهندسی و علوم کشاورزی و دامی و.. می تونند درآزمون لیسانس به پزشکی شرکت کنند.
پاسخ دادن
+1 # رويا 1399-01-30 01:54
سلام خوبيد
من كار شناس زيست با رشته علوم تجربى هستم
ميخوام شركت كنم در آزمون ليسانس به پزشكى
شرايط سنى ومعدل چى هست؟؟چطورى ثبت نام كنم من؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ دادن
0 # مدیر سایت 1399-04-02 17:06
سلام به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید قسمت لیسانس به پزشکی مقالات مربوط به شرایط سنی و معدل ر ازمون لیسانس به پزشکی به طور کامل ذکر شده معدل دیپلم 18 به بالا و لیسانس 16 به بالا و سن 25 و کمتر و در صورت گذروندن طرح یا خدمت سربازی به سن ثبت نام اضافه میشه با شماره 02166574345 تماس بگیرید تا مشاوران تخصصی در زمینه آزمون لیسانس به پزشکی کمکتون کنند
پاسخ دادن
+1 # ماندانااحمدی 1399-02-14 22:21
شرایط سنی شرط معدل برای شرکت ازلیسانس پرستاری که دارای ارشد روانشناسی بالینی هم هست چقدره؟
پاسخ دادن
-1 # مدیر سایت 1399-04-02 15:50
سلام داوطلبانی که مدرک کارشناسی ارشد رو دریافت کردند و فارغ التحصیل شدند نمی تونند شرکت کنند در این آزمون و اینکه شرایط سنی داره آزمون لیسانس به پزشکی
پاسخ دادن
-1 # رویا 1399-09-26 01:00
سلام
من ترم دو علوم ورزشی هستم و دیپلم تجربی دارم من هم میتونم تو این آزمون شرکت کنم یا نه ؟
اگه میتونم شرایطش چیه؟
پاسخ دادن
0 # رویا 1399-09-26 01:02
سلام
من ترم دو علوم ورزشی هستم و دیپلم تجربی دارم منم میتونم تو این آزمون شرکت کنم یا نه؟
اگه میتونم شرایطش چیه؟
پاسخ دادن
0 # Daryadel 1399-02-16 01:02
سلام من ک در دانشگاهای مشهد اصفهان تهران تحصیل نمیکنم با اینکه دیپلم تجربی دارم و الان دانشجوی ازمایشگاه هستم میتونم تو این ازمون شرکت کنم؟
پاسخ دادن
0 # مدیر سایت 1399-04-02 15:45
سلام هنوز اعلام نشده و این خبر قطعی نیست برای دانشگاه های دیگه ، جزئیات اعلام بشه برای پذیرش لیسانس به پزشکی حتما اطلاع رسانی میشه
پاسخ دادن
0 # همایون مهدی زاده 1399-02-28 21:01
با سلام خسته نباشید
میخواستم بپرسم این شرایط برای لیسانس به دندانپزشکی هم صادق هستش؟
پاسخ دادن
0 # مدیر سایت 1399-04-02 15:44
سلام خیر فقط برای آزمون لیسانس به پزشکی هست
پاسخ دادن
0 # Minoosh 1399-03-08 00:02
با سلام آیا آزمون لیسانس به دندانپزشکی هم وجود داره؟
پاسخ دادن
0 # مدیر سایت 1399-04-02 15:43
سلام خیر فقط آزمون لیسانس به پزشکی هست
پاسخ دادن
0 # Masoom 1399-03-30 01:48
سلام مرسی بابت راهنماییاتون ببخشید اگر کسی پرستاری یا مامایی بخونه ازمون براش راحت تر میشه؟و کل اون مدارک زبان رو باید داشته باشه؟
پاسخ دادن
0 # مدیر سایت 1399-04-02 15:41
سلام با توجه به اینکه برخی از دروس علوم پایه در دوره تحصیل داوطلبان پرستار، ماما و... گذرونده میشه آمادگی این داوطلبان بیشتر هست اما این مورد دلیل بر این نمیشه که رشته های دیگه علوم پزشکی نتونند در این آزمون شرکت کنند و یا شانس قب.لی نداشته باشند بلکه فقط میزان مطالعشون رو باید بیشتر کنند.
پاسخ دادن
+1 # سلام 1399-04-04 17:44
سلام.من شته ام تجربی هست و لیسانس آموزش ابتدایی دارم .معدل دیپلم تجربی ام ۱۹ و ۷۱ هست و معدل دانشگاهم ۱۸و نیم. امسال تازه مدرک لیسانسمو میگیرم میخواستم بدونم که با این شرایط میشه آزمون لیسانس به پزشکی بدم؟؟؟ یعنی منظورم اینه ک سال های پیش هر رشته که در دانشگاه میخوندی به شرط اینک دیپلم تجربی یا ریاضی یا فنی داشتی میشد آزمون داد ولی امسال تغییر کرده و شما نوشتیتن در مطالب سایت که از امسال فقط افراد رشته های پزشکی و تجربی میتونن در این آزمون شرکت کنن.من همه شرایط معدل و سن و مدرک زبان و...رو دارم فقط بحث من سر رشته دانشگاهیم هست که آموزش ابتدایی هست .آیا میشه با این شرایط در آزمون شرکت کنم؟؟؟
پاسخ دادن
+1 # ساهره آلبوغبیش 1399-04-21 11:17
سلام خسته نباشید
ببخشید من دیپلم تجربی دارم و کارشناسی زیست شناسی گیاهی
میتونم تو این آزمون شرکت کنم؟
پاسخ دادن
-1 # حیدری 1399-04-24 17:59
سلام خسته نباشید
ببخشید من معدل کل دیپلمم ۱۸.۹۲ بوده ولی مدرک پیش دانشگاهیم ۱۶ و خورده ای است، این مشکلی ایجاد نمیکنه؟
و باید طرح رو کامل گذروند؟من دانشجوی پرستاری هستم.
در آخر میخواستم بدونم که من ورودی بهمن هستم در نتیجه در دی-بهمن فارغ التحصیل میشم، من میتونم تو آزمون سالی که اون سال برگزار میشه شرکت کنم یا باید بایستم تا سال بعد؟
پاسخ دادن
0 # ایلیا 1400-04-28 19:59
شرایط تون کامل هست به جز این که پرستار هستین و نمیتونبد مدر کاذ=راعه کنید .حتی در ازمون هم قبول بشین نمتونید مرحله دوم برید
پاسخ دادن
0 # فاطمه علیزاده 1399-04-26 10:55
باسلام و عرض خسته نباشید . خواهش میکنم به سوال من جواب بدید خیلی ضروریه . آیا شخصی که دانشجو معلم رشته زیست شناسی هستش بعد از گرفتن لیسانس میتونه در این ازمون شرکت کنه ؟؟
پاسخ دادن
+1 # فاطمه علیزاده 1399-04-26 11:00
باسلام. لطفا پاسخ من رو بدید خیلی ممنون میشم . بنده دانشجو معلم زیست هستم و میخوام در این آزمون شرکت کنم معدل دیپلمم 19.42 هستش و معدل کارشناسی هم تا حالا بالای 19 بوده و بقیشم اگه خوب بشه میتونم در این آزمون شرکت کنم؟ لطفا پاسخ بدید و اگر شرایط شرکت رو داشته باشم میخوام از مشاوره های سایت شما استفاده بکنم
پاسخ دادن
+2 # Gisoo 1399-04-29 17:04
سلام .در صورت قبولی در این آزمون،تحصیل در دانشگاه مورد نظر از چه ترمی است؟یعنی آیا باید از ترم ۱ پزشکی را شروع کرد؟یا از علوم پایه یا یه ترم خاص به بعد شروع میشه؟؟؟
پاسخ دادن
+2 # عليزاده 1399-05-01 01:59
سلام من فيزيوتراپي خوندم سنم 29ساله ايا من ميتونم تغيير رشته به پزشكي بدم
پاسخ دادن
0 # صالح 1399-05-01 20:12
ببخشید،اگه قبول بشیم،روزانه حساب میشیم یا باید شهریه بپردازیم؟
پاسخ دادن
0 # آرین 1399-05-07 13:41
سلام خسته نباشید
خواستم بدونم با دیپلم ریاضی و کارشناسی پرستاری میشه در آزمون شرکت کرد؟
اینکه دیپلم تجربی نیستم مشکلی نداره؟
پاسخ دادن
0 # طاهره 1399-05-16 10:24
باسلام و احترام
بنده فارغ التحصیل بیوتکنولوژی(زیس ت فناوری)کشاورزی هستم
آیا میتونم در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کنم؟
پاسخ دادن
+4 # احمد مظفری 1399-05-23 19:49
سلام خسته نباشید/ببخشید میخواستم بپرسم امکانش هست که این شرط معدل برای سالهای بعد عوض بشه/مثلا بشه بالای 15/بخدا تو دانشگاه سراسری به ادم اصلا نمره نمیدن/دانشگاه ازاد راحت نمره میدن ما سراسریا بدبختیم :sad:
پاسخ دادن
-1 # Parisarz 1399-05-24 16:12
سلام با کارشناسی مترجمی انگلیسی و دیپلم تجربی میشه شرکت کنم؟
پاسخ دادن
+1 # دنیا 1399-05-25 22:39
سلام من دیپلم تجربی و لیسانس رشته کتابداری رو دارم که زمان انتخاب رشته جزو رشته های دفترچه علوم تجربی بوده آیا میتونم در این آزمون شرکت کنم؟
پاسخ دادن
0 # یاسی 1399-05-28 01:59
من از معاونت مربوطه در دانشگاه علوم پزشکی تهران پرسیدم
که مهندس ها میتونن شرکت بکنن یانه
گفتن که همچنان میتونن شرکت کنن
پاسخ دادن
+2 # سمانه۶۵۴ 1399-05-28 09:36
سلام ببخشید متولدین ۷۶ تا چه سالی میتونن توی این ازمون شرکت کنن؟
پاسخ دادن
+1 # Esmail 1399-05-31 01:00
سلام
ظرفیت پذیرش این آزمون چقدره؟
کل قبولی در سراسر کشور در آزمون سال قبل چن نفر بوده؟
پاسخ دادن
0 # انیس 1399-06-07 13:26
سلام من رشته ی مهندسی بهداشت حرفه ای و ایمنی کار دانشگاه علوم پزشکی خرم اباد میخونم، شرایطشو دارم؟
پاسخ دادن
+4 # #نگار 1399-06-20 01:37
سلام،من دانشجوی رشته پرستاری هستم و در حال حاضر 32 سال سن دارم
بنا به دلایلی دیر شروع به خوندن کردم و نتونستم به هدفم کع پزشکیه برسم
بعد از اینکه متوجه شدم از طریق آزمون کارشناسی به پزشکی میتونم به هدفم برسم بازم شرایط سنی و معدل کتبی دیپلم سد راهم شد
میخوام بدونم که اگه کسی نه شرایطشو داشته باشه که دوباره کنکور بده و این شرایط شرکت تو کارشناسی به پزشکی رو هم نداشته باشه اونوقت باید آرزوشو بزاره کنار؟!
میدونم هر آزمونی یه شرایطی داره و باید رعایت بشه ولی چقدر خوب میشد که حداقل شرایط سنی وجود نداشت...یا حداقل از طریق دکترا به پزشکی هم راهی بود که حداقل خیالمون راحت میشد که میتونیم از اون طریق آزمون بدیم
خیلی از کشورای دیگع این آزمون دکترا به پزشکی رو برگزار میکنن
میخوام بدونم کع امکان داره این آزمون به ایران هم وارد بشه؟؟!اینطوری واقعا عالی میشه و کسی که واقعا علاقه داره به پزشکی تو ازمون دکترا به پزشکی شرکت میکنه
امکانش هست این آزمون تو همین سال ها 99 1400 تو ایران هم برگزار بشه؟؟؟
ممنون میشم جواب بدید
پاسخ دادن
0 # حمید 1399-06-28 23:24
سلام
تو آزمون درصد مهم است یا تعداد سوالات؟مثلا پنج تا درصد بالای نود و بقیه درحد بیست یا درصد هر درس مهم است و مثلا هرکدومو پنجاه اینا بزنی؟؟
پاسخ دادن
+1 # محمدددددد 1399-07-02 18:45
سلام
من دیپلمم تجربی و لیسانس فیزیوتراپی دارم میتونم در آزمون شرکت کنم؟
تعداد شرکت کننده ها در آخرین آزمون چند نفر بوده و چند نفر پذیرفته شده اند؟
پاسخ دادن
0 # محمدددددد 1399-07-02 18:48
من تازه دیپلم گرفته ام و کنکور داده ام و میخواهم رشته ای را برای تحصیل در مقطع کارشناسی انتخاب کنم که بهتر بتونم از لحاظ بلد بودن مفاد آزمون شانس قبولی در آزمون را داشته باشم
چه رشته هایی به ترتیب بهترین هستند؟
پاسخ دادن
0 # مریم شریفیان 1399-07-04 17:32
با دانشگاه آزاد میشه رفت لیسانس به پزشکی . بعد آیا با شیمی هم میشه رفت؟ یا نه شیمی درس شناور هستش ؟
پاسخ دادن
+1 # آریام 1399-07-14 15:38
سلام، وقتتون بخیر، من ترم ۵ رشته میکروبیولوژی دانشگاه آزاد هستم و با معدل الف ترم آینده فارغ التحصیل خواهم شد،آیا می تونم سال ۱۴۰۰ در آزمون لیسانس به دکتری با توجه به اینکه دانشجوی دانشگاه آزاد هستم شرکت کنم؟
پاسخ دادن
0 # مهراد 1399-07-16 21:37
سلام برای شرکت در ازمون حتما باید مدرک زبان داشت؟ و چه مدرکی باشد؟
پاسخ دادن
+2 # Ali m 1399-07-19 08:36
سلام ،خسته نباشید.
خواستم بدونم مازاده،یعنی باید هرترم هزینه بدیم؟
دانشگاه تهرانم اینطوره؟
پاسخ دادن
0 # ladybug 1399-08-02 18:42
سلام ...اینکه قرار شده به صورت بومی هم ازمون رو برگزار کنند اونوقت مثلا اونی که لیسانس پرستاری از دانشگاه اصفهان داره نمیتونه برای ازمون دانشگاه تهران ثبت نام کنه؟و حتما باید ازمون لیسانس به پزشکی اصفهان رو بده؟
پاسخ دادن
+1 # سارا99 1399-08-08 23:52
سلام.خسته نباشید
من رشتم پرستاری هست وشهریور امسال 99 فارغ التحصیل شدم.هنوز طرحم رو شروع نکردم. با توجه به اینکه به ما تا پایان 2سال طرح اجباری پرستاری مدرک نمیدهند. آیا من میتونم برای ازمون امسال شرکت کنم؟ مدرک رو باید چه کار کنم؟ امکان توقف طرح هستش ؟
میشه لطفا در مورد طرح اجباری توضیح جامعی بدین؟؟؟ممنون
پاسخ دادن
-3 # پیرهادی 1399-08-09 21:11
سلام
من متولد خرداد۷۲ ام میتونم تو ازمون بعدی لیسانس به پزشکی شرکت کنم؟!
پاسخ دادن
0 # Lgh 1399-08-09 23:52
سلام خسته نباشید من رشتم تجربی بود و فارغ التحصیل میکروبیولوژی دانشگاه دولتی هستم میتونم این آزمون رو با این لیسانس بدم ؟؟؟
پاسخ دادن
-1 # N 1399-08-12 14:21
سلام. فرق قبول شدن در لیسانس پزشکی با کنکور مجدد دادن چیه؟ تو هردشون از اول باید تمام واحد ها رو بگذرونیم؟
و اینکه با لیسانس گیاهی امکان شرکت وجود داره؟
پاسخ دادن
0 # Fatemeh13844427 1399-08-12 21:21
سلام من دانش اموز رشته تجربی ام برای خوندن پرستاری ب پزشکی باید تافل زبان انگلیسی داشته باشم؟؟؟؟
پاسخ دادن
+1 # مرات 1399-08-16 19:36
سلام.مازاد ینی تعداد بیشتر یا اینکه به صورت شهریه پرداز؟
پاسخ دادن
0 # Yas 1399-08-25 21:17
سلام
من همه ی منابع آزمون لیسانس به پزشکی رو دارم، منابع جامع و کامل و کاملا نو
تخفیف خیلی خوبی هم میدم.
هر کسی خواست به این آیدی تلگرام پیام بده.zar0_0
سپاس
پاسخ دادن
0 # mojtaba_p 1399-09-26 13:53
ببخشید شما که آزمون دادید, حتما باید مدرک پایان خدمت داشته باشیم؟
پاسخ دادن
0 # Moz 1399-08-25 23:05
سلام آیا با معدل کل دیپلم ۱۷٫۹۷نمیشع شرکت کرد در آزمون یعنی باید حتما ۱۸ باشه ؟
پاسخ دادن
0 # mojtaba_p 1399-09-26 13:51
احتمالا شما میتونید ترمیم معدل انجام بدید, با توجه به معدلتون یه درسی از ۳ سال دبیرستان که نمره خوب نگرفتید رو انتخاب کنید اون رو دوباره آزمون بدید و چن نمره بیشتر بگیرید, معدلتون بالای ۱۸ میشه.
قبلش یه محسابه ای بکنید متوجه میشید به چقد ترمیم نیاز دارید. بعید میدونم به بیشتر از یک درس ۳ واحدی نیاز داشته باشید.
پاسخ دادن
0 # رها 1399-12-05 02:54
با ترمیم معدل نمیشه کاری پیش برد. ترجیحاا اگ مقاله ای دارید یاالمپیادی یاتیزهوشانی هستین یامسئول پروژه ای دردانشگاه هستید میشه معدل روجبران کرد
پاسخ دادن
+1 # Zahra# 1399-09-04 09:25
سلام و وقت بخیر
من ترم سوم بهداشت عمومی هستم و 22 سالمه
میخواستم بدونم آیا این آزمون ارزش خوندن داره با توجه به ظرفیت پذیرش خیلی کمش
ممنون میشم پاسخ بدید
پاسخ دادن
0 # مريم 1399-09-06 02:25
سلام من رشتم زمين شناسي هست ميتونم در اين ازمون شركت كنم؟
پاسخ دادن
-1 # مريم 1399-09-06 02:31
با سلام من با ليسانس زمين شناسي ميتونم در اين ازمون شركت كنم؟
پاسخ دادن
0 # __Darya 1399-09-08 16:01
سلام من فارغ التحصیل مهندسی پزشکی هستم آیا میتونم در آزمون لیسانس به پزشکی شرکت کنم؟
پاسخ دادن
-1 # مصومه 1399-09-11 01:44
سلام من لیسانس اموزش تربیت بدنی از دانشگاه فرهنگیان دارم میتونم تو این ازمون شرکت کنم؟؟
پاسخ دادن
0 # F.m 1399-09-15 00:16
یعنی این تغییرات واسه آزمون امسال هست؟
پاسخ دادن
0 # کارشناس ارمایشگاه 1399-09-16 09:04
سلام من کارشناسی علوم ازمایشگاهی دارم متولد۷۵ هستم و الان ۶ماه از طرحم داره میگذره میخواستم ببینم من الان میتونم تو ازمون شرکت کنم و اگر قبول نشم بعد طرحم باز میتونم شرکت کنم باتوجه به اینکه گفتین تعداد ماه های طرح به سن اضافه میشه؟!! الان خیلی اماده نیستم برای ازمون
پاسخ دادن
0 # اا 1399-09-19 19:06
با سلام.تو رو خدا شرایط معدل و سن رو بردارید من خودم کارشناسی در رشته های علوم پزشکی دارم کار کردم کاملا وارد به دستورالعمل های علوم پزشکی .بعدش ما تو مناطق محروم کار می کنیم حقمان هست بتونیم در رشته پزشکی ادامه بدیم و یه آینده ای داشته باشیم
پاسخ دادن
0 # اا 1399-09-19 19:07
من حاضرم شهریه بدم ولی شرایط سن و معدل رو بردارن.آخه زمان ما معدل زیاد مهم نبود اصل بر مهارت بود نه حفظیات
پاسخ دادن
0 # Somayeh 1399-09-24 18:05
سلام شرایط سنی لیسانس به پزشکی چیه؟
پاسخ دادن
0 # فاطمه8 1399-09-25 19:11
سلام من رشته ام پرستاری میتونم در این آزمون شرکت کنم؟
پاسخ دادن
-10 # متاسفم 1399-09-26 01:15
خيليييي جالبه واقعا :) همه ي دانشجويان مفت خور تو ايران اعتراض ميكنن كه اون بدبختايي كه دارن خارج درس مي خونن حقشون رو خوردن و بي سواد تشريف دارن! در حالي كه نمي دونن كه سواد اونها به اندازه ي نصف دلنشجوهاي انتقالي نيست:) و مي بينم كه مثلا اين آزمون مسخره ي ليسانس به پزشكي الان حق كسي رو ضايع نكرده نه؟؟؟؟ واقعا براتون متاسفم. يارو با ليسانس شر و ور ميره ميشينه پزشكي ميخونه تازه ١ سالم جلو ميوفته!!!؟؟؟ و انتقالي هاي بدبخت از بهترين دانشگاهها ميان تو اين مملكت خراب شده هيچي هم تطبيق نميزنن واسشون! :))
پاسخ دادن
0 # mojtaba_p 1399-09-26 13:45
باسلام
حتما باید کارت پایان خدمت داشته باشیم؟ در آیین نامه های قبلی که ذکر نشده چنین چیزی فقط در یکسری سایت ها چنین چیزی نوشته شده.
آیا بدون کارت پایان خدمت یا معافیت نمیتونیم پذیرفته بشیم؟
برای این آزمون میتونیم در موسسه سنا ثبت نام کنیم؟
پاسخ دادن
0 # محمدرضا 1399-09-29 13:19
باسلام آیا من مدرک لیسانس را قبل از ۲۵ سالگی بگیرم و با طی کردن دوران خدمت از ۲۵سالگیم بگذرد نمی توانم در آزمون شرکت کنم؟
پاسخ دادن
0 # Sogol 1399-10-18 10:32
سلام. ببخشید میخواستم بدونم اگه تو آزمون قبول شدیم در زمان تحصیل ، میتونیم با مدرک کارشناسی کار هم کنیم؟ یا دیگه امکانش وجود نداره؟
پاسخ دادن
+1 # Sogol 1399-10-18 10:39
سلام. ببخشید میخواستم بپرسم اگه تو آزمون قبول بشیم در حین تحصیل میتونیم با مدرک کارشناسی کار هم کنیم یا فقط محکومیم به درس خوندن؟ چون بالاخره ۴ سال واسه اون مدرک زحمت کشیدیم.
پاسخ دادن
0 # آریو 1400-03-18 13:33
اگر بعد لیسانس به خدمت بری شرط سنی برای شما به ۲۷ سال تغییر میکنه
پاسخ دادن
+1 # روزبه 1399-10-25 21:54
سلام
این شرط سنی چه صیغه‌ایه گذاشتن!!!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟
از دوستان کسی میدونه باید به کجا اعتراض کرد تا شرط سنی رو بر دارن؟
پاسخ دادن
+1 # Z 1399-10-30 14:40
سلام یعنی دیپلم و لیسانس فنی و کاردانش با معدل بالا واقعا نمیتونن این ازمونو شرکت کنن ؟ شاید استلدادو علاقشو داشتن یا به دست اوردن ! چه دنیای نامردیه.. قبرستان ارزوها...
پاسخ دادن
0 # پورتیموری 1399-10-30 21:21
این معدل کل دیپلم منظور هست که شامل مدل سه سال دبیرستانه یا نه منظور معدل کتبی سال اخر امتحان نهاییه؟ تو رو خدا جواب بدید
پاسخ دادن
0 # آریو 1400-03-18 13:32
معدل کل دیپلم
پاسخ دادن
+1 # s. a 1399-10-30 22:55
سلام ثبت نام آزمون کارشناسی به پزشکی سایر دانشگاه ها را از چه طریقی میشه انجام داد؟؟
پاسخ دادن
+1 # s. a 1399-11-02 13:42
سلام خسته نباشید
میخواستم بدونم برای آزمون کارشناسی به پزشکی سایر دانشگاه ها مثل دانشگاه ایران یا اصفهان و... بایداز چه طریقی ثبت نام کرد؟؟
پاسخ دادن
0 # الی 1399-11-02 23:57
سلام من دانشجوی ترم سه دکترای عمومی دامپزشکی هستم. بعد از ۴ سال میتونم تو ازمون لیسانس به پزشکی شرکت کنم؟ چون من خوندم که کسایی که مدرک دکترا دارن حق شرکت در ازمون رو ندارن، میخواستم بدونم دانشجوهای دکترای عمومی هم حق شرکت ندارن؟ یا اگر دارن شرایط خاصی داره؟
لطفا راهنمایی بفرمایید
پاسخ دادن
0 # Mat 1399-11-09 16:01
برای شرکت در آزمون حتما باید سربازی بریم؟
پاسخ دادن
+1 # Atefeh 1399-11-17 12:18
سلام من ليسانس مهندسي پزشكيم ميخوام پزشكي از طريق ليسانس وارد شم ميخواستم شرايط دقيق شو و اينكه آزمونش چه دروسي رو شامل ميشه براي سال ١٤٠٠ زمان ازمون كيه ؟؟
پاسخ دادن
0 # saboteur 1399-11-19 18:47
سلام من دانشجوی کارشناسی بیهوشی هستم معدل دیپلمم 19.67 هستش و معدل لیسانسم حدودا 15.7 آیا میتونم در این آزمون شرکت کنم؟
پاسخ دادن
0 # F.s 1399-11-28 10:52
سلام، من پرس و جو کردم گفتند اگه فردی تو ازمون قبول بشه باید شهریه ای معادل پردیس بپردازه برای هر ترم پزشکی. اما شما گفتید رایگانه. کدوم حرف درسته؟
پاسخ دادن
0 # N 1399-11-30 23:18
سلام ، در صورت قبولی چهار سال باید درس بخونیم تا دوباره لیسانس پزشکی بگیریم؟
پاسخ دادن
+1 # Z.z 1399-12-10 17:11
سلام.در صورتیکه دانشجوی ارشد باشیم میتونیم توی آزمون لیسانس ب پزشکی شدکت کنیم؟
پاسخ دادن
0 # زهرا زنده دل 1400-02-22 01:25
سلام خیر
پاسخ دادن
0 # Kian 1400-03-30 01:32
سلام درصورتی که از مقطع ارشد فارغ التحصیل نشده باشید میتونید شرکت کنید و به یاد داشته باشید موقع ثبت نام به هیچ عنوان، عنوان نکنید که دانشجوی ارشد هستید.
پاسخ دادن
0 # رها 1400-01-04 16:34
سلام دروس کدام یک از رشته های پیراپزشکی به منابع مورد سوال در این آزمون نزدیکتر است و راحتتر میشه اون رشته را خوند؟یعنی درسهای آسونتری داشته باشه و واحدها را بشه راحتتر نمره آورد؟
پاسخ دادن
+1 # علیرضا حقیقت 1400-01-11 15:44
درود...گناه ما چیه که این شرایط در دوران ما نبوده ، باید شرط سنی و معدل رو بردارن تا عدالت رعایت بشه...ما دهه شصتیا از هر لحاظ نسل سوخته ایم
پاسخ دادن
0 # zahraaaaaaaaa 1400-01-28 00:01
سلام وقتتون بخیر
ببخشید با مدرک آموزش ابتدایی میشه تو این آزمون شرکت کرد؟
ممنون میشم پاسخ بدین :-)
پاسخ دادن
0 # زهرا زنده دل 1400-02-22 01:24
سلام ببخشید هنوز بهشتی شرایط پذیرش لیسانس به پزشکیش رو اعلام نکرده؟
اصلا واسه نیم سال اول ۱۴۰۰ پذیرش داره؟
تعداد نفرات مورد پذیرششو چی اونم اعلام نکرده؟یه ریزه خبری بدن حداقل ماها تکلیف مونو بدونیم...الان من به خاطر اینا
موندم دقیقا تمرکزم رو کدوم منابع مطالعاتیم آزمون های جلو روم بزارم
پاسخ دادن
+1 # سیروس 1400-03-07 12:58
مطابق قانون، آموزش دولتیِ رایگان، برای همه یکسان هست

دانشگاههای خصوصی میتونن شرط سنی و شرط معدل بذارن ولی دانشگاه های دولتی توی بخش آموزش رایگان نمیتونن
مگر اینکه خودِ رشته ایجاب کنه که شرط سنی داشته باشه که پزشکی اینطور نیست
مطمئن هستم اگر از مراجع قانونی پیگیری صورت بگیره شرط سنی و همینطور شرط معدل برداشته میشه
پاسخ دادن
+1 # آریو 1400-03-18 13:29
دقیقا مشکل اکثریت دوستان رو بنده هم دارم .
من یال دهم تصادف کردم و کل مدرسه نرفتم و با اون خالم خونه خوندم و معدل دهم ام شد ۱۷ و یه طرف دیگه بدبختی سال دوازدهم کرونا امد و خیلی از درس های مهم ریاضی و فیزیک مثل موج و نوسان یا مشتق و کاربرد مشتق رو نتونستیم تو مدرسه بخونیم . همه این ها دست له دست هم داد تا معدل کل من شد ۱۷/۷۹ . پارسال رفتم پرستاری به امید اینکه تو این ازمون لعنتی شرکت میکنم و میرم پزشکی انا الان میبینم شرط معدل رو تز ۱۷ به ۱۸ تغییر دادند . خیلی ما پسر ها بیچاره هستیم به خدا . از یه طرف نظام وظیفه نه اجازه کار و درس میده از یه طرف هم سنجش با پروفسور بازی هاش مارو بدبخت کرده :cry:
پاسخ دادن
+1 # پریسان 1400-03-26 11:25
سلام
به نظرم شرط سنی و شرط معدل برای ما دهه شصتی ها که از همه چیز محروم بودیم ، ظلم بزرگیه
وقتی که کنکور سراسری شرط معدل و سن نداره برای پزشکی چرا کسانی رو که در آرزوی پزشکی هستند اینقدر میچزونن.
باید از طریق دیوان عدالت اداری پیگیری کنیم این قضیه رو
پاسخ دادن
0 # و 1400-04-27 18:08
لطفا شرط معدل و سن را برای پذیرش پزشکی از طریق آزمون کارشناسی به پزشکی حذف کنید
پاسخ دادن
0 # ن 1400-04-27 18:10
شرط سن و معدل را برای آزمون ليسانس به پزشكي میشه از طريق ديوان عدالت پيگيری کرد؟
پاسخ دادن
-1 # ن 1400-04-30 13:39
آیا تغیرات شامل معدل و سن هم نمی شود
پاسخ دادن
0 # علی @@@ 1400-05-07 01:40
سلام.آيا فارغ‌التحصیلان علوم آزمایشگاهی از دانشگاه آزاد هم می توانند شرکت کنند؟
پاسخ دادن
-1 # دنیل 1400-06-19 22:02
سلام من دبیرستان تجربی بودم،لیسانسم اقتصاده میتونم ازمون لیسانس به پزشکی شرکت کنم؟
پاسخ دادن
0 # فاطی 1400-07-05 12:32
سلام خسته نباشید
من متولد آذر ۷۹ هستم و رشته تحصیلی من پرستاری است و در سال ۱۴۰۵ تیرماه ترم هشتم تمام میشود و از دانشگاه فارغ التحصیل می شوم از لحاظ شرایط سنی امکانش هست سال ۱۴۰۵ یا ۱۴۰۶ آزمون بدهم؟؟؟
ممنون می شوم پاسخ بدهید
پاسخ دادن
0 # Z 1400-07-11 15:26
من متولد ۱۳۸۰ هستم و ورودی سال ۱۴۰۰ هستم و سال ۱۴۰۴ فارق تحصیل میشم به نظرتون با این شرایط سنی که داره من میتونم سال ۱۴۰۴ توی این ازمون شرکت کنم؟ اون موقع ۲۵ سال و خورده ای سن دارم
پاسخ دادن
0 # sh 1400-08-02 21:26
ببخشید این ۲۵ سال تا کی منظورشون تا زمان امتحان یا تا زمان ثبت نام باید ۲۵ یا کمتر از اون باشیم؟
پاسخ دادن
-3 # لاله 1400-08-14 23:13
سلام تو این آزمون سهمیه ایثارگران هم لحاظ میشه؟
پاسخ دادن
-4 # پرستار 1400-09-17 14:46
زیاد دلتون به آزمون لیسانس به پزشکی خوش نباشه .ظرفیتش کمه (آزمون فرمالیته.بیشتر براساس زدوبنده)خارج از کشور هم بخوای بخونی مدرکش داخل ایران خیلی ارزش نداره یعنی ممکنه بهتون اجازه فعالیت ندن تازه از ژانویه ۲۰۱۹انتفال دانشجو در رشته‌های و پر متقاضی مثل پزشکی دندانپزشکی و داروسازی از خارج به داخل کشور ممنوع شده .
بهترین راه همون کنکور سراسری هستش که اونم برای ما که مدرسه خراب شده ای داشتیم شانسش یک در بی نهایته (یعنی صفره )
من خودم دانشجوی پرستاری هستم
پاسخ دادن
+1 # Mobina 1401-01-06 16:39
سلام با مدرک کارشناسی اموزش ابتدایی
در صورتی که همه ی شرایط مثل سن و معدل و ... داشه باشی ،میشه تو آزمون شرکت کرد ؟
پاسخ دادن
+2 # ahmadi 1401-01-21 02:54
سلام من متولد ۱۳۷۷/۴/۱ هستم و سال دیگه لیسانس میگیرم آیا از لحاظ سنی میتونم سال دیگه در آزمون لیسانس پزشکی شرکت کنم ؟ بقیه شرایطو دارم
پاسخ دادن
0 # Atieh 1402-05-15 09:40
سلام وقت بخیر مدرک زبان الزامی هست؟
پاسخ دادن
-3 # مینام 1402-05-15 20:30
شرط معدل برای کارشناسی پابرجاست همچنان؟ اصلا چرا با دیپلم ریاضی حق شرکت در آزمون رو دارن؟ فقط برای تجربی باید باشه تازه اون رشته هایی که بازار کار نداره باید شرکت کنن نه رشته هایی که طرح دارن و مشغول میشن
پاسخ دادن
+2 # janan 1402-05-18 02:12
آیا با مدرک کارشناسی ارشد هم می توان در آزمون شرکت کرد؟
پاسخ دادن
+2 # لیلا2 1402-05-19 11:10
توروخدا کلا این شرط معدل و سن وبردارین من معدل لیسانسم زیر 16هست ولی خيلي علاقه به پزشکی دارم
پاسخ دادن
+2 # مریم کریمی 1402-05-23 11:52
سلام ببخشید برای شرکت با شرایط جدید معدل لیسانس چند باید باشه
پاسخ دادن
نوشتن دیدگاه

مطالب مرتبط

آزمون دکتری پرستاری: سرفصلهای مهم درس مبانی مراقبت‌ها

آزمون MHLE چیست؟زمان برگزاری و تعداد سوالات

نمونه سوال رایگان آزمون های کشوری سنا

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 3 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 2 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 1 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد مدیریت خدمات موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد مامایی موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد روانشناسی موسسه سنا (50% اول مباحث)

رشته مورد نظر شما

آمار قبولی 3 سال اخیر
نمایندگی در کشور
رشته های تحت پوشش

 

اطلاعات تماس

map آدرس دفتر تهران: میدان انقلاب جمالزاده شمالی تقاطع فرصت شیرازی پلاک 72 طبقه 1

 call  02191017400  (خط ویژه)

 call  02166574345  

پاسخگویی در ساعات اداری (بجز روزهای تعطیل و ساعات 13تا14)

شنبه تا چهارشنبه: از 9 تا 18  پنجشنبه: تا 13