شرایط پذیرش پردیس خودگردان رشته های علوم تحقیقات و فناوری : یکی از گزینه هایی که اغلب متقاضیان کنکور سراسری به دنبال آن هستند اطلاع از رشته های پردیس خودگردان، شرایط ثبت نام ورتبه لازم برای قبولی در دانشگاه پردیس خودگردان می باشد در ادامه به توضیح رشته های پردیس خودگردان وزارت علوم پرداخته ایم در صورت داشتن سوال می توانید با موسسه علوم پزشکی سنا دپارتمان کنکور سراسری تماس حاصل نمایید. برای اطلاع ازلیست رشته های دانشگاه پردیس خودگردان پزشکی و غیر پزشکی و زمان و شرایط ثبت نام پردیس خودگردان رشته های پزشکی  کلیک نمایید.

شرایط پذیرش دانشگاه پردیس خودگردان

ازمرداد سال 1392 مجوز تأسیس و فعالیت 40 پردیس خودگردان برای دانشگاه‌های مادر وزارت علوم صادر شده‌است. برخی دانشگاه‌ها بیش از یک پردیس خودگردان دارند. با سیاست جدید وزارت علوم از سال 1396 مجوز برخی از دانشگاه های پردیس خودگردان تمدید نشده و دانشگاه‌ها به ادغام این واحدها اقدام کرده‌اند.

در دانشگاه پردیس خودگردان بر اساس قوانین و ضوابط آیین نامه های مربوط به دانشگاه ها و تحت نظارت سازمان سنجش کشور از طریق شرکت در کنکور سراسری صورت می گیرد.  البته توجه داشته باشید که برای تحصیل در برخی از رشته های موجود در برخی از پردیس های دانشگاهی خودگردان به صورت بدون آزمون امکان پذیر است و نیازی به شرکت در کنکور سراسری نخواهد بود.

از شرایط پذیرش دانشگاه پردیس خودگردان انجام مصاحبه می باشد، که در حال حاضر داوطلبان درصورت قبولی در ظرفیت مازاد مصاحبه ای انجام نخواهند داد. به استثنای دانشگاه امیر کبیر و دانشگاه صنعتی شریف که همچنان به شرط مصاحبه دانشجو می پذیرند. ضمن اینکه تاریخ در نظرگرفته شده برای ثبت نام علاقمندان به تحصیل در دانشگاه های پردیس خودگردان در 2 نوبت مهر و بهمن ماه خواهد بود.

محل دانشگاه های پردیس بین الملل وزارت علوم

دانشگاه تهران-   جزیره کیش، منطقه آزاد تجاری ارس
دانشگاه صنعتی شریف-   کیش
دانشگاه پیام نور-   کیش، قشم
دانشگاه هرمزگان-   قشم
دانشگاه تبریز-   ارس
دانشگاه علوم و فنون دریایی چابهار-   چابهار
و سایر دانشگاهها دارای پردیس در شهر محل استقرار دانشگاه هستند.

لیست رشته‌های پردیس بدون کنکور

دانشگاه تهران
پردیس کشاورزی و منابع طبیعی کرج در رشته‌های ترویج و آموزش کشاورزی پایدار، علوم و مهندسی جنگل، مهندسی چوب و فرآورده‌های سلولزی بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد.
پردیس ابوریحان واقع در پاکدشت فقط رشته علوم و مهندسی باغبانی پذیرش بدون کنکور دارد.
پردیس خودگردان کیش نیز دارای دو رشته مهندسی معماری و حقوق بدون کنکور است.
 رشته طراحی صنعتی بدون کنکور نیز در این دانشگاه برای گروه هنر تدریس می‌شود.

دانشگاه صنعتی شریف
دانشگاه صنعتی شریف در پردیس خودگردان مهندسی و علوم جزیره کیش در رشته‌های مهندسی صنایع، مهندسی عمران، مهندسی کامپیوتر، مهندسی مکانیک، مهندسی مواد و متالورژی و مهندسی هوافضا بدون کنکور دانشجو می‌پذیرد. همان‌طور که گفته شد محل تشکیل کلاس‌ها جزیره کیش است.

دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر
در پردیس بوشهر فقط رشته‌های آمار، ریاضیات و کاربردها، فیزیک، علوم و مهندسی شیلات و شیمی محض به‌صورت روزانه پذیرش بدون کنکور دارند.

 پردیس خودگردان دانشگاه زابل
اقتصاد کشاورزی، شیمی کاربردی، شیمی محض، علوم ورزشی، آمار، مهندسی شهرسازی، مهندسی مکانیک، علوم و مهندسی صنایع غذایی (کشاورزی)، مهندسی فضای سبز، جغرافیا و حقوق در پردیس دانشگاه زابل بدون کنکور ثبت‌نام می‌کنند. رشته مترجمی زبان انگلیسی نیز برای گروه زبان‌های خارجی در پردیس دانشگاه زابل بدون کنکور تدریس می‌شود.

دانشگاه یزد
رشته زبان و ادبیات انگلیسی در پردیس مهریز دانشگاه یزد به‌صورت بدون کنکور ثبت‌نام می‌کند.

دانشگاه غیرانتفاعی امام رضا (ع) – مشهد
رشته‌های مهندسی برق، مهندسی پزشکی، مهندسی کامپیوتر، مهندسی پزشکی، علوم تربیتی، حسابداری، روانشناسی، علوم ورزشی، مدیریت بازرگانی، مدیریت بیمه، مدیریت صنعتی، مدیریت مالی در این دانشگاه بدون کنکور ثبت‌نام می‌کنند. لازم به ذکر است کلاس‌های دانشجویان دختر و پسر در این دانشگاه مجزا تشکیل می‌شود. رشته‌های آموزش و مترجمی زبان انگلیسی نیز ویژه دانشجویان دختر از گروه زبان‌های خارجی پذیرش بدون کنکور دارد.

 

 

نوشتن دیدگاه

مطالب مرتبط

نمونه سوال رایگان آزمون های کشوری سنا

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 3 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 2 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 1 موسسه سنا (50% اول مباح

نکات مهم قبل از انتخاب رشته های علوم پزشکی در کنکور تجربی

شهریه دانشگاه علوم پزشکی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

لیست رشته های طرح اجباری علوم پزشکی ۱۴۰۲

تخفیف های شگفت انگیز سنا

آمار قبولی موسسه علوم پزشکی سنا در آزمون وزارت بهداشت 1402

رشته مورد نظر شما

آمار قبولی 3 سال اخیر
نمایندگی در کشور
رشته های تحت پوشش

 

اطلاعات تماس

map آدرس دفتر تهران: میدان انقلاب جمالزاده شمالی تقاطع فرصت شیرازی پلاک 72 طبقه 1

 call  02191017400  (خط ویژه)

 call  02166574345  

پاسخگویی در ساعات اداری (بجز روزهای تعطیل و ساعات 13تا14)

شنبه تا چهارشنبه: از 9 تا 18  پنجشنبه: تا 13