در این مقاله به معرفی رشته کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی و رشته‌های مجاز ارشد اپید میولوژی و بازار کار این رشته خواهیم پرداخت. به‌طورکلی رشته اپیدمیولوژی ازنظر لغوی به معنای شناخت آنچه بر مردم می‌گذرد می‌باشد و رشته اپیدمیولوژی شاخه‌ای از علوم پشکی است که هم ازلحاظ بیولوژیکی و هم ازلحاظ اجتماعی به مطالعه رویدادهای مربوط به پزشکی و سلامت انسان‌ها می‌پردازد. در ادامه به تمام سؤالات شما متقاضیان شرکت در کنکور ارشد اپیدمیولوژی پاسخ داده خواهد شد در صورت داشتن سؤال از طریق تماس با شماره 02166574345 می‌توانید پاسخ سوالات خود را از مشاوران سنا دریافت کنید.

telegram3

معرفی رشته کارشناسی ارشد اپید میولوژی

امروزه این رشته از بهترین و ضروری ترین ابزارهای پژوهشی در مطالعات و تحقیقات پزشکی به شمار می رود به طوری که بدون استفاده از این علم تقریبا هیچ یک از تحقیقاتی که بیماریها و ارتباط آنها با سلامت انسانها را بررسی می کنند قابل اعتمادو معتبر نمی باشد. از آنجایی که این رشته بعد جدیدی را در مطالعات پزشکی به وجود آورده است و ارتباط بسیار نزدیکی با جامعه پزشکی دارد توانسته است در دانشگاه ها ی علوم پزشکی کشور جایگاه خود را بدست آورد و این دانشگاه ها در دو مقطع ارشد و دکتری این رشته را ارئه می دهند.

bannerfinalmoshavere



کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی - رشته های مجاز ارشد اپیدمیولوژی

 در این مقاله مدارک مجاز ارشد اپیدمیولوژی ذکر شده است داوطلبان با داشتن مدارک زیر می توانند در کنکور ارشد رشته اپیدمیولوژی می توانند شرکت کنند.

اپیدمیولوژی   كليه کارشناسی های علوم پزشكي - انگل شناسی- دكتری حرفهای دامپزشکی - دکتری عمومی گروه پزشکی - دکتری دندانپزشکی - داروسازی
 سلامت و ترافیک كليه کارشناسیهای علوم پزشكي - علوم انتظامی - روانشناسی - مهندسی عمران - مهندسی مکانیک - فناوری اطلاعات و ارتباطات - مهندسی پزشکی - علوم و مهندسی محیط زیست - فیزیک - مهندسی ایمنی - آمار- جامعهشناسی

بازار کار ارشد اپیدمیولوژی

رشته اپیدمیولوژی جز رشته‌هایی است که شاید بین داوطلبان معرفی نشده و اغلب نمی‌دانند با داشتن مدرک ارشد و دکتری این رشته در چه زمینه‌هایی می‌توانند فعالیت کنند در ادامه به معرفی آینده شغلی و بازار کار رشته ارشد اپیدمیولوژی می‌پردازیم. داوطلبان با داشتن مدرک ارشد اپیدمیولوژی می‌توانند در برنامه‌ریزی در مؤسسات و مراکز، درمانی و تحقیقاتی و در برنامه‌ریزی رسمی برای نظام سلامت در مدیریت بیماری‌ها و مشکلات سلامت جامعه و هدایت طرح‌های تحقیقاتی علمی دانشگاه‌های پس از مقطع دکتری و آموزش به کلیه کارشناسان بخش سلامت می‌توانند فعالیت داشته باشند، همچنین تحلیل مسائل اپیدمیولوژی در مؤسسات دولتی و خصوصی به منظور برنامه ریزی های اقتصادی، اجتماعی ، فرهنگی و بهداشتی می توانند فعالیت داشته باشند. 
 
 

کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی - منابع ارشد اپیدمیولوژی

بعد از انتخاب این رشته توسط داوطلب برای ادامه تحصیل اولین سؤالی که در ذهن داوطلب ایجاد می‌شود این است که منابع ارشد اپیدمیولوژی کدام است و آیا برای مطالعه باید رفرنس بخوانند با کتاب‌های کنکوری طبقه‌بندی‌شده! به‌طورکلی مطالعه رفرنس در صورتی به داوطلب پیشنهاد می‌شود که زمان کافی برای مطالعه داشته و بتوانند مباحث مهم و سؤال خیز را شناسایی و خلاصه‌برداری کند اما اگر به‌عنوان متقاضی ارشد زمان کافی برای مطالعه ندارید و نمی‌توانید مباحث مهم را جمع‌آوری کنید بهتر است به کتاب‌های طبقه‌بندی‌شده برای ارشد اپید میولوژی مراجعه کنید . لیست کامل منابع ارشد اپید میولوژی به همراه کتاب های کنکوری در مقاله منابع آزمون کارشناسی ارشد اپیدمیولوژی ذکر شده است.
 
 
 
 
نوشتن دیدگاه

مطالب مرتبط

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 3 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 2 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 1 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد مدیریت خدمات موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد مامایی موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد روانشناسی موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد پرستاری موسسه سنا (50% اول مباحث)

تدریس نمونه کلاس ارشد پرستاری

تحلیل سوالات درس داخلی جراحی ارشد پرستاری 1402

رشته مورد نظر شما

آمار قبولی 3 سال اخیر
نمایندگی در کشور
رشته های تحت پوشش

 

اطلاعات تماس

map آدرس دفتر تهران: میدان انقلاب جمالزاده شمالی تقاطع فرصت شیرازی پلاک 72 طبقه 1

 call  02191017400  (خط ویژه)

 call  02166574345  

پاسخگویی در ساعات اداری (بجز روزهای تعطیل و ساعات 13تا14)

شنبه تا چهارشنبه: از 9 تا 18  پنجشنبه: تا 13