phd bioshimibalini

در این مقاله در رابطه با معرفی رشته بیوشیمی بالینی وزارت بهداشت و بازار کار ارشد بیوشیمی بالینی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار خواهیم داد. توجه داشته باشید گرایش بیوشیمی بالینی جز رشته هایی پرمتقاضی در مجموعه علوم آزمایشگاهی یک می باشد و اغلب داوطلبان با کارشناسی رشته هایی که در ادامه معرفی میکنیم در این آزمون می توانند شرکت نمایند.در این مقاله به تمام سوالات شما در رابطه با موارد زیر پاسخ داده خواهد شد.

معرفی رشته بیوشیمی بالینی

بازار کار ارشد بیوشیمی بالینی وزارت بهداشت

با کارشناسی چه رشته ای می توانید در مقطع ارشد بیوشیمی بالینی شرکت کنید؟

telegram3

معرفی رشته بیوشیمی بالینی

بیوشیمی بالینی یکی از شاخه های علوم پزشکی می باشد که در برگیرنده جنبه های مختلف علوم پایه و علوم بالینی است. در واقع بیوشیمی یا زیست شیمی علم شناخت سیستم های بیولوژی بدن می باشد. این رشته کلیه سیستم های موجود در بدن، متابولیسم مواد سه گانه  و ارتباط بین آنها را برسی می کند. همچنین پیام رسانی سلولی، هورمون ها، اعصاب را نیز برعهده دارد. با توجه به تاثیر این علم بر یافتن شیوه های درمانی انواعی از بیماری ها، لزوم تخصصی شدن این رشته روز به روز بیشتر احساس می شود. در حال حاضر در کشور ما این رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری و در دانشگاه های تحت نظر وزارت بهداشت ارائه می گردد. توجه داشته باشید به دلیل ظرفیت کم پذیرش در دانشگاه های وزارت بهداشت کسب رتبه خوب برای قبولی در دانشگاه های تهران و البته دانشگاه های دولتی شهرستان ها ضروری است. برای اطلاع از ظرفیت پذیرش دانشگاه ها برای گرایش ارشد بیوشیمی بالینی وزارت بهداشت به مقاله ظرفیت پذیرش ارشد بیوشیمی بالینی وزارت بهداشت مراجعه کرده تا از جزئیات مربوط به قبولی در این آزمون مطلع شوید.

bannerfinalmoshavere



 

برای تحلیل و بودجه بندی سوالات ارشد بیوشیمی بالین به لینک زیر مراجعه کنید

آینده شغلی و بازار کار ارشد بیوشیمی بالینی وزارت بهداشت

یکی از پرتکرار ترین سوالاتی که شرکت کنندگان در کنکور ارشد بیوشیمی بالینی از مشاوران سنا می پرسند بازار کار گرایش بیوشیمی بالینی می باشد، دلیل این سوال می تواند تنوع انتخاب گرایش بخصوص برای داوطلبان با پایه علوم آزمایشگاهی است. در ادامه تمام فرصت های شغلی با داشتن مدرک ارشد و دکتری گرایش بیوشیمی بالینی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

دقت داشته باشید داوطلبان با داشتن مدرک کارشناسی ارشد بیوشیمی بالینی می توانند در مراکز درمانی شهری و روستایی به عنوان بازرسان و کارشناسان بهداشت و در بیمارستان ها به عنوان کارشناسی بهداشت در بیمارستان ها و مشغول به کار شوند. همچنین با داشتن مدرک کارشناسی ارشد بیوشیمی بالینی شما می توانید در شهرداری ها، سازمان انرژی اتمی، سازمان غذا و دارو، سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران در کارخانه ها ی دولتی مواد غذایی و بهداشتی، اداره آب و فاضلاب و شرکت آب منطقه ای  مشغول به کار شوید. به طور کلی می توان گفت ادامه تحصیل در گرایش بیوشیمی بالینی می تواند بازار کار و آینده شغلی خوبی برای شما به همراه داشته باشد به شرط قبولی در دانشگاه های معتبر و کسب رتبه های تک رقمی تا دو رقمی عالی..!

از دیگر شرایط شغلی شرکت در گرایش بیوشیمی بالینی فعالیت در شرکت های خصوصی و آزمایشگاه های معتمد محیط زیست به عنوان مهندس مشاور و طراحی تصفیه خانه بعد از مقطع ارشد و عضویت هیئت علمی دانشگاه پس از مقطع دکتری می باشد. همچنین داوطلبان با داشتن phd می توانند اقدام به ثبت شرکت های مهندس مشاور آب و فاضلاب، شرکت های دانش بنیان و شرکت های آموزشی اصناف و ثبت شرکت های خود اظهاری و خود کنترولی بهداشتی بعد از کسب 70درصد نمره آزمون می باشد.

با تمام این توضیحات می توان گفت بازار کار ارشد بیوشیمی بالینی و آینده شغلی این رشته در صورت ادامه تحصیل در گرایش بیوشیمی بازار کار متنوعی را برای داوطلب به همراه دارد. و همانطور که توضیح دادیم اگر با پایه ای غیر از علوم آزمایشگاهی و یا با کارشناسی غیرمرتبط ویا  وزارت علوم  قصد ادامه تحصیل درگرایش بیوشیمی بالینی وزارت بهداشت را دارید  باید سعی کنید در دانشگاهی تحصیل کنید که معتبر بوده و با کسب رتبه عالی این مشکل را جبران نمایید. به این نکته توجه داشته باشید که ادامه تحصیل در وزارت بهداشت در مقطع ارشد و دکتری بسیار برای آینده شغلی و بازار کار در گرایش بیوشیمی بالینی معتبرتر خواهد بود.

نکته ای که باید برای قبولی در گرایش و دانشگاهی که می خواهید در آن قبول شوبد باید رعایت کنید به شرح زیر می باشد:

1- داشتن منبع درست بر اساس جغرافیای کنکور و بصورت طبقه بندی شده تا هر آنچه را که برای قبولی در آزمون ارشد بیوشیمی بالینی نیاز دارید دریافت نمایید. برای اطلاع از بهترین منابع معرفی شده گرایش بیوشیمی بالینی و آخرین تغییرات اعلام شده  به مقاله منابع آزمون کارشناسی ارشد بیوشیمی بالینی مراجعه نمایید.

2- داشتن برنامه ریزی و مشاوره و زدن تست می تواند به شما برای قبولی در این آزمون کمک بسیاری نماید.

رشته های مجاز ارشد بیوشیمی بالنی وزارت بهداشت

بسیاری از داوطلبان  می خواهند بدانند با کارشناسی چه رشته ای مجاز به شرکت در رشته ارشد بیوشیمی بالینی وزارت بهداشت هستند، توجه داشته باشید در صورت داشتن مدرک کارشناسی بیوشیمی، شیمی، علوم تغذیه، داروسازی، زیست شناسی کلیه گرایش ها، علوم داروئی، علوم و صنایع غذایی، علوم آزمایشگاهی، دامپزشکی، ویروس شناسی، ایمنی شناسی، بهداشت و بازرسی گوشتی و.. می توانید در مقطع ارشد بیوشیمی بالینی اقدام به تحصیل نمایید. در صورت داشتن سوال از هر کجای کشور از طریق تماس با شماره 02166574345 پاسخ سوالات خود را دریافت نمایید.

دیدگاه‌ها  
+7 # ف.ن 1399-02-08 11:19
ارشدشیمی تجزیه بهتراست یاارشدبیوشیمی بالینی؟
پاسخ دادن
-2 # F 1399-05-21 23:39
:sad: منم سوالم همینه
پاسخ دادن
0 # مرجاااااان 1399-06-01 00:20
بیوشیمی بالینی
پاسخ دادن
+5 # ایهان 1399-09-05 12:34
خب معلومه بیوشیمی بالینی
پاسخ دادن
-1 # ف.ن 1399-02-08 11:20
ارشدشیمی تجزیه بهتراست یاارشدبیوشیمی بالینی وزارت بهداشت؟
پاسخ دادن
+4 # نسرین کرمی 1399-09-20 20:32
ارشد بیوشیمی بالینی بهتره یا بهداشت و ایمنی موادغذایی
پاسخ دادن
0 # roya 1400-05-14 16:31
سلام خسته نباشید ببخشید من کارشناسی هوشبری هستم میخواستم ببینم هیچ راهی وجود نداره ک وارد ارشد بیوشیمی بالینی بشم!!!
پاسخ دادن
نوشتن دیدگاه

مطالب مرتبط

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 3 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 2 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 1 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد مدیریت خدمات موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد مامایی موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد روانشناسی موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد پرستاری موسسه سنا (50% اول مباحث)

تغییرات آزمون MHLE وزارت بهداشت 1403

تدریس نمونه کلاس ارشد پرستاری

رشته مورد نظر شما

آمار قبولی 3 سال اخیر
نمایندگی در کشور
رشته های تحت پوشش

 

اطلاعات تماس

map آدرس دفتر تهران: میدان انقلاب جمالزاده شمالی تقاطع فرصت شیرازی پلاک 72 طبقه 1

 call  02191017400  (خط ویژه)

 call  02166574345  

پاسخگویی در ساعات اداری (بجز روزهای تعطیل و ساعات 13تا14)

شنبه تا چهارشنبه: از 9 تا 18  پنجشنبه: تا 13