enteghal dashjo

سه مدل شهریه برای دانشجویان پزشکی انتقال به داخل تعیین می‌شود :  دانشگاه های علوم پزشکی ترتیب خاصی در پذیرش دانشجویان انتقالی از خارج به داخل ندارند و بسته به ظرفیت و امکاناتی که داشته باشند، دانشجویان را می پذیرند. دانشگاهها پس از بررسی صلاحیت علمی دانشجویان، افرادی که وضعیت علمی بهتری دارند انتخاب می کنند. برای این انتخاب هم نمرات دیپلم و هم نمرات افراد در دانشگاه های خارجی را می بینند. تا انتها اطلاعیه را مطالعه نمایید.

telegram3

شهریه دانشجویان پزشکی انتقالی به داخل کشور

شهریه دانشجویان پزشكی انتقالی از خارج : وزارت بهداشت به منظور تعدیل انتقال دانشجویان ایرانی از خارج به داخل کشور، پیشنهاد کرده است که شهریه های انتقالی ها در سه مدل اخذ شود. شهریه دانشگاه های علوم پزشکی بزرگ تر، بیشتر خواهد بود و به ترتیب دانشگاه های متوسط شهریه متوسط و دانشگاه های کوچک تر شهریه کمتری اخذ کنند. این مدل به دلیل ایجاد انگیزه برای دانشگاه های شهرهای کوچک تر و تسهیل فرآیند توزیع دانشجویان انتقالی است. این امر موجب می شود که دانشجویان متقاضی انتقال به دانشگاه های شهرهای کوچک تر هم باشند.

 تاکنون شهریه دانشجویان پزشكی انتقالی از خارج همانند سال گذشته بوده و تغییری ایجاد نشده است. با توجه به اینکه شهریه ها را هیئت امنای دانشگاه های علوم پزشکی تصویب می کنند هنوز محاسبه کامل انجام نشده است. تاکنون پیشنهادی از سوی دانشگاه های علوم پزشکی مبنی بر تغییر شهریه دانشجویان به وزارت بهداشت ارائه نشده است.

قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت درباره تفاوت شهریه های پردیس های و شهریه های دانشجویان انتقالی از خارج به داخل گفت: شهریه های پردیس های پولی دانشگاه های علوم پزشکی با شهریه دانشجویان انتقالی متفاوت است و برای دانشجویانی که از کنکور وارد می شوند کمتر از شهریه دانشجویان انتقالی است.

 

جزئیات پذیرش دانشجویان انتقالی خارج از کشور به داخل

چنانچه فردی بعد از تاریخ 24 تیر 1397 و تا قبل از شروع سال 2019، تحصیل خود در دانشگاههای خارج از كشور شروع كند طبق روال قبل و مطابق مصوبات شورای عالی برنامه ریزی پس از گذراندن 72 واحد و با دارا بودن سایر شرایط می تواند برای انتقال به داخل كشور اقدام كند. ولی این افراد مشمول انتقال با 36 واحد نمی شوند. همچنین مطابق مصوبه جلسه 70 شورای عالی برنامه ریزی در تاریخ 7 شهریور 1397 افرادی كه از ابتدای سال 2019 برای ادامه تحصیل در دانشگاههای خارجی اقدام كنند باید تا پایان مدت تحصیل در آن كشور بمانند و امكان انتقال از خارج به داخل از آن تاریخ به بعد وجود ندارد.
سرپرست مركز خدمات آموزشی وزارت بهداشت با بیان اینكه ممكن است برخی موسسات اعزام دانشجو از این شرایط سوء استفاده می كنند و تبلیغات كذبی در این زمینه به راه انداخته اند، تاكید كرد: از دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاههای خارجی كه متقاضی انتقال به داخل هستند درخواست می كنیم به هیچ وجه فریب این تبلیغات را نخورند. چرا كه تنها مرجع تایید افراد واجد شرایط برای ورود به دانشگاههای داخلی شورای انتقال وزارت بهداشت است.

لینک مرتبط:

هدایت تحصیلی و شرط ایجاد رشته های جدید علوم پزشکی طبق نیاز

ثبت درخواست انتقال برای دانشجویان پزشکی خارج از کشور 97-98

رتبه بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور 2019

نوشتن دیدگاه

مطالب مرتبط

شهریه دانشگاه علوم پزشکی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

شرایط پذیرش دانشجویان غیر ایرانی در علوم پزشکی

صدور دفترچه بیمه سلامت تامین اجتماعی برای دانشجویان علوم پزشکی

اعتراض دانشجویان علوم پایه به تبعیض در اعطای شماره نظام پزشکی

امکان افزایش طول تحصیل دانشجویان علوم پزشکی

نمونه کارنامه قبولی ارشد روانشناسی بالینی وزارت بهداشت 98

نمونه کارنامه ارشد سم شناسی پزشکی وزارت بهداشت 98

شرایط ثبت المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی

منع ادامه تحصیل دانشجویان متخلف از دانشگاه های علوم پزشکی

رشته مورد نظر شما

آمار قبولی 3 سال اخیر
نمایندگی در کشور
رشته های تحت پوشش

 

اطلاعات تماس

map آدرس دفتر تهران: میدان انقلاب جمالزاده شمالی تقاطع فرصت شیرازی پلاک 72 طبقه 1

 call  02191017400  (خط ویژه)

 call  02166574345  

پاسخگویی در ساعات اداری (بجز روزهای تعطیل و ساعات 13تا14)

شنبه تا چهارشنبه: از 9 تا 18  پنجشنبه: تا 13