arshad vezarat behdasht 99

درس زبان دکتری وزارت بهداشت آپدیت شده در تاریخ 22 دی شاید زمانی که مرکز سنجش پزشکی مدرک زبان را از شرایط ثبت نام آزمون حذف کرد و آن را برای مرحله مصاحبه ملاک قرار داد، کسی فکرش را نمی کرد که قرار است از سال 1400 یک درس دیگر به نام درس زبان در دکتری وزارت بهداشت به سایر مواد امتحانی آزمون دکترای تخصصی علوم پزشکی افزوده شود. این بدان معنی است که حالا نه تنها زبان در مرحله مصاحبه آیتم مهمی است بلکه در آزمون دکتری نیز یک عامل تعیین کننده در قبولی کنکور دکتری وزارت بهداشت خواهد بود.

تعداد سوالات زبان آزمون دکتری وزارت بهداشت

جزئیات مربوط به درس زبان دکتری وزارت بهداشت طبق آنچه که اعلام شده تعداد سوالات درک مطلب 15 تعداد سوالات لغات 15 و برای گرامر 10 سوال در نظر گرفته شده است. همچنین ضریب درس زبان در آزمون دکتری وزارت بهداشت 3 می باشد. برای اطلاع از جزئیات مربوط به دروس و ضرایب به مقاله مدارک تحصیلی و رشته های مجاز دکتری وزارت بهداشت 1400-1401  مراجعه نمایید.

حذف سوالات شنیداری زبان انگلیسی

طبق آخرین اطلاعیه منتشر شده، سوالات شنیداری یا همان Listening در سوالات درس زبان دکتری وزارت بهداشت جایی نخواهند داشت و  سوالات لغت، درک مطلب و گرامر جزو بخش های اصلی زبان کنکور دکتری وزارت بهداشت خواهند بود. پیش بینی می شود که سوالات لیسنینگ فقط در آزمون MHLE همچون سنوات قبل آورده شود.

منابع زبان آزمون دکتری وزارت بهداشت

درست است که دیدگاه طراحان سوال زبان دکتری هنوز مشخص نیست ولی چیزی که قابل پیش بینی است اینکه طراحان سوال همان طراحان سوالات ارشد هستند لذا سوالات زبان آزمون کارشناسی ارشد پزشکی بسیار برای داوطلبان کمک کننده خواهد بود. ما برای مرور سوالات کنکور سنوات قبل ارشد، کتاب جعبه سیاه آزمون ارشد علوم پزشکی را توصیه می کنیم. این کتاب سوالات زبان از سال 85 تا 99 را همراه با پاسخ تشریحی داراست. در 70 صفحه ابتدایی این کتاب، مهارت های درک مطلب و اصول کلی گرامر زبان بدون هیچ زیاده گویی آموزش داده شده است.

اگر دامنه لغات شما ضعیف است و یا بخاطر گذشت زمان، لغات زیادی را فراموش کرده اید، پیشنهاد می کنیم کتاب نود پلاس زبان وزارت بهداشت به نگارش هادی یوزی را تهیه کنید. این کتاب جیبی حجم کمی دارد و اکثر لغات مهم از نظر طراحان سوال زبان را همراه با تاکید بر معانی پزشکی به شما آموزش می دهد.

 اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که بیشتر نیاز به شرکت در کلاس زبان دارید توصیه می کنیم به هیچ وجه در کلاس های زبان دکتری وزارت علوم و یا مکالمه و... شرکت نکنید. حتما در کلاسی شرکت کنید که بصورت اختصاصی برای آزمون دکتری و یا ارشد وزارت بهداشت برگزار می شود. حضوری یا آنلاین فرقی نمی کند فقط  فراموش نکنید محتوای مرتبط با زبان وزارت بهداشت مهم است نه سوالات متفرقه آزمون های دیگر...

دیدگاه‌ها  
0 # fati 1399-09-14 22:24
سلام وقت بخیر . ببخشید میخاستم بدونم اگه برم رشته علوم ورزشی و بعد رشته تغذیه ورزشی بخونم چطور میتونم وارد رشته تغذیه بشم . و اینکه چه آینده شغلی ای داره . اصلا آینده ای داره . کجا میتونم مشغول به کار بشم . اگه اجازه مطب زدن نمیدن به جز اون کجاها میشه مشغول شد آیا ارزش داره برم؟
پاسخ دادن
0 # عزیزه قهری 1399-11-10 12:54
ارسال با پست سفارشی منابع جهت شرکت در آزمون دکترای پرستاری ۹۹-۱۴۰۰
پاسخ دادن
0 # نوشین صالح زاده 1400-06-12 02:14
سلام می خواستم بدونم آیا کلاسی برای آمادگی کنکور رشته دکترای ژنتیک پزشکی دارید ممنونم
پاسخ دادن
0 # معصومه میرزا 1402-01-05 21:03
سلام، من تا حالا کنکور دکتری وزارت بهداشت شرکت نکردم نمیدونم چه منابعی رو بخونم لطفا میشه راهنمایی بفرمائید
پاسخ دادن
نوشتن دیدگاه

مطالب مرتبط

نمونه سوال رایگان آزمون های کشوری سنا

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 3 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 2 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 1 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد مدیریت خدمات موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد مامایی موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد روانشناسی موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد پرستاری موسسه سنا (50% اول مباحث)

تغییرات آزمون MHLE وزارت بهداشت 1403

رشته مورد نظر شما

آمار قبولی 3 سال اخیر
نمایندگی در کشور
رشته های تحت پوشش

 

اطلاعات تماس

map آدرس دفتر تهران: میدان انقلاب جمالزاده شمالی تقاطع فرصت شیرازی پلاک 72 طبقه 1

 call  02191017400  (خط ویژه)

 call  02166574345  

پاسخگویی در ساعات اداری (بجز روزهای تعطیل و ساعات 13تا14)

شنبه تا چهارشنبه: از 9 تا 18  پنجشنبه: تا 13