منابع آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاری

در این صفحه منابع آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاری به اطلاع پرستاران و متقاضیان شرکت در این آزمون رسانده شده است. لازم بذکر است کلیه داوطلبانی که دارای دانشنامه دوره کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری پرستاری هستند یا گواهی فراغت از تحصیل از دانشگاه محل تحصیل خود دارند می توانند در صلاحيت حرفه اي پرستاري شرکت کنند.

معرفی منابع آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاران

منابع معرفی شده از سوی مرکز سنجش پزشکی وزارت بهداشت به عنوان منابع آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاری ، کتاب های رفرنس زیر است:

 نام کتاب نویسنده نوبت چاپ/ویرایش توضیحات
مبانی پرستاری کوزیر  Berman A, Snyder sh, Frandsen G, Kozier & Erb's  ویرایش دهم  ترجمه فارسی کوزیر موجود است
اصول پرستاری پوتر و پری  Potter P, Perry AG, Stockert P, Hall Am  ویرایش نهم  ترجمه پوتر و پری موجود است

1: Berman A, Snyder sh, Frandsen G, Kozier & Erb's, "Fundamentals of Nursing, Concepts, Prosses", and Practice, (2015-2016) 10th edition, New Jersey : Pearson Education Inc

2: Potter P, Perry AG, Stockert P, Hall Am, "Fundamental of Nursing", (2017) 9th edition, St. Lovis : Elsevier.

در حال حاضر هر کدام از منابع وزارت بهداشت برای آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاری ترجمه شده اند. البته کتاب اول منبع اصلی طراحی سوال است و ترجمه فارسی مبانی پرستاری کوزیر و ارب ترجمه اساتید دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر نیما پورغلام و دکتر سریه پورتقی (بهترین ترجمه موجود) بصورت آنلاین در دسترس و قابل تهیه می باشد. کتاب مبانی پرستاری کوزیر شامل 10 یونیت(بخش) است و 5 یونیت اول از اهمیت بیشتری برخوردار است.

آزمون صلاحیت حرفه ای در هر 32 دانشگاه علوم پزشکی و در سراسر کشور برگزار می شود و هر کدام از متقاضیان بر اساس شهر نزدیک به محل سکونت خود در آن حوزه شرکت کند. زمان برگزاری این آزمون معمولا در زمستان و بهمن ماه است. جهت اطلاع دقیق از زمان ثبت نام و تاریخ برگزاری آزمون صلاحیت حرفه ای پرستاری کلیک کنید.

رشته مورد نظر شما

آمار قبولی 3 سال اخیر
نمایندگی در کشور
رشته های تحت پوشش

 

اطلاعات تماس

map آدرس دفتر تهران: میدان انقلاب جمالزاده شمالی تقاطع فرصت شیرازی پلاک 72 طبقه 1

 call  02191017400  (خط ویژه)

 call  02166574345  

پاسخگویی در ساعات اداری (بجز روزهای تعطیل و ساعات 13تا14)

شنبه تا چهارشنبه: از 9 تا 18  پنجشنبه: تا 13