فراخوان جذب هیات علمی وزارت بهداشت در سال 98: معاون آموزشی وزیر بهداشت با تاکید بر این‌که دانشکده‌های علوم پزشکی تا پایان سال رتبه‌بندی آموزشی می‌شوند، گفت: 20 دانشگاه علوم پزشکی کشور نیز تا پایان سال رتبه‌بندی بین‌المللی خواهند شد. با توجه به رو به رشد بودن وضعیت علمی کشور، ایران در بین کشورهای اسلامی از نظر رتبه علمی جایگاه اول را دارد و از نظر همین رشد علمی در دنیا به رتبه 15 رسیده است. همچنین طی 5 سال گذشته در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور هزار پرونده اختراع را ثبت کرده‌ است. ضمن اینکه تعدادی از دانشمندان این حوزه که آمار آنها به 50 نفر می‌رسد، جزو یک درصد دانشمندان دنیا محسوب می‌شوند. 

بر اساس آمارهای معتبر ارائه شده جایگاه ایران از نظر استنادات به تولیدات علمی در حوزه علوم پزشکی امروز به رتبه 17 رسیده است. همچنین در مراکز تحقیقاتی علمی تا 700 طرح تحقیقاتی در حوزه تحول در آموزش پزشکی را دنبال کرده است.

معاون آموزشی وزیر بهداشت با اشاره به آمار 7 هزار دانشجوی رشته‌های علوم پزشکی در کشور تاکید کرد: ما در وزارت بهداشت در حال آماده کردن بانک جامع اطلاعاتی از استعدادهای درخشان و نخبگان هستیم. به گونه‌ای که حدود 10 هزار دانشجوی علوم پزشکی در این طرح مشارکت داشتند. برای اطلاع از شرایط استخدام هیات علمی وزارت بهداشت به لینک شرایط جذب اعضای هیات علمی وزارت بهداشت مراجعه نمایید.

telegram3

اجرای طرح ساماندهی نیروی انسانی

دکتر لاریجانی با اشاره به طرح ساماندهی نیروی انسانی در وزارت بهداشت، گفت: محاسبات نیروی انسانی در تمام رشته‌های تخصصی و غیر تخصصی تا پایان سال انجام می‌شود و با توجه به اجرای سیاست بومی‌گزینی که از سال 92 دنبال می‌شود، توزیع نیروی انسانی ما اصلاح می‌شود و 30 درصد دانشجویان ما تعهد خدمت در مناطق مورد نظر را دارند.

آمار 55 هزار نفری دانشجویان علوم پزشکی

وی خاطر نشان کرد: در10 سال گذشته تعداد 24 دانشگاه و دانشکده در گروه علوم پزشکی تاسیس شده است و در حال حاضر ما 327 دانشکده و 4 هزار رشته مقطع در زمینه‌های مختلف در کشور داریم. ضمن این که  55  هزار نفر دانشجو در گروه علوم پزشکی مشغول تحصیل هستند که 14 هزار و 500 نفر آنها در رشته دندانپزشکی، 11 هزار نفر در رشته داروسازی، 5 هزار نفر در رشته پرستاری و 10 هزار آنها در رشته مامایی تحصیل می‌کنند.

وضعیت ظرفیت رشته‌های پزشکی در 10 سال گذشته

معاون آموزشی وزیر بهداشت همچنین در خصوص طرح افزایش ظرفیت رشته‌های علوم پزشکی نیز گفت: ما طی 10 سال گذشته 75 درصد ظرفیت‌های ورود به رشته‌های پزشکی را افزایش دادیم، به طوری که این افزایش در برخی رشته‌ها نظیر پرستاری به 120 درصد می‌رسد؛ بنابراین معتقدیم توسعه آموزش پزشکی باید در کنار توسعه زیرساخت‌ها فراهم شود.

 

افزایش 95 درصدی ظرفیت پذیرش رشته‌های تخصصی طی 5 سال گذشته

دکتر لاریجانی خاطر نشان کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های تخصصی وزارت بهداشت طی 5 سال گذشته تا 95 درصد افزایش یافته است. ضمن این که ما در کنار آن گسترش رشته‌های پزشکی را نیز داشته‌ایم، بنابراین تمامی تصمیم گیری‌ها اعم از افزایش ظرفیت پذیرش در رشته‌های پزشکی باید در چارچوب توجه به کیفیت اتفاق بیفتد.

دکتر لاریجانی از برنامه وزارت بهداشت برای جذب 2هزار هیات علمی تا پایان سال خبر داد و گفت: بنا داریم تا آخر سال جاری حدود دو هزار هیات علمی جدید بتوانند در سامانه وزارت بهداشت ثبت نام کنند و ما بتوانیم آموزش اساتید را در دستور کار قرار دهیم. همچنان 50 درصد اعضای هیات علمی در آموزش‌های ما مشارکت دارند و برنامه ما این است که برای  هر 28 هیات علمی یک شرکت دانش‌بنیان دایر کنیم و این شرکت‌ها نیز تا چند سال آینده گسترش می‌یابند.

تصویب مصوبه فعالیت اعضای هیات علمی در شرکت‌های دانش‌بنیان

معاون آموزشی وزیر بهداشت یادآور شد: ما دنبال تصویب مصوبه‌ای در هیات امنا هستیم که بر اساس آن اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها با موافقت دانشگاه و حفظ فعالیت‌های آموزشی بتوانند در شرکت‌های دانش‌بنیان نیز مشغول به کار شوند.

دکتر لاریجانی تاکید کرد: طی دو سال گذشته تعداد 100 نفر متخصص پزشک خانواده تربیت کردیم و تلاش داریم تا 5 سال آینده 15 هزار پزشک عمومی تربیت شوند و این افراد بتوانند به صورت مجازی آموزش‌های پزشک خانواده را دریافت کنند. همچنان که سال گذشته 26 دوره مهارتی و 55 مرکز مهارتی در این حوزه مجوز فعالیت گرفتند و تلاش داریم تا پایان سال حداقل 100 برنامه آموزش و مرکز مهارتی را دایر کنیم.

دانشکده‌های علوم پزشکی رتبه‌بندی می‌شوند

معاون آموزشی وزیر بهداشت تاکید کرد: در سال جاری برای پنجمین بار در حوزه علوم پزشکی تمام دانشکده‌ها رتبه‌بندی آموزشی می‌شوند، ضمن این‌که دانشگاه‌هایی در حوزه رتبه‌بندی بین‌المللی فعال هستند و تا پایان سال 20 دانشگاه اعتباربخشی بین‌المللی خواهد شد.

وی با بیان این‌که در حال حاضر1400 برنامه آموزشی برای مخاطبین خارجی وجود دارد و 20 هزار هیات علمی در علوم پزشکی کار می‌کنند، اظهار امیدواری کرد: با جذب دو هزار هیات علمی جدید برخی از نیازهای کشور در این حوزه رفع شود. ضمن این که 10 درصد فارغ التحصیلان دوره‌های تخصصی امسال تعهد خود را در دانشگاه‌ها آغاز می‌کنند.

آیین‌نامه دانش پژوهشی اعضای هیات علمی در دست تصویب

دکتر لاریجانی با بیان این‌که ما آیین‌نامه‌ای برای بازنشستگی اعضای هیات علمی در دست تصویب داریم، گفت: بر این اساس از هیات امنای دانشگاه‌ها خواستیم که این آیین‌نامه را نهایی کنند و بر اساس مصوبات هیات ممیزی وزارت بهداشت آیین‌نامه دانش پژوهشی به دانشگاه‌ها ابلاغ خواهد شد و اساتیدی که نوآوری داشته باشند، در مراحل ارتقا تاثیر مثبت می‌گیرند.

 

نوشتن دیدگاه

مطالب مرتبط

تغییرات آزمون MHLE وزارت بهداشت 1403

دانلود دفترچه سوالات دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

کلاس مدیریت خدمات بهداشتی درمانی وزارت بهداشت

نکات مهم قبل از انتخاب رشته های علوم پزشکی در کنکور تجربی

دانلود کلید سوالات دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

آمار قبولی موسسه علوم پزشکی سنا در آزمون وزارت بهداشت 1402

دانلود سوالات ارشد بهداشت حرفه ای 93 تا 1402

دانلود دفترچه سوالات ارشد بهداشت محیط 92 تا 1402

دانلود سوالات ارشد اقتصاد بهداشت 94 تا 1402

رشته مورد نظر شما

آمار قبولی 3 سال اخیر
نمایندگی در کشور
رشته های تحت پوشش

 

اطلاعات تماس

map آدرس دفتر تهران: میدان انقلاب جمالزاده شمالی تقاطع فرصت شیرازی پلاک 72 طبقه 1

 call  02191017400  (خط ویژه)

 call  02166574345  

پاسخگویی در ساعات اداری (بجز روزهای تعطیل و ساعات 13تا14)

شنبه تا چهارشنبه: از 9 تا 18  پنجشنبه: تا 13