DOKTORAIE TAKHASOSIE OLOM PEZESHKI

پذیرش پزشکی (MD) از دکتری تخصصی علوم پزشکی (PhD) : هم اکنون فایل پیش‌نویس طرح پذیرش پزشکی (MD) از دکتری تخصصی علوم پزشکی (PhD) که از سوی کمیته ی مربوطه در وزارت بهداشت پیشنهاد شده است در فضای مجازی در حال نشر است. جدا از درستی یا نادرستی این طرح هنوز اطلاعات زیادی در رابطه با اجرایی شدن آن موجود نیست. به محض هر گونه اطلاعی در این رابطه خبر آن در سایت سنا پزشکی منتشر خواهد شد. توضیحات کامل در متن زیر:

telegram3

پیش پذیرش پزشکی (MD) از دکتری تخصصی علوم پزشکی (PhD)

پیش نویس آیین نامه برگزاری دوره دکتری تخصصی علوم پایه پزشکی به دوره پزشکی (PhD به MD) جهت شرکت و پذیرش فارغ التحصیلان دوره دکتری تخصصی رشته های مختلف علوم پایه پزشکی وزارت بهداشت در این دوره به شرح زیر می باشد.

bannerfinalmoshavere



ضرورت

با توجه به اهمیت شایان توجه افزایش دانش بالینی و ضرورت این دانش در بهبود ارائه ی خدمات بالینی و پژوهش های مربوط به این حوزه برای دانش آموختگان رشته های دکتری تخصصی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با عنایت به وجود آن در برخی از دانشگاه های معتبر دنیا، لازم است که این دوره در داخل و متناسب با نحوه ی آموزش پزشکی در ایران راه اندازی و اجرا گردد.

به دلیل تفاوت در ماهیت برنامه های آموزشی دوره های پزشکی عمومی و دکتری تخصصی، همواره پزشکان و دانش آموختگان علوم پایه پزشکی در دو دنیای متفاوت می اندیشند و بدین ترتیب برقراری ارتباط موثر بین این دو طیف، یکی از عوامل مهم ارتقای خدمات بالینی و پیشرفت هر دو حیطه پزشکی عمومی و دکتری تخصصی محسوب می شود. این مهم می تواند با برگزاری دوره مذکور میسر گردد.

هدف

هدف اصلی این دوره تربیت دانشمندان پزشک می باشد که در تولید علم توانمند بوده و در بهبود خدمات بالینی موثر باشند. بسیاری دانش آموختگان این دوره، متخصصینی خواهند شد که متوجه جنبه های مهم علوم پایه در یافته های بالینی خواهند شد و از روش های آزمایشگاهی و بهره بردن از علوم پایه پزشکی برای پی بردن به پاتوفیزیولوژی بیماری ها استفاده خواهند کرد.

 گروه دیگر دانش آموختگان این دوره، محققانی خواهند شد که اکتشافات و نتایج به دست آمده از تحقیقات آزمایشگاهی را به بالین بیماران خواهند برد. دانش بالینی به پیشبرد این تحقیقات کمک قابل
توجهی خواهد نمود. تعدادی از دانش آموختگان این دوره تبدیل به پیشروان حوزه های علمی خواهند شد. دانش آموختگان این دوره قادر خواهند بود چشم اندازهای بالینی را به گروه های علوم پایه و یا علوم اجتماعی وارد نمایند. دانش آموختگان این دوره می توانند به عنوان رییس بخش های تحقیقاتی موسسات دولتی یا صنعتی و همچنین مسئول تحقیقات علوم بالینی بیمارستان ها به هدایت و سرپرستی تحقیقات انجام کارهای بالینی مرتبط بپردازند.

 شرایط ورود به دوره پذیرش پزشکی (MD) از دکتری تخصصی علوم پزشکی (PhD)

واجدین شرایط از بین فارغ التحصیلان رشته های مختلف و مرتبط علوم پایه پزشکی، بهداشت و تخصصی که دارای شرایط ذیل باشند انتخاب می شوند
الف: کسب معدل بالاتر از 17 در مقطع دکترای تخصصی
ب: داشتن حداقل 5 مقاله در مجلات معتبر داخلی یا خارجی که حداقل 3 تا از مقالات باید اصیل پژوهشی باشد (نمایه شده در پایگاه های ISI یا PubMed) به عنوان نویسنده اول یا مسئول
ج: نداشتن مشکلات آموزشی و اخلاقی اعم از مشروطی و مشکلات انضباطی

د: درخواست فرد فارغ التحصیل واجد شرایط و ثبت نام در آزمون برای ورود به دوره

 کلیه متقاضیان واجد شرایط، بایستی از طریق سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرسsanjeshp . ir  ثبت نام نمایند و در آزمون کتبی شرکت و پذیرفته شوند.

 طول دوره پذیرش پزشکی از دکتری تخصصی علوم پزشکی

طول دوره این برنامه 4 سال (8 نیم سال تحصیلی) می باشد.

برنامه درسی: دانشجویان و فارغ التحصیلان رشته های مختلف علوم پایه پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که دارای شرایط شرکت در این دوره می باشند در یک آزمون جداگانه تحت عنوان آزمون PhD به MD که توسط وزارت بهداشت برگزار خواهد شد شرکت می کنند و در این آزمون از دروس مختلف علوم پایه پزشکی (شامل فیزیولوژی پزشکی، آناتومی و جنین شناسی، میکروب شناسی (باکتری شناسی، قارچ، ویروس و انگل شناسی)، بیوشیمی بالینی، تغذیه، ژنتیک پزشکی، اپیدمیولوژی و...) بر اساس میزان اهمیت هر درس سوال طرح خواهد شد و این سوالات به صورت تستی چهار جوابی و دارای نمره منفی می باشد. در پایان افرادی که حداقل 30 درصد نمره کل آزمون را کسب کرده باشند وارد رقابت خواهند شد و بر اساس میزان نمره آزمون در دانشگاه های مختلف تیپ 1 پذیرفته خواهند شد و پس از پذیرش نهایی وارد دوره فیزیوپاتولوژی مشابه با سایر دانشجویان دوره پزشکی خواهند شد. ضمن آنکه با توجه به اهمیت بالای دروس علوم تشریح، فیزیولوژی پزشکی، بیوشیمی بالینی و آسیب شناسی در مرحله ی علوم پایه ی پزشکی کسب حداقل 50 درصد نمره کل از هر کدام از این 4 درس (با لحاظ نمره منفی) برای ورود به دوره الزامی می باشد.

 آیا داشتن پایان نامه برای پذیرش پزشکی الزامی است؟

با توجه به اینکه دانشجویان این دوره خود دانشمندان و اساتید حوزه علوم پایه پزشکی محسوب می شوند و قبلا پایان نامه ی دوره دکترای تخصصی را انجام داده اند لذا پایان نامه ای برای این مقطع در نظر گرفته نشده و فقط موظف به ارائه ی یک پروژه ی بالینی خواهند بود.

 رشته های مورد پذیرش پزشکی از دکتری تخصصی علوم پزشکی

مدارک و رشته های مورد پذیرش برای شرکت در آزمون مذکور شامل؛ داشتن مدرک دکتری تخصصی در رشته های بیوشیمی بالینی، ایمنی شناسی پزشکی، علوم تغذیه، ژنتیک پزشکی، آمار زیستی و اپیدمیولوژی، باکتری شناسی پزشکی، قارچ شناسی پزشکی، ویروس شناسی پزشکی، انگل شناسی پزشکی، خون شناسی آزمایشگاهی و بانک خون (هماتولوژی)، فارماکولوژی، فیزیوتراپی، بینایی سنجی، شنوایی شناسی، کاردرمانی، گفتاردرمانی، اعضای مصنوعی و وسایل کمکی، بیولوژی تولیدمثل، نانوفناوری پزشکی، حشره شناسی پزشکی، علوم اعصاب، روانشناسی بالینی (فارغ التحصیل وزارت بهداشت)، فیزیک و تصویربرداری پزشکی، مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، آموزش بهداشت و ارتقای سلامت، آموزش پزشکی، پرستاری، بهداشت باروری، آناتومی (علوم تشریح)، فیزیولوژی پزشکی، مهندسی بافت، بیوتکنولوژی پزشکی، پزشکی مولکولی و مامایی می باشد. لازم به ذکر است که فقط مدرک دکتری تخصصی آموزشی مورد قبول می باشد و مدارک PhD By Research جهت شرکت در آزمون قابل پذیرش نمی باشد.

 نحوه پذیرش پزشکی از دکتری تخصصی علوم پزشکی

از داوطلبین واجد شرایط ماده 3 آیین نامه بر اساس نمره کل آزمون به تعداد ظرفیت اعلام شده توسط دانشگاههای مختلف دانشجو پذیرش خواهد شد.

 دانشگاه های پذیرنده دانشجو پزشکی از دکتری تخصصی علوم پزشکی

دوره مذکور در 8 دانشگاه تیپ 1 در مناطق جغرافیایی مختلف کشور شامل دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، ایران، تبریز، شیراز، مشهد، اصفهان و اهواز برگزار و از طریق آزمون سالانه دانشجو پذیرش می شود.

 گواهینامه
به دانش آموختگان این دوره دانشنامه ی پزشکی (MD) اعطا می شود و دانش آموختگان این دوره می توانند از مزایای دانش آموختگان دوره های دکترای پزشکی استفاده نمایند.

لینک مرتبط:

زمان ثبت نام و برگزاری آزمون دکتری وزارت بهداشت 99-1400

 زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 99-1400

 

دیدگاه‌ها  
+4 # جانان 1399-03-02 00:54
چرا سم شناسی (توکسیکولوژی) که از دوره های تخصصی داروسازی هست و اینقدر به بالین نزدیک هست جزو رشته های واجد شرایط نیست گروه فارماکولوژی و توکسیکولوژی در اکثر دانشکده ها یکی هست اونوقت فارماکولوژی میتونه شرکت کنه توکسیکولوژی نه . چرا واقعا؟
پاسخ دادن
+7 # عبدالله یوسفی 1400-11-23 17:14
باباجان وقتی هم از کارشناسی و هم از دکترا میشه رفت پزشکی، خب چرا از ارشد نشه رفت؟؟؟ خب یه جایی هم برا ورود ارشدها به این آزمون با بشه :sad:
پاسخ دادن
0 # Earendil 1401-04-31 00:10
باباجان فارماکولوژی وقتی میگه یعنی تمام زیر شاخهدهای مربوط بهش ک داخل دکتری هست
پاسخ دادن
+2 # فاطمه امیدوار 1399-03-05 03:42
با سلام و ممنون از مطالب مفیدتون.
شرط نداشتن مشروطی برای دوره دکترای تخصصی است یا ارشد و کارشناسی را هم شامل می شود؟
پاسخ دادن
+2 # مشاور علوم پزشکی 1399-03-11 18:26
با سلام
عدم داشتن مشروطی فقط مربوط به دوره دکتری تخصصی است. آیین نامه پذیرش دکتری تخصصی علوم پزشکی به رشته پزشکی (PhD to MD Course) از جمله عدالت محورترین طرح ها در چند سال گذشته در وزارت بهداشت می باشد و می تواند بسیار به انگیزه دانشجویان کمک کند که برای ادامه تحصیل در رشته ی کارشناسی خود تلاش کنند و خود را توانمند سازند. ضمن اینکه مقاله ی این دوره به آدرس اینترنتی زیر در مجله ی دانشگاه علوم پزشکی مشهد چاپ شده است که طراحان این دوره جرییات بیشتری را در مقاله نوشتند.
لینک دریافت فایل پی دی اف مقاله مربوط به راه اندازی دوره؛
http://nnj.mums.ac.ir/article_14624.html


موفق باشید
پاسخ دادن
+1 # سهراب 1399-03-09 10:36
یعنی چی مدارک phd by Research مورد قبول نیست ؟ کجای دنیا اینچنین هست. این دوره به تقلید از کشورهای پیشرفته دنیا انجام میشه و اونا هم اکثرا by Research هستن.سیستم دکترای آموزشی در دنیا رایج نیست و متاسفانه فقط در کشور ایران رایج شده .اگر هدف تحقیق بهتر در حوزه بالینی هست اتفاقا دوره های دکترای پژوهش محور بهتر عمل میکنن.ایران چون پژوهشگاه زیاد نداره دوره های دکترای درس محور بیشتر برمیداره و متاسفانه این روند دستاویزی شده برای افراد تمامیت خواه و انحصارگرا.
پاسخ دادن
+1 # مشاور علوم پزشکی 1399-03-29 03:22
با سلام
با توجه به اینکه در این دوره داشتن شرط معدل دروس تئو ی وجود داره و در دوره دکتری پژوهش محور دروس تئوری وجود نداره لذا قرار داده نشده و از طرفی دکتری پژوهشی تا یکی دوسال گذشته اصلا در کنکور شرکت نمیکردند و بدون کنکور بود، و بحث بعدیم این هست که برای دوره پژوهشی اصلا اسم رشته وجود نداره و فقط حیطه پژوهش هست مثلا پژوهشگر در حیطه اپیدمیولوژی بیماری های قلبی، بنابراین عملا رشته خاصی برای تحصیل ندارن و هدف این دوره بها دادن به دکتری های اموزشی وزارت بهداشت است که با کنکور وارد شدن و واحدهای آموزشی تئوری رو پاس کردن
موفق باشید
پاسخ دادن
+2 # فاطیما س 1400-03-01 12:54
با سلام. در جواب صحبت شما اتفاقا دوره دکترای پژوهش محور 24 واحد درس تئوری میگذرونن. مشکل از ریشه هست
پاسخ دادن
-4 # مهتابب 1400-11-22 21:53
اصلا کاری به خوندن یا نخوندن پزشکی ندارم. با لینکه یه شخصه علاقه ندارم. اما کی گفته دکتری تخصصی پژوهشی واحد نمیگذرانند و کی گفته عنوان رشته ندارند! واقعامتاسفم. چقدر تنگ نظر!
پاسخ دادن
-1 # امیرحسین 1400-11-22 22:04
ما هم عنوان رشته داریم هم واحد درسی پاس کردیم و هم خروجی و فارغ التحصیل شدن ما به مراتب خیلی سخت تر از اموزشی ها هست من خودم ۹ تا مقاله داشتم که همه ای اس آی بود، کمبود اطلاعات دارید لطفا از ما سوال کنید، اذهان عمومی رو خراب نکنید. به جرات میتونم بگم مراکز تحقیقاتی بسیار بسیار سختگیر تر از دانشکده ها هستن. حداقل تهران اینطوره.
به امید عدل و انصاف
پاسخ دادن
-3 # ava 1400-11-23 06:11
از شما که مشاور سایت هستید خیلی بیشتر انتظار می رود دوست عزیز
کنکور رو که در تمام دنیا برای دبیرستان هم دارن برمیدارن :D در ضمن کنکوری بود هر مرکزی کنکور خودش رو داشت و سوالات خودشون رو داشتند برای من که اینطور بود و هر کس کنکور آموزشی رو تا مرحله مصاحبه رفته بود و مدرک ارائه میداد امتیاز میگرفت. به اضافه اینکه هرکه تعداد مقالاتش بالاتر بود و ایده نو مرتبط با مرکز ارائه می داد برای ورود قبول می شد که به نظرم خیلی سخت و تخصصی بود. در طول سال هم چندین مقاله از ما میخواستند. امیدوارم منتشر کنید.
یا حق
پاسخ دادن
+1 # زهره. 1400-12-15 10:32
کاملا موافقم
درود بر شما
پاسخ دادن
-1 # بهرام 1399-03-16 12:06
ظاهرا رشته مهندسی پزشکی هم حذف شده در حالیکه اون هم مثل رشته های فیزیک پزشکی و یا تصویربرداری پزشکی و یا نانو جزو رشته های دایر و مصوب در وزارت بهداشت هست!!!!!! چرا؟؟؟
پاسخ دادن
+1 # مسعود 1400-11-22 14:19
سلام رسته دکتری مهندسی پزشکی بیومتریال هم امکان دادن آزمون دکتری تخصصی به پزشکی را دارد
پاسخ دادن
-1 # علی رضا 1399-03-18 22:50
سلام در خصوص رشته بیوفیزیک که الان در دانشگاههای علوم پزشکی هیات علمی دارند و تدریس می کنند هم اشاره ای نشده خواهشن مسوولین بررسی کنند
پاسخ دادن
+3 # مشاور علوم پزشکی 1399-03-29 03:25
با سلام
رشته ی بیوفیزیک جز رشته های وزارت علوم هست و قبلنا چون فیزیک پزشکی نبوده یا بعضا با پارتی وارد وزارت بهداشت شدند مانند بعضی رشته های دیگر مانند ژنتیک مولکولی یا بیوشیمی(زیر شاخه زیست شناسی) که مربوط ب وزارت علوم هست و ارتباطی به وزارت بهداشت ندارد.

پیروز باشید
پاسخ دادن
-4 # علی رضا 1399-03-19 23:49
سلام وزارت بهداشت بابستی تمام هیات علمی های دانشگاههای علوم پزشکی که دارای تخصص علوم پایه مثل شیمی زیست بیوفیزیک رو مجوز شرکت در ازمون دمیداد
پاسخ دادن
+1 # *زهرا* 1399-03-22 16:04
شرایط سنی هم داره شرکت تو این آزمون؟ چون آزمون لیسانس ب پزشکی محدودیت سنی داره
پاسخ دادن
+4 # مشاور علوم پزشکی 1399-03-29 03:26
سلام
ظاهر شرایط سنی تعیین نکردن ولی زمزمه های هست که سقف سنی رو ۵۰ سال بذارن

موفق باشید
پاسخ دادن
0 # دانشجو 1400-04-13 21:00
پنجاه سال که خوبه کمتر نباشه
پاسخ دادن
+2 # *زهرا* 1399-03-22 16:08
شرکت در این آزمون شرایط سنی هم داره؟ چون آزمون لیسانس ب پزشکی محدودیت سنی داره
پاسخ دادن
+1 # ستار 1399-03-22 23:47
با سلام
برگزاری این آزمون و دوره قطعی شده یا در حد پیشنهاد هست؟
زمان تقریبی آزمون کی هست؟
پاسخ دادن
+3 # کامران-ا 1399-03-23 11:58
سلام
ثبت نام چجوری هست؟ تو سایت که چیزی نیست
پاسخ دادن
+1 # کامران-ا 1399-03-23 11:59
سلام
ثبت نام چجوری هست؟
پاسخ دادن
0 # لاری 1399-03-23 17:43
با سلام
از رشته بیوتک دارویی اسمی برده نشده درصورتیکه بیوتک پزشکی جزو رشته های مقبول در پذیرش اعلام شده و رشته بیوتک دارویی و چزشکی تنها در چند واحد تفاوت دارند
پاسخ دادن
+2 # مشاور علوم پزشکی 1399-03-29 03:28
با سلام
رشته بیوتکنولوژی دارویی جز رشته های تخصص داروسازی هست و ارتباطی به علوم پایه پزشکی ندارد کما اینکه هیچکدام از تخصصهای داروسازی در لیست رشته ها نیست، ضمنا رشته داروشناسی(فارما کولوژی) که جز رشته ها می باشد زیرمجموعه علوم پایه پزشکی می باشد نه داروسازی.
موید باشید
پاسخ دادن
+6 # زهراااا 1399-03-28 17:39
اصلا تو سایت وزارت خانه یا سنجش پزشکی، اعلام نشده، منبع این مطلب کجاست؟ فقط در این سایت این قضیه مطرح شده. چطور میشه ثبت نام کرد؟ لطفا راهنمایی کنید.
پاسخ دادن
+6 # اسما 1399-04-22 15:12
از دکترای پرستاری میشه به پزشکی رفت
پاسخ دادن
+4 # حسین د 1400-11-23 02:08
سلام پزشکی چیش از دکترای پرستاری بالاتره که یه نفر بخواد بره دوباره دانشجو بشه
پاسخ دادن
+3 # اسما 1399-04-31 11:38
این طرح کی اجرا میشه؟
پاسخ دادن
0 # سهیل 1399-05-03 12:11
چرا رشته مهندسی پزشکی توی لیست نیست؟ ولی نانوفناوری پزشکی و مهندسی بافت هست.
پاسخ دادن
+7 # اسما 1399-05-04 08:43
سلام ببخشید کی این دوره قطعی و عملی میشه؟
پاسخ دادن
0 # اسما 1399-05-09 13:48
سلام ببخشید یه سوال داشتم
از دکترای تخصصی به پزشکی شرکت میکنند یا از پزشکی به دکترای تخصصی ؟؟؟؟
لطفا جوابمو بدید
پاسخ دادن
+7 # پریناز شکری 1399-05-17 14:26
بنظرم یه جور گرفتن مدرک باشه چون کسی که نتونسته تا دکترا هدفش و مقصدش مشخص باشه دوباره وارد دوره دیگه آموزشی میشه ...اینقدر باید سیستم آموزشی توانمند باشه که طرف توی دکترا از نظر علمی و عملی توانا شده باشه و دیگه نیاز به پزشک شدن نداشته باشه ...
پاسخ دادن
+6 # دانشجو 1400-11-23 14:11
آفرین به شما....این کار وزارت بهداشت چیزی جز توهین به دانشجویان مقطع دکترای تخصصی نیست.... تربیت پزشک بعد از دکترای تخصصی چیزی جز اتلاف وقت وزمان نخبگانی که مقاطع مختلف تحصیلی رو پشت سر گذاشتن نیست....من با این موضوع موافقم که کسی که تا دکترای تخصصی هدفش مشخص نشده ..........
پاسخ دادن
-2 # ماهنی مهدی بگلی 1399-05-24 13:21
چرا رشته مدیریت اطلاعات سلامت رو مطرح نکردن؟با اینکه جز رشته های وزارت بهداشت هستش.
پاسخ دادن
0 # مینا نهالی 1399-10-16 02:22
خانم دکتر سلام
کجا قبول شدید؟
پاسخ دادن
-1 # esrafil mohammadpour 1400-08-04 10:51
سلام . ورود از دروازه هوش مصنوعی و رباتیک به عرصه و دنیای جدید فناوری روز علم پزشکی در اینده این رشته ،الزاما دکترای مدیریت اطلاعات سلامت
نیز جزو یکی از نیازهای غیر قابل انکار خواهد بود .زیرا یکی از مدارک لازم برای دکترای مدیریت سلامت ، کار شناسی ارشد انفورماتیک است و برای رفتن به ارشد انفورماتیک پزشکی ، داشتن مدرک کارشناسی کامپیوتر الزمامی است . پس در اینده بنظر اینجانب دکترای پزشکی عمومی دارای دو پایه ( پایه پزشکی - پایه کامپیوتر ) خواهدبود و یکی از رشته های مورد پذیرش پزشکی از دکتری تخصصی علوم پزشکی همان دکترای تخصصی مدیریت اطلاعات سلامت است .
پاسخ دادن
+1 # G 1399-07-04 21:41
با سلام

مدرک دکتری تخصصی دانشگاه آزاد هم قبوله؟

یه نکته هم اینکه:
در بعضی کشورهای خارجی دیدم که از دکتری تخصصی رشته ریاضی، طرف رفته پزشکی خونده و عنوان phd MD گرفته.. (البته شاید تحقیقاتش دخالت دادن ریاضی در امور پزشکی بوده، اما به هر حال دلیلی وجود نداره که از وزارت علوم، کسی نتونه شرکت کنه وقتی آزمون ورودی مربوطه رو بتونه قبول بشه..)
پاسخ دادن
+7 # مشاور علوم پزشکی 1399-07-11 15:16
با سلام
مدرک دکتری تخصصی دانشگاه آزاد بشرطی که رشته ی علوم پایه پزشکی باشه مثل مدیریت خدمات بهداشتی درمانی، پرستاری و... قابل قبول خواهد بود، اما با توجه به حساسیت آموزش پزشکی در ایران به هیچ عنوان مدارک وزارت علوم قابل پذیرش نخواهد بود
پاسخ دادن
+12 # مشاور علوم پزشکی 1399-07-11 15:20
سلام خدمت همکاران موسسه خوب علوم پزشکی، این دوره میتواند بهترین دوره تاریخ علوم پزشکی و‌زارت بهداشت باشد و واقعا موجب ایجاد انگیزه و عدالت در آموزش علوم پزشکی شود، از عزیزان موسسه سنا سوالم این است که چرا شما راه اندازی این دوره را از وزارت بهداشت پیگیری نمیکنید؟ چون ظاهرا مسئول این دوره شورای گسترش وزارت بهداشت و معاونت آموزشی می باشد. لطفا پیگیری بفرمایید.
متشکرم
پاسخ دادن
+7 # ناشناس 1399-07-16 01:48
سلام. از روند این قانون اگر اطلاعات جدیدی هست لطفا به اشتراک بگذارید. چند درصد این قانون مصوب خواهد شد؟
پاسخ دادن
0 # سمیرا شهریاری 1399-07-27 22:26
با سلام
آیا این دوره در سال های اخیر دانشجویی پذیرفته یا اینکه هنوز در مرحله پیشنهاد است؟
پاسخ دادن
+2 # سمیرا شهریاری 1399-07-27 22:28
با سلام
آیا از طریق این دوره در سال های اخیر دانشجویی پذیرفته شده و یا هنوز در مرحله پیشنهاد است؟
پاسخ دادن
+4 # عباس ۶۴ 1399-08-15 07:00
باسلام. شرط معدل انصاف نیست چون علیرغم اینکه بنده نفر برتر دوره کارشناسی و ارشد بودم ولی تو دوره دکترا مدیرگروه باهام بحثش شد و کاری کرد که معدل یه ترمم خیلی کم بشه و معدل کلم ۱۵ بشه علیرغم اینکه باقی ترمها معدلم بالا بوده و پایان نامه ۲۰ شدم. لطفا این موضوع رو پیگیری کنید. ممنون
پاسخ دادن
+4 # #ناشناس 1399-08-18 15:34
با سلام
مگه این پزشکی چی داره که اینقدر هممون دوست داریم پزشک شیم. به همون phd خودمون بچسبیم خوب ;-)
اینقدرم پزشکارو گنده نکنیم
پاسخ دادن
+1 # پوران 1399-08-22 21:38
با سلام و احترام
ممنون میشم لینک ثبت نام و یا اطلاعات تکمیلی مرتبط با این موضوع در اختیار متقاضیان قرار گیرد.
و اینکه چرا رشته سم شناسی بالینی در این مجموعه قرار نگرفته؟!!
پاسخ دادن
+15 # دکتر منصوری 1399-09-08 01:16
با سلام
طرح بسیار خوبیه، لطفا پیگیری بفرمایید که اجرایی بشه
با تشکر
پاسخ دادن
+17 # Dr.Mehdii 1399-09-11 09:56
سلام
به نظر من این‌ دوره بسیار خوب و راهگشا میتونه باشه و تشکر میکنم از کسانی که این دوره را پیشنهاد داده اند، ضمنا کمپینی برای حمایت از این دوره در خبرگزاری فارس راه افتاده که نزدیکه ۱۰۰۰ نفر موافقت کرده اند،
لطفا جهت اجرایی شدن سریعتر شما هم حمایت بفرمایید، لینک کمپین رو‌ در زیر میذارم؛
لینک کمپین؛

https://www.farsnews.ir/my/c/28974

از کارشناسان و اساتید سنا هم خواهشمندم که راه اندازی این دوره را پیگیری کنند
ممنون
پاسخ دادن
+5 # ناشناس 1399-09-19 00:19
با سلام
رشته سلولی کاربردی هم برای وزارت بهداشت است اما در لیست رشته ها نمی باشد می فرمایید علتش چیست؟
پاسخ دادن
+4 # هادی.. 1399-09-20 11:13
سلام معدل 16.87 دانشکده شهیدبهشتی هم قبوله؟آخه در دکتری تخصصی کافیه یه استاد باهات خوب نباشه یه نمره پایین بده معدل خیلی افت میکنه
پاسخ دادن
+2 # مشاور علوم پزشکی 1399-10-27 17:18
با سلام
در آخرین ورژن پیش نویس آیین نامه شرط معدل ۱۶ در نظر گرفته شد در مقطع دکتری تخصصی(البته بدون احتساب نمره پایان نامه).
موید باشید
پاسخ دادن
+1 # روشن 1399-10-05 16:22
استفاده از لفظ آیین نامه برای این نوشته مناسب نیست. بهتر است از عنوان "پیش نویس" استفاده شود.
لیست رشته ها ناقص می باشد و رشته هایی همچون علوم سلولی کاربردی و سم شناسی که به مراتب به درمان نزدیک تر هستند.
این مطالبه نباید اختصاص به دارندگان دکتری آموزشی باشد و By research نیز هیچ تفاوتی از این بابت نباید داشته باشند.

بنده هیئت علمی می باشم ولی با تنگ نظری نباید پیش برویم.
پاسخ دادن
+3 # مشاور علوم پزشکی 1399-10-27 17:17
با سلام
فعلا تمامی تخصص های داروسازی در لیست رشته ها قرار ندارند از جمله سم شناسی، ولی رشته علوم سلولی و کاربردی در لیست نهایی رشته ها که در مقاله هست وجود دارد، و همچنین فایل آیین نامه بصورت پیش نویس است.
پاسخ دادن
-9 # ندا 1399-10-16 00:45
سلام و احترام
آیا دکترای تخصصی علوم اعصاب شناختی از وزارت علوم میتواند در آزمون شرکت کند؟
پاسخ دادن
+17 # مشاور علوم پزشکی 1399-10-27 17:14
با سلام
هیچکدام از رشته های وزارت علوم در لیست رشته های مجاز برای شرکت در آزمون وجود ندارند چون مسئولان وزارت بهداشت به دلیل نحوه آموزش متفاوت دو وزارت خانه اکیدا با آن مخالف هستند.
موفق باشید
پاسخ دادن
+5 # ناشناس 1399-11-03 21:42
سلام ...با توجه به اینکه تعداد دانشگاههای پذیرش لیسانس به پزشکی به 6 دانشگاه افزایش یافته ، بنظرتون امکان پذیرش پزشکی از دکتری تخصصی منتفی نیست ؟ آیا این امکان وجود داره با شکایت از دیوان عدالت اداری شرط سنی و معدل از لیسانس به پزشکی حذف بشه ؟
پاسخ دادن
+5 # مشاور علوم پزشکی 1399-11-20 08:09
با سلام
این طرح با لیسانس به پزشکی متفاوت است و هیچ تداخلی با آن ندارد، پس منتفی نیست و در حال پیگیری می باشد، ضمنا لیسانس به پزشکی مخصوص فارغ‌التحصیلان کارشناسی می باشد و این دوره مخصوص فارغ‌التحصیلان دکتری تخصصی وزارت بهداشت می باشد. برای لیسانس به پزشکی آیین نامش نوشته شده و شرط سنی همون ۲۵ و ۲۷ سال(با احتساب سربازی) می باشد، ولی این دوره محدودیت سنی ندارد و اگرم داشته باشد ۵۰ سال می باشد، پس از دوره پی اچ‌دی به ام دی حمایت کنید چون یکی از عدالت محور ترین دوره‌هاست، و در زمان حاضر که بیماری کرونا هم هست می تواند به بهترین نحو ارتباط بین علوم پاسع پزشکی و بالین را برقرار نماید و به پیشبرد پژوهش های مشترک کمک کند.
پاسخ دادن
+3 # اسما 1399-11-30 16:25
با سلام شرط معدل و شرط سنی باعث شده که خیلیا نتونن از لیسانس به پزشکی برن و خیلیا متوسل شدن به طرح دکترای تخصصی به پزشکی
پاسخ دادن
+3 # پژمان صالحی 1399-11-13 09:36
سلام.میشه بگید این طرح الان قطعی شده یا نه ؟؟یا فقط در حد حرف هست ؟؟؟؟لطفا بگید اینو .در حالت تعلیق بودن اصلا خوب نیست
پاسخ دادن
+12 # مشاور علوم پزشکی 1399-11-20 08:13
با سلام
طرح به وزارت بهداشت داده شده و در حال پیگیری می باشد در معاونت آموزشی وزارت بهداشت (دکتر حقدوست) و روند تصویب آن تا حدودی پیش رفته است.
ضمنا شماره نامه مربوط به این موضوع در دبیرخانه مرکزی وزارت بهداشت 1/41667 و شماره پیگیرد آن هم 101956042557 می باشد و خودتان هم میتوانید موضوع را از وزارت بهداشت پیگیری نمایید.
موفق باشید.
پاسخ دادن
+3 # عسلی 1400-06-19 23:02
عجیبه که میگید متخصیص داروسازی جزو لیست نیست، مثلا متخصص داروسازی بالینی (فارماکوتراپی) که کارشون بالینه و همش در بیمارستان و در حال ویزیت بیماران و مشاوره هستن و کلا پایه و اساس پزشکی و همچنین جز علوم پایه پزشکی هستن ، نباشه؟ خیلی خیلی عجیبه و کلا خنده داره رشته هایی که ربط آنچنانی به بیمار و علم درمان رو ندارن جزو لیست باشن مثل حشره شناسی یا خیلی رشته های دیگه
پاسخ دادن
+2 # علیرضا رضایی 1400-11-21 19:52
چطوریه که از رشته ی پزشکی عمومی میتونن به تخصص های داروسازی ورود کنن و امتحان بدن ولی تخصص داروسازی به پزشکی رو چرا الان نیاوردن ؟
ضمنا فارماکولوژی اساسا و اصالتا از داروسازی است و حتی داروسازی عمومی به پزشکی منطقی تر از phd های متفرقه به پزشکی بنظر میرسد‌
پاسخ دادن
+2 # عقیلی 1399-11-25 15:39
سلام. از اجرای این قانون اگر اطلاعات جدیدی هست لطفا به اشتراک بگذارید؟
پاسخ دادن
+4 # فارغ التحصیل 1399-12-06 02:30
با سلام و عرض ادب.‌میخواستم بپرسم رشته مطالعات اعتیاد در بین رشته های مورد قبول در پیش نویس نیست. چطور میتونیم این موضوع رو در سطح وزارت خانه پیگیری کنیم؟ با تشکر
پاسخ دادن
0 # مشاور علوم پزشکی 1400-01-24 00:22
با سلام
رشته مطالعات اعتیاد جز رشته ها هست و در فایل مقاله ذکر گردیده است.
پاسخ دادن
0 # ناشناس 1400-02-29 02:54
با سلام. مقاله رو دانلود کردم رشته مطالعات اعتیاد جزو رشته های پیشنهادی این مقاله نبود.
پاسخ دادن
+5 # مصطفی1 1399-12-09 22:32
بعد با این مدرک به عنوان پزشک عمومی طبابت میشه کرد؟
یا فقط بحث پژوهشیه؟؟
پاسخ دادن
+4 # مشاور علوم پزشکی 1399-12-27 23:10
با سلام
بله میشه طبابت کرد و هیچ تفاوتی با بقیه نداره و در حقیقت مدرک پزشکی عمومی اعطا میشه
پاسخ دادن
+12 # sayeh 1399-12-17 03:19
سلام ، اگه لیسانسمون وزارت علوم باشه مثلا زیست شناسی، ولی ارشد و دکترامون وزارت بهداشت باشه ،این طرح شامل حالمون میشه ؟
پاسخ دادن
+7 # مشاور علوم پزشکی 1399-12-27 23:11
با سلام
بله شامل میشه، البته شاید بعد از قبولی چند واحدی پیشنیاز داشته باشند
پاسخ دادن
+5 # اسما 1399-12-28 18:07
بله فقط دکترای تخصصی که از وزارت بهداشت داشته باشیم کافیه
پاسخ دادن
+14 # اسما 1399-12-19 15:09
چقدر دوست داشتم این طرح هر چه زود تر تصویب بشه.
پاسخ دادن
+1 # باقری 1399-12-20 21:51
با سلام و خداقوت... چرا دکترا سالمندشناسی نمیتونه شرکت کنه؟؟ سالمند شناسی هم زیرشاخه رشته های بهداشت بوده و از رشته ای مثل آموزش بهداشت بیشتر به علم پرستاری و پزشکی نزدیکه...
پاسخ دادن
+1 # مشاور علوم پزشکی 1399-12-27 23:12
با سلام
سالمندشناسی جز رشته هست و در فایل مقاله که در مجله علمی پژوهشی نوید نو(دانشگاه علوم پزشکی مشهد) منتشر شده ذکر شده است.
پیروز باشید
پاسخ دادن
+2 # اسما 1400-01-31 00:23
بنظرم این طرح طی ۱۰ سال دیگه اجرا میشه چون که تازگی لیسانس به پزشکی رو گذاشتن چطور ممکنه به سرعت دکترای تخصصی به پزشکی رو بذارن بنظرم امیدواری ما همش بیخوده
پاسخ دادن
+3 # اسما 1400-01-31 00:32
ما تا کی باید منتظر بمانیم
پاسخ دادن
-6 # سما 1400-02-14 19:58
کسی که دکترای پژوهشی خونده که خیلی بهتر میتواند در این عرصه بالینی مثمرثمر باشه چون دوره دکترا کلا مشغول کار پژوهشی هست اون هم اگر کسی بهترین مقالات وبهترین ایده ها چاپ کرده باشد.بی انصاف نباشیم شما که ارزشی برای دکترای پژوهشی قایل نیستید چرا
چنین آیتمی را مصوب کردید.
پاسخ دادن
0 # اسما 1400-02-18 17:07
پس این طرح کی عملی میشه و یا اصلا منتظرش بمونیم؟
پاسخ دادن
-4 # eli 1400-02-28 12:07
با سلام
فارغ التحصیلان پژوهشی هم واحد اموزشی دارند ولی درصد امتیاز پایان نامه ومیزان مقالاتی که در این دوره می خواهند خیلی بیشتر است که تبعا میزان انرژی بیشتری لازم دارد تا پاس کردن چند درس حفظی و تئوری .و نهایتا هم براساس واحدهای گذرانده و همچنین عنوان پایان نامه و خلاصه آن به همراه مقالاتی که در آن حیطه به دست اورده شده رشته تحصیلی توسط وزارت خانه ازمیان رشته های مصوب وزارت بهداشت مشخص می شود . این حق نیست که اینجا هم تبعیض بین دکترای پژوهشی و اموزشی قائل شوند
پاسخ دادن
+1 # پریا 1400-11-25 01:28
خب شما کنکور ورودی به اون سختی ندادید. اگر کنکور دکتری آموزشی قبول میشدید. هیچوقت پژوهشی نمیرفتید. خودمونیم دیگه. بعدم آموزشی ها هم کامل پژوهش رو انجام دادن.
همون امتحان جامع که نداشتین خودش یه دنیاست
پاسخ دادن
0 # مهدی کوشکی 1400-04-10 15:20
به نظر بنده طرح خوب و به جایی هستش امیدوارم زودترپیگیری و اجرا بشه .
پاسخ دادن
0 # azadeh bashiri 1400-04-15 00:36
با سلام، رشته مدیریت اطلاعات سلامت که جز رشته های علوم پایه وزارت بهداشت است در لیست رشته ها ذکر نشده است.
پاسخ دادن
0 # اسما 1400-04-15 17:19
این خبر در سایت خبرگزاری فارس منقضی شده یعنی این خبر لغو؟
پاسخ دادن
+9 # مشاور علوم پزشکی 1400-04-28 14:01
با سلام
خیر دوره منقضی نشده و در حال پیگیری هست. متاسفانه ظاهرا با یک دوره یکساله جایگزین شده که در حال رایزنی و حل مشکل و اجرایی شدن دوره اصلی 4 ساله هستند. انشاالله بزودی مشکل رفع خواهد شد.
پاسخ دادن
+6 # اسما 1400-04-31 11:42
:-) انشاالله
پاسخ دادن
+1 # فرناز 1400-04-18 00:41
با سلام، رشته بهداشت محیط شامل نمی شود؟ با توجه به اینکه این رشته ام زیر شاخه علوم پزشکی هست.
پاسخ دادن
0 # فرناز 1400-04-18 00:50
با سلام رشته بهداشت محیط شامل ابن طرح نمی شود؟ با توجه به اینکه این رشته هم زیر شاخه علوم پزشکی هست.
پاسخ دادن
+2 # نازنین 1400-05-01 22:02
سلام دکترای مدیریت خدمات بهداشتی درمانی هس جزو رشته ها پس چرا دکترای سیاستگذاری سلامت و افتصاد سلامت نیست....واقعا منصفانه نیست
پاسخ دادن
+3 # رقیه 1400-05-29 16:37
سلام احتمال برگزاری و رسمی شدن و اجرای این طرح چقدره؟؟
پاسخ دادن
+1 # Delara 1400-07-13 12:03
با سلام
کاش شرط تعداد مقالات حذف بشه.. مطمئنا کسی که دکتری داره مقاله هم داره که تونسته دفاع کنه ولی شاید از برای همگان به دلیل شرایط خاص، ۵ تا مقاله نداشته باشه
پاسخ دادن
+1 # سمیه ام 1400-07-14 10:08
این طرح تصویب نشده
رد شده
پاسخ دادن
+1 # اسما 1400-08-17 20:57
شما از کجا میدونین خود مشاور سنا گفتن پیگیری میشه یعنی همه اینا دروغه ؟؟؟؟؟
پاسخ دادن
+1 # حمید 1400-07-21 09:30
را گرایش های رشته مهندسی پزشکی منظور نشده
خیلی عجیبه
مهندسی پزشکی مهمترین رشته در طراحی تجهیزات پزشکیه و قطعا این تلفیق میتونه کمک موثرتری به درک بهتر در طراحی و تولید تجهیزات پزشکی تشخیصی و درمانی بشه
داستان مهندسی پزشکی توی وزارت بهداشت شده عین شترمرغ
یه جا میگن شما مهندسی هستین و از مزایای رشته های بهداشت و درمانی محروم میشن یه جا میگن شما که در حوزه های بهداشت و درمان فعالید و مزایای فنی و مهندسی شامل حالتون نمیشه
پاسخ دادن
0 # سمیه ام 1400-07-22 10:41
این طرح تصویب نشده و رد شده
پاسخ دادن
+1 # محمودی 1400-11-29 19:01
سلام. رد شده واقعا؟
پاسخ دادن
0 # ویدا 1400-08-08 10:18
هر 5 مقاله باید اسم اول باشیم!؟؟؟؟ خیلی زیاده :cry: :cry: :cry:
پاسخ دادن
0 # #سوفیا 1400-10-03 21:36
در حال حاضر این طرح تصویب مشده؟
و چند سال میبره تا تصویب بشه و اینکه ایا پذیرفته شدگاه از phd با پزشکی هایی که در کنکور قبول شدند در یک کلاس هستند یا جدا برگزار میشه چون در کشورهای خارجی اختصاصی هست این دوره برای پزشک هایی که ازphd وارد شدن
پاسخ دادن
+7 # #سوفیا 1400-10-04 11:25
سلام وقتتون بخیر چند سال دیگ تصویب میشه این طرح؟
و اینکه ایا پزشکی هایی که از phdپذرش شدن جدا بهشون تدریس داده میشه یا با بچه های لیسانس به پزشکی و کنکور یکی هست کلاسشون؟
پاسخ دادن
+3 # بهادر 1400-11-22 13:34
سلام. رشته ها رو بطور کامل نیاوردین مهندسی بهداشت محیط و حرفه ای هم هستن
پاسخ دادن
+1 # Dr 1400-11-23 11:15
لطفا جهت اجرایی شدن سریعتر شما هم حمایت بفرمایید، لینک کمپین رو‌ در زیر میذارم؛
لینک کمپین؛

https://www.farsnews.ir/my/c/28974

از کارشناسان و اساتید سنا هم خواهشمندم که راه اندازی این دوره را پیگیری کنند
ممنون
پاسخ دادن
0 # صوفیا 1400-11-23 18:14
با سلام
چرا رشته شیمی دارویی از گرایش های رشته داروسازی لحاظ نشده است؟
پاسخ دادن
+1 # صوفیا 1400-11-23 18:15
با سلام
چرا گرایش های مختلف داروسازی مثل شیمی دارویی لحاظ نشده است؟
پاسخ دادن
+3 # ترانه 1400-11-26 18:58
سلام به همه دوستان
من شنیدم همین چند روز پیش این طرح تصویب شده، آیا درسته؟ نامه شو من دیدم.
پاسخ دادن
+3 # مینا مینا 1400-11-26 23:00
سلام ببخشید من لیسانسم وزارت علوم بوده ولی ارشد و دکتری بهداشت آیا در صورت تصویب، میتونم تو این طرح شرکت کنم؟
پاسخ دادن
+4 # دکتر phdap 1401-01-15 03:09
سلام در سایت سنجش هیچ چیزی در موردش گفته نشده. پیگیری از کدام آدرس و شخص مسئول وزارت بهداشت هست؟
من هنوز تعهداتمو نگذروندم. مشکلی نیست؟
پاسخ دادن
+6 # نازنین 1401-01-24 07:56
سلام
برای شرکت در این ازمون کسی که کارشناسی وزارت علوم بوده و ارشد و phd وزارت بهداشت مشکلی نیست؟
پاسخ دادن
+13 # نازنین 1401-01-24 07:58
سلام
برای شرکت در این ازمون برای کسی که کارشناسی وزارت علوم بوده و ارشد و phdوزارت بهداشت مشکلی نیست؟
پاسخ دادن
+3 # آلیس 1401-02-05 10:39
با سلام
دکترای تخصصی فارماکولوژی از وزارت غلوم میتونه در این دوره شرکت کنه؟
ممنون
پاسخ دادن
+3 # آلیس 1401-02-05 10:41
با سلام
دکترای فارماکولوژی از وزارت علوم میتونه شرکت کنه؟
ممنون
پاسخ دادن
+1 # اسما 1401-04-17 10:06
سلام نه
پاسخ دادن
0 # اسما 1401-06-02 10:13
سلام خیر
پاسخ دادن
+3 # ایرانی 1401-08-20 21:45
همین الان پیگیر شین شرط سنی نذارن.چون تا تصویب شه باز هممون شدیم 50 :lol:
پاسخ دادن
0 # اسما 1401-09-11 16:43
چند سال طول می‌کشه تا این طرح اجرایی شه؟؟؟
پاسخ دادن
+1 # فاطمه عابدی 1401-10-15 13:03
چرا مدارک وزارت علوم رو قبول نمی کنند این ها که اممتحان برگزار می کنند اگر شخص اطلاعات کافی نداشته باشه قبول نمیشه
پاسخ دادن
+1 # شاهین 1401-12-16 22:16
هر چی میگردم خبر جدید از این طرح پیدا نمیکنم. ایا کنسله ؟
پاسخ دادن
+1 # Vahid 1402-01-10 16:03
با سلام، با توجه به رشته های اعلام شده نامی از رشته ی اطلاع رسانی پزشکی Medical Information Science دیده نمیشه، آیا جزو رشته های اعلامی نیست، چه خوبه که رشته هایی که با اطلاعات پزشکی و به روز شدن ارتباط دارم اون هم جزو رشته هایی باشن که بتونن این آزمون رو شرکت کنن، افرادی که به مرحله ی phd وزارت بهداشت میرسن قطعا توانایی و ظرفیت علمی بالایی دارن با وجود مصاحبه و مقاله و کارهای پژوهشی بالینی که طی دوران تحصیلشون انجام میدن، لذا تمامی رشته های phd باید در رشته های اعلامی پیش نویس قرار بگیرد.
پاسخ دادن
+2 # ع 1402-02-06 09:52
با سلام
به نظر بنده عالی ترین مدرک در کشور دوره PhD است بعد بیایند به عقب برگردونند که پزشکی بخونند به نظرم یک یا دو دوره می گیرند دانشجو که اهداف برآورده شه بعد حذف می کنند که بماند ..... و اینکه برای دوره تخصصی نتونستند اشتغال ایجاد کنند که بسیاری از کشور خارج شدند الان با این موضوعات ترغیب ایجاد کردند به نظرم جایز نیست و مسئله بعد اینکه فقط از رشته های علوم پزشکی به ام دی و بسیاری از رشته ها در کنکور دکتری تخصصی از ارشد وزارت علوم قبول شدند یا اینکه شرایط ثبت نام برای کنکور داشتند و درکل این طرح نادیده گرفتن عالی ترین دوره که PhD، است بنابراین به جای این کارهای خلاقانه و پزشک محور بگیرند به نظر میاد بایستی تصمیم گیری های با دید پزشک محور را از وزارت خارج کرد.
پاسخ دادن
نوشتن دیدگاه

مطالب مرتبط

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 3 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 2 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 1 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود دفترچه سوالات دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

آدرس سایت ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی

نکات مهم قبل از انتخاب رشته های علوم پزشکی در کنکور تجربی

دانلود کلید سوالات دکتری وزارت بهداشت ۱۴۰۲

بودجه بندی سوالات آزمون لیسانس به پزشکی

شهریه دانشگاه علوم پزشکی ۱۴۰۲-۱۴۰۳

رشته مورد نظر شما

آمار قبولی 3 سال اخیر
نمایندگی در کشور
رشته های تحت پوشش

 

اطلاعات تماس

map آدرس دفتر تهران: میدان انقلاب جمالزاده شمالی تقاطع فرصت شیرازی پلاک 72 طبقه 1

 call  02191017400  (خط ویژه)

 call  02166574345  

پاسخگویی در ساعات اداری (بجز روزهای تعطیل و ساعات 13تا14)

شنبه تا چهارشنبه: از 9 تا 18  پنجشنبه: تا 13