تراز در آزمون ارشد وزارت بهداشت چگونه محاسبه می شود؟ میزان تاثیر تراز در آزمون ارشد وزارت بهداشت به چه صورت است؟

ترفند بالا بردن رتبه بصورت تصاعدی با تراز در آزمون وزارت بهداشت به چه صورت است ؟ ممکن است خیلی از داوطلبانی که قصد شرکت در آزمون ارشد وزارت بهداشت را دارند، از میزان  تاثیر ترازدر انتخاب -رشته محل خود با خبر نباشند در این مقاله توضیحات کاملی در رابطه با نحوه محاسبه تراز در آزمون ارشد وزارت بهداشت در اختیار شما قرار خواهیم داد.

همانطور که بارها در مقاله های مختلف توضیح دادیم به طور کلی آنچه که داوطلبان باید به آن دقت داشته باشند، کسب تراز خوب برای داشتن انتخاب بهتر در آزمون وزارت بهداشت می باشد و کسب تراز خوب زمانی میسر می شود که شما تمام دروس خود را به طور میانگین با درصدی خوب در آزمون بزنید و زدن درصد بالا در دروس با ضریب بالا و صفر گذاشتن دروس دیگر به کسب تراز خوب کمک نخواهد کرد. بعد از مطالعه مقاله در صورت  داشتن سوال می توانید با مشاوران ما در ارتباط باشید.

 

روش جدید محاسبه نمرات در کارنامه آزمونهای وزارت بهداشت

بسياری از داوطلبان کنکور در آزمون های آزمايشي و يا کنکور اصلي شرکت مي کنند، اما در موارد مندرج در کارنامه اطلاع دقيقي ندارند. از آنجا که درک صحيح اصلاعات موجود در کارنامه کمک زيادی به داوطلبان کنکور ميکند.در اين مقاله به توضيح بعضي از اين اطلاعات مي پردازيم:

الف) نمره خام در آزمون ارشد وزارت بهداشت:
نمره خام شما به صورت درصد بيان مي شود. مي دانيد که در کنکور برای جواب هاي اشتباه نمره منفي منظور مي گردد. نمره خام ممکن است منفي هم باشد. کمترين نمره خام 3/33 - درصد مي باشد و مربوط به داوطلبي است که به تمام سوالات پاسخ اشتباه داده است.بيشترين نمره هم 100 درصد است که مربوط به به داوطلباني است که به تمام سوالات پاسخ صحيح داده است.
نحوه محاسبه نمره خام

darsad kham

گرچه بسياری از داوطلبان به نمره خام توجه مي کنند اما نمره تراز اهميت بيشتری دارد.

ب) نمره تراز در آزمون ارشدوزارت بهداشت :
نمره تراز معمولا عددی بین صفر تا ده هزار است. البته وزارت بهداشت این عدد را به صورت تراز-درصد اعلام می کند که همان نمره تراز است که بر 100 تقسیم شده است.
اگر به کارنامه خود در آزمون وزارت بهداشت به دقت نگاه کنید مواردی را خواهید دید که نمره خام شما در یک درس بیش از درس دیگر است ولی نمره ترازتان در ان درس کمتر شده است. اگر نمره خام(یا درصد) شما در یک درس 80 درصد باشد نباید فورا خوشحال شوید، شاید سوال ها ساده بوده  و نمره اکثر داوطلبان در حد شما یا حتی بهتر از شما است که نمره تراز این موضوع را مشخص خواهد کرد. همچنین اگر در یک درس نمره خام 30 درصد به دست اوردید نباید ناراحت شوید، شاید سوالات دشوار بوده و بیشتر داوطلبان هم مثل شما نمره پایینی به دست اورده باشند، لذا اینجا نمره تراز می تواند شما را امیدوار کند. خوشبختانه کارنامه آزمون های آزمایشی موسسه سنا علاوه بر ارائه نمره خام یا درصد، تراز هر درس و تراز کل را دقیقا شبیه کنکور ارشد وزارت بهداشت ارائه می کند.

مواردی که در نمره تراز شما بسیار تاثیرگذار است:
1-نمره خام یا درصد شما
2-فاصله نمره شما تا میانگین نمره خام کل شرکت کنندگان در آن درس
3-نمره نفر اول
....و چندین متغیر دیگر که شرح آن در این مطلب نمی گنجد.

نتیجه:

1-    با توجه به موارد بالا، تعداد نفرات و تنوع کارنامه ها، بشدت در نمره تراز تاثیرگذار است و با توجه به اینکه بیشتر رقبای شما(یا رقبای اصلی شما) آزمون های کشوری سنا را انتخاب می کنند، نمره تراز کارنامه های سنا، به واقعیت بسیار نزدیکتر خواهد بود.

2-    برخلاف توصیه قبول شدگان سال های ماقبل 94، به منظور پیش بینی قبولی، از این به بعد دیگر  بدست آوردن عدد میانگین درصد کل دروس به ما کمکی نخواهد کرد بلکه باید فقط و فقط به نمره تراز اهمیت داد. قطعا شما جهت اطلاع از این نمره می بایست تا قبل از کنکور در یک دوره آزمون با بالاترین جامعه آماری شرکت کنید تا بتوانید تخمین درستی از نمره تراز واقعی خود داشته باشید که بازهم ما صادقانه آزمون های کشوری سنا را به شما توصیه می کنیم.

3-    نکته مهم دیگر اینکه با این اطمینان که به بقیه درس ها خوب پاسخ داده اید، هیچ درسی را سر جلسه کنکور رها نکنید(نمره صفر یا نمره بسیار پایین) یا منفی نزنید، چون فاصله زیاد نمره شما از میانگین درصد زده شده بین تمامی شرکت کنندگان، باعث اختصاص ضریب منفی در هنگام محاسبه تراز کل خواهد شد.

پس شرکت در آزمون های آزمایشی نه تنها از میزان آمادگی شما برای شرکت در آزمون اصلی اطلاعات کاملی را به شما خواهد داد. بلکه با شرکت در این آزمون ها به دلیل بالا بودن جامعه آماری و برگزاری در 112 نمایندگی  در کشور برای رشته های مختلف، از حدود ترازی که در آزمون اصلی کسب خواهید کرد اطلاعات  دقیق تری را دریافت خواهید کرد.

آزمون ارشد وزارت بهداشت :

آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت

دانلود منابع آزمون کارشناسی ارشد وزارت بهداشت 98-99

رشته های مجاز برای شرکت در آزمون ارشد علوم پزشکی 98-

ضوابط مربوط به سهمیه استعداد درخشان ارشد وزارت بهداشت 97

تاثیر سهمیه 5 درصدی در انتخاب رشته ارشد وزارت بهداشت 97

آزمون های زبان

نوشتن دیدگاه

مطالب مرتبط

نمونه سوال رایگان آزمون های کشوری سنا

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 3 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 2 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد علوم آزمایشگاهی 1 موسسه سنا (50% اول مباح

دانلود آزمون کشوری ارشد مدیریت خدمات موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد مامایی موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد روانشناسی موسسه سنا (50% اول مباحث)

دانلود آزمون کشوری ارشد پرستاری موسسه سنا (50% اول مباحث)

تغییرات آزمون MHLE وزارت بهداشت 1403

رشته مورد نظر شما

آمار قبولی 3 سال اخیر
نمایندگی در کشور
رشته های تحت پوشش

 

اطلاعات تماس

map آدرس دفتر تهران: میدان انقلاب جمالزاده شمالی تقاطع فرصت شیرازی پلاک 72 طبقه 1

 call  02191017400  (خط ویژه)

 call  02166574345  

پاسخگویی در ساعات اداری (بجز روزهای تعطیل و ساعات 13تا14)

شنبه تا چهارشنبه: از 9 تا 18  پنجشنبه: تا 13