چگونه ساعت مطالعه خود را افزایش دهیم؟

وقتی از داوطلبان می‌پرسیم خوب درس بخوانیم یا زیاد درس بخوانیم، سریع می‌گویند: "باید خوب درس بخوانیم!" اما واقعیت این است که شما باید هم خوب درس بخوانید و هم این‌که زیاد درس بخوانید! و اتفاقاً اولویت با این است که زیاد درس بخوانید، زیرا خوب درس خواندن زمانی شکل می‌گیرد که ابتدا به اندازه‌ی کافی درس بخوانید.

پس اگر می‌خواهید موفق‌تر شوید باید تلاش خود را زیادتر کنید و ساعت مطالعه‌ی خود را افزایش دهید. با این کار می‌توانید کارهای بیش‌تری انجام دهید و در نتیجه کیفیت مطالعه‌ی شما هم بیش‌تر می‌شود و به عبارتی خوب هم درس خوانده‌اید!

بعضی از داوطلبین وقتی می‌خواهند ساعت مطالعه‌ی خود را زیاد کنند، یک‌دفعه این کار را انجام می‌دهند و زود خسته می‌شوند. شما باید تلاش خود را آهسته و پیوسته بیش‌تر کنید ولی فراموش نکنید که افزایش ساعت مطالعه نیاز به تمرین دارد. به گونه ای که اگر "تلاش و سخت‌کوشی" را هم یک درس در نظر بگیریم، آن گاه باید آهسته آهسته ساعت مطالعه‌ی خود را افزایش دهید؛ مثلاً روزی یک‌ ربع تا نیم‌ساعت و نهایتا هفته‌ای 2 تا 3 ساعت، ساعت مطالعه خود را افزایش دهید . با این کار می‌توانید به تداوم سخت‌کوشی‌تان امیدوارتر باشید.

یکی از کارهای مفید دیگری که برای افزایش ساعت مطالعه مفید است نوشتن کلیه کارهای روزانه است، برای این کار یک دفترچه بردارید و روزانه ساعت مطالعه هر یک از دروس خود را در آن یادداشت کنید، ساعاتی را که به خواب ، تفریح، شبکه های اجتماعی و تلویزیون دیدن  اختصاص میدهید را هم بنویسید، همه چیز را به صورت روزانه و هفتگی بنویسید تا نهایتا متوجه شوید که زمان شما بیشتر صرف چه کارهایی میشود تا بتوانید ساعات مطالعه خود را در جهت افزایش آن مدیریت کنید.

نوشتن دیدگاه

مطالب مرتبط

نحوه تکمیل فرم خود اظهاری

سامانه خود ارزیابی بیماری کرونا

امکان افزایش طول تحصیل دانشجویان علوم پزشکی

عدم افزایش حقوق اعضای هیئت علمی در بودجه 99

افزایش ظرفیت آزاد در کنکور کارشناسی ارشد علوم پزشکی

چگونه انتخاب رشته کنیم؟

مخالفت مجلس با افزایش ظرفیت رشته های علوم پزشکی 98

چگونه برای مصاحبه دکتری وزارت بهداشت خود را آماده کنیم ؟

افزایش ظرفیت پذیرش دکتری پژوهشی در گروه علوم پزشکی

رشته مورد نظر شما

آمار قبولی 3 سال اخیر
نمایندگی در کشور
رشته های تحت پوشش

 

اطلاعات تماس

map آدرس دفتر تهران: میدان انقلاب جمالزاده شمالی تقاطع فرصت شیرازی پلاک 72 طبقه 1

 call  02191017400  (خط ویژه)

 call  02166574345  

پاسخگویی در ساعات اداری (بجز روزهای تعطیل و ساعات 13تا14)

شنبه تا چهارشنبه: از 9 تا 18  پنجشنبه: تا 13